• Äldre 7 Mar 15:10
    598770 visningar
    11405 svar
    11405
    598770

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Äldre 8 Apr 18:08
    Catwomen07 skrev 2010-04-08 17:22:37 följande:
    Tänkte jag skulle försöka sy upp några av alla tyger här hemma. Har inte riktigt fattat tycke för färgen på Mjuka tygers troll, men har iaf lila och orange!! hemma. Den lila har jag fattat nytt tycke för när jag hittade den tillsammans med mörk turkos *mums* men den i orange vet jag inte alls hur jag ska lyfta fram. Någon som vet en fin färgkombo till den?
    Turkos passar även till den, och även limegrön.
  • Tjej 83
    Äldre 8 Apr 19:07

    SoS har ju jeanstyg, men vilken ska man köpa till små barn?
    vilken är mjukast?
    såg att en heter soft är den mjukast av alla? men den svarta då?

  • Den Osynli­ge
    Äldre 8 Apr 19:49
    imse vimse skrev 2010-04-08 15:49:54 följande:
    Hej!Tänkte höra om det är någon som har mönster på dregglisar och som kan tänka sig att dela med sig av detta :)
    kan tipsa om att det finns dreglisar på kappahl för 39 kr.tror man kan använda sådan dreglis som mönster
    *En massa skratt och glädje är underbart!*
  • Äldre 8 Apr 20:52

    Är det någon som har beställt "sportstricot" från stoff och stil? Är det joggingtyg/mjukisbyxatyg eller är det mer träningsklädertyg?? Någon som vet?

  • Äldre 8 Apr 22:51
    SysterYsster skrev 2010-04-08 20:52:50 följande:
    Är det någon som har beställt "sportstricot" från stoff och stil? Är det joggingtyg/mjukisbyxatyg eller är det mer träningsklädertyg?? Någon som vet?
    om det är sportstretch du menar så är det baddräktstyg.
  • Äldre 8 Apr 22:57
    SysterYsster skrev 2010-04-08 20:52:50 följande:
    Är det någon som har beställt "sportstricot" från stoff och stil? Är det joggingtyg/mjukisbyxatyg eller är det mer träningsklädertyg?? Någon som vet?
    Jag beställde det på rean för att se vad det var.  Det är ju 100% polyester o jag gillade inte alls känslan på materialet. Jag tycker mer det passar till träningskläder men inte inte ens där skulle jag välja det tyget.
    Ena sidan är lite glansig o den andra mjuk. Antar att man ska ha det mjuka in mot kroppen. Får mig att minnas träningsoverallerna man hade på 70-talet
  • Äldre 8 Apr 23:00
    yrväder skrev 2010-04-08 22:51:01 följande:
    om det är sportstretch du menar så är det baddräktstyg.
    Det är inte det...de har även ngt de kallar för sportstricot. Det fanns med i den senaste REA-tidningen.
  • tinni7­8
    Äldre 8 Apr 23:05

    Jag behöver hjälp med hur jag ska få till mitten på en mössa med fyra toppar på med overlocken. Jag får alltid ett litet hål i mitten och eftersom overlocken kapar tyget så går mössan sönder i mitt. Hur gör ni när ni syr sånna mössor med overlock för att få till det?


  • Äldre 8 Apr 23:32
    SysterYsster skrev 2010-04-08 20:52:50 följande:
    Är det någon som har beställt "sportstricot" från stoff och stil? Är det joggingtyg/mjukisbyxatyg eller är det mer träningsklädertyg?? Någon som vet?
    låter som WCT, om någon mer än jag är gammal nog att komma ihåg det
  • plura
    Äldre 9 Apr 00:02
    Jalapeno skrev 2010-04-08 23:32:13 följande:
    låter som WCT, om någon mer än jag är gammal nog att komma ihåg det
    Jepp -adidas och SportJohan "was the shit"
    Köpte senast wct yxor för kanske 15 år sen, med knappar efter sidorna. Var inte alla knäppta så klickade det när man gick
    tinni78 skrev 2010-04-08 14:49:12 följande:
    Grattis! När du väl förstår den kommer du inte förstå hur du kunde klara dig utan förut .
    Tack
    Hoppas det -tyvärr så hann jag inte titta på det ikväll, då barnen inte ville somna.
    Gissa vem som somnade istället *suck*
    Nu är det för sent .
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd