• Äldre 7 Mar 15:10
    598688 visningar
    11405 svar
    11405
    598688

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • klara0­7
    Äldre 7 Apr 20:00
    TeDrickaren skrev 2010-04-07 19:55:58 följande:
    Vet någon om Jnydesign el mjukatyger kommer att vara på baby och barnmässan i göteborg?
    Kameleont design skall vara med, så det blir inga "mjuka tyger" på metervara, såvida hon inte har ändrat sig.
  • TeDric­karen
    Äldre 7 Apr 20:04
    klara07 skrev 2010-04-07 20:00:57 följande:
    Kameleont design skall vara med, så det blir inga "mjuka tyger" på metervara, såvida hon inte har ändrat sig.
    Okej tack!
    Älskade,underbara Moa, Livia & Anton
  • Äldre 7 Apr 20:12
    Minxy skrev 2010-04-07 19:25:42 följande:
    Någon här som förresten vet vart man kan få tag på magnetknappar/magnetlås?Typ till en väska....har googlat och hittar bara ett enda ställe, vilket verkar väldigt underligt. Kan dom gå under ett namn jag inte känner till?
    Bibbi har
    Colin 07.12.21
  • Äldre 7 Apr 20:26

    Har hitta nu båda hos SoS och Panduro. Det bästa vore ju om lilla panduro-filialen här i byn har....annars får jag åka in till Birsta och shoppa där, men det känns så jäkla omständigt med båda barnen.

    Måste köpa några karbinhakar också + lite kantband.


    Älskade Leo 2oo8-o2-16 och underbara Nora 2oo9-11-24!
  • Tjej 83
    Äldre 7 Apr 20:38

    nu har ja kommit på att ja vill köpa en snygg kökssoffa måla den vit o ha en dyna på locket som ska kläs i de snygga tyget ja hitta i vår tygaffär :) 
    så nu kan ja köpa tyget låååångt innan ja har soffan o ens färdigt rum
    bara i fall om att de skulle ta slut, men nu va de ju de med förvaring hehe,, ja nån meter kan ja la klämma in nånstans?

    finns många fina tyger överallt som man vill ha, men man hinner ju inte sy i dem..

  • Äldre 7 Apr 21:35
    Mimmi 71 skrev 2010-04-07 16:53:43 följande:
    Eller också gör du som man brukar med tyger - handlar och lägger in på lager Nu skall jag snart åka hem från jobbet - SKÖNT!!!!! OT: är det någon som har tips på bra ljudbok? Min senaste (Kinesen av Henning Mankell) är slut och det är bra avkoppling att lyssna på ljudbok då jag tillbringar 9 tim/vecka i bilen till och från arbetet. Hej då för nu!
    Kepler, HYpnotisören
    Brudtyll är hårdare tyll, iallafall om man köper från bibbi
  • Äldre 7 Apr 21:38

    pandurosäljare brukar kunna vara ombud för deras postorderförsäljning. Fråga din försäljare

  • linweg
    Äldre 7 Apr 22:27

    Mimmi71: Mitt boktips är Johan Theorins Skumtimmen och Nattfåk.
    I slutet av april kommer hans tredje bok, Blodläge. (Som jag nu ska förbeställa på Adlibris! :)

  • prinse­ssan 13 april
    Äldre 8 Apr 00:33
    Minxy skrev 2010-04-07 20:26:01 följande:
    Har hitta nu båda hos SoS och Panduro. Det bästa vore ju om lilla panduro-filialen här i byn har....annars får jag åka in till Birsta och shoppa där, men det känns så jäkla omständigt med båda barnen.Måste köpa några karbinhakar också + lite kantband.
    Men är du från Sundsvall - trodde bara det var norra norrlandsbor och folk söder ifrån här! Kan tipsa om att om du ringer butiken i Birsta först och ber dem beställa så behöver du i alla fall bara fara en gång. Kvinnan i butiken hjälpte mig när jag letade Tildahår till Jul för det var slut i hela Stockholm och jag kom på den gudomliga iden att kolla med Sundsvall. Kvinnan i butiken fixade tom frakten till Sthlms butiken utan att jag behövde betala extra snacka om service. Jag bor i Sthlm men kommer från Sundsvall.
  • Äldre 8 Apr 09:00
    prinsessan 13 april skrev 2010-04-08 00:33:32 följande:
    Men är du från Sundsvall - trodde bara det var norra norrlandsbor och folk söder ifrån här! Kan tipsa om att om du ringer butiken i Birsta först och ber dem beställa så behöver du i alla fall bara fara en gång. Kvinnan i butiken hjälpte mig när jag letade Tildahår till Jul för det var slut i hela Stockholm och jag kom på den gudomliga iden att kolla med Sundsvall. Kvinnan i butiken fixade tom frakten till Sthlms butiken utan att jag behövde betala extra snacka om service. Jag bor i Sthlm men kommer från Sundsvall.
    Jajjamen, här är en äkta "sönnsvallsbo"
    Jo, jag har också märkt att dom är väldigt serviceminded på Panduro i Birsta - toppen! Ska först ringa filialen här i Kvisselby och om dom inte har hemma så ringer jag Panduro i Birsta.
    Älskade Leo 2oo8-o2-16 och underbara Nora 2oo9-11-24!
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd