• Äldre 7 Mar 15:10
    598836 visningar
    11405 svar
    11405
    598836

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Äldre 7 Apr 13:06
    bakabakalitenkaka skrev 2010-04-07 12:18:00 följande:
    Tack för alla tradera-tips och synpunkter! Jag har funderat lite till... Det är så mycket tyg, att sälja dom styckvis skulle ta evigheter att fotografera och lägga annonser. Vad tror ni om att man fotograferar säg 20 tyger, och numrerar dom, och annonsen gäller för 5 tyger som vinnaren själv får välja? Så kan jag göra en till annons sen med dom resterande tygerna. Tror ni det funkar?
    Varför lägger du inte ut dom på din blogg? Det är ju dessutom gratis.
    Jag har en syblogg
  • Stratu­s
    Äldre 7 Apr 13:15
    Mimmi 71 skrev 2010-04-07 11:39:02 följande:
    Spännande, spännande!!!!! Lova att visa när du får tygerna. Själv måste jag försöka få lite inkomster innan nästa köp (om jag nu kan hålla detta löfte ) Skickade iallafall ned lite produkter till pappa igår som skall marknadsföras i hans kontaktnät Beträffande tyll - är det någon som vet var man kan köpa "mjuk" tyll (eller är tyllen från exv S&S, Bibbi och SidenCarlsson mjuk)? Jag har en idé om att sy en kjol med tylleffekt men den får inte kännas hård och obekväm.Skumboll: Jag har den erfarenheten att man måste använda sig av interlock som inte har någon lycra i sig om man inte vill ha någon som helst ihopdragning vid bandkantning. Vad har du använt digav?
    För ett tag sedan blev jag bara helless på alla barntyger som finns i omlopp nu, även om jag tycker att de är jättefina. Nu tycker jag att det börjar bli dags för något annat. Och i USA hittade jag lite tyg som jag tyckte var både annorlunda och könsneutralt och lite somrigt. Och så lite HelloKittytyg till Storasystern. Jag lovar att du ska få se.

    Det finns ju något som heter brudtyll också, men den brukar kanske inte finnas i så många färger. Jag undrar om den är mjukaren än den mjuka tyllen, eller så är det samma men den mjuka är den med färg. Någon som vet?
  • Mimmi 71
    Äldre 7 Apr 13:22
    Stratus skrev 2010-04-07 13:15:30 följande:
    För ett tag sedan blev jag bara helless på alla barntyger som finns i omlopp nu, även om jag tycker att de är jättefina. Nu tycker jag att det börjar bli dags för något annat. Och i USA hittade jag lite tyg som jag tyckte var både annorlunda och könsneutralt och lite somrigt. Och så lite HelloKittytyg till Storasystern. Jag lovar att du ska få se. Det finns ju något som heter brudtyll också, men den brukar kanske inte finnas i så många färger. Jag undrar om den är mjukaren än den mjuka tyllen, eller så är det samma men den mjuka är den med färg. Någon som vet?
    Håller med lite om att man ibland behöver lite variation från dessa mängder av nya (och härliga) barntyger som kommer i mängd. Ändå kan jag inte låta bli dem och tygskåpen svämmar över. Dessutom blir det inga marknader för  mig i vår då vi skall ta tag i vårt garagebygge istället. Måste försöka få lite omsättning på något annat vis
  • Nhelia
    Äldre 7 Apr 13:28
    bakabakalitenkaka skrev 2010-04-07 12:18:00 följande:
    Tack för alla tradera-tips och synpunkter! Jag har funderat lite till... Det är så mycket tyg, att sälja dom styckvis skulle ta evigheter att fotografera och lägga annonser. Vad tror ni om att man fotograferar säg 20 tyger, och numrerar dom, och annonsen gäller för 5 tyger som vinnaren själv får välja? Så kan jag göra en till annons sen med dom resterande tygerna. Tror ni det funkar?
    Det var ju en smart idé! Men som någon annan skrev så kan du ju även lägga ut lite i bloggen
  • Äldre 7 Apr 13:59
    MarJoDe skrev 2010-04-07 13:06:22 följande:
    Varför lägger du inte ut dom på din blogg? Det är ju dessutom gratis.
    Ja men absolut, bra idé Det hade jag aldrig tänkt på själv, haha. Fast lite knepigt med betalning o så... ska iaf klura på det! Tack
    Colin 07.12.21
  • uniMog
    Äldre 7 Apr 14:00
    bakabakalitenkaka skrev 2010-04-07 13:59:37 följande:
    Ja men absolut, bra idé Det hade jag aldrig tänkt på själv, haha. Fast lite knepigt med betalning o så... ska iaf klura på det! Tack
    Vad är det för tyger då?
    I won't turn my life around. Cause I like it upside down
  • Äldre 7 Apr 14:13
    bakabakalitenkaka skrev 2010-04-07 13:59:37 följande:
    Ja men absolut, bra idé Det hade jag aldrig tänkt på själv, haha. Fast lite knepigt med betalning o så... ska iaf klura på det! Tack
    inte knepigare än vad det är på tradera man mailar dig om vad man vill ha du mailar tebax summa inkl frakt och ett kontonr.
    Längtar efter sommar
  • Äldre 7 Apr 14:14
    Pejgan skrev 2010-04-07 14:00:10 följande:
    Vad är det för tyger då?
    bomullstyger-påslakan, stuvar (en hel massa stuvbitar!), gardiner, vaxdukar. mest retro-stuk
    Colin 07.12.21
  • tinni7­8
    Äldre 7 Apr 14:16
    bakabakalitenkaka skrev 2010-04-07 13:59:37 följande:
    Ja men absolut, bra idé Det hade jag aldrig tänkt på själv, haha. Fast lite knepigt med betalning o så... ska iaf klura på det! Tack
    Betalning är väll bara att göra som på Tradera, betala till konto och sedan skicka. Nackdelen är att du inte får ut maxpris för attraktiva tyger men samtidigt behöver du ju inte "skänka" bort något för att bara en vill ha ett tyg.
  • emptyt­horn
    Äldre 7 Apr 14:55

    Mönster på en solhatt, vart hittar jag det eller hur ritar jag ett på bästa sätt?
    Prövade rita av en befintlig hatt, men rundeln uppepå fick jag inte till att passa. Så jag tappade lusten.. Men jag måste ju lära mig, förr eller senare..

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd