• Äldre 7 Mar 15:10
    598595 visningar
    11405 svar
    11405
    598595

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Äldre 9 Apr 23:18
    MarJoDe skrev 2010-04-09 22:28:23 följande:
    Nu har jag också fått börja rensa lite så jag kan göra plats för lilja78 alla tyger.
    hihi
    Colin 07.12.21
  • Äldre 10 Apr 00:03
    Tjej 83 skrev 2010-04-09 22:59:18 följande:
    hehe hur mycke köpte du?! säljer du med tyger nu?! skoj ska kika in hos dig med o se vad du har :) ska sova o hoppas att förkylningen är borta imorn hehe
    Massor! Jag är hagalen när det gäller retrotyger.
    Ska försöka fota lite mer imorgon om jag står på benen, sitter här med feberfrossa just nu. Förmodligen en halsfluss på gång.
    Kaja skrev 2010-04-09 23:09:29 följande:
    Någon som har Etsy-konto som kan tänka sig att rösta på mina "garderners pants" med vattenkanna och liten planta?? Skulle vilja komma LITE längre upp i statistiken... www.etsy.com/voter_list.php?ref=voter&room_id...
    Jag har lagt min röst nu!
    bakabakalitenkaka skrev 2010-04-09 23:18:44 följande:
    hihi
    {#lang_emotions_sunny}
    Jag har en syblogg
  • Millim­ina
    Äldre 10 Apr 00:10
    Pejgan skrev 2010-04-09 20:42:57 följande:
    Är det någon som vet något bra lapptäckställe? Jag har börjat fnula på ett lapptäcke och behöver stuvar men jag är så jäkla dålig på att leta
    Jao. Ett eller annat vet jag nog.
    Annars kan du ju köpa småbitar i quiltbutiker, men det har du ju koll på redan, visst?
  • Mari78 m pojktr­iss
    Äldre 10 Apr 10:25
    6barnsmamman skrev 2010-04-09 21:52:52 följande:
    Hej hej!hittade en sida med tyger: sydrömmar, nån av er som beställt därifrån?
    Japp, jag har beställt därifrån. Mycket trevligt och bra bemötande och tygerna är det inga fel på heller. Kan rekommendera så här långt i alla fall.
  • Äldre 10 Apr 11:07
    Pejgan skrev 2010-04-09 20:42:57 följande:
    Är det någon som vet något bra lapptäckställe? Jag har börjat fnula på ett lapptäcke och behöver stuvar men jag är så jäkla dålig på att leta
    www.lapp-elisa.com har mängder med quilttyger och snabb leverans
  • Äldre 10 Apr 11:55

    kaja, hur tycker du att det funkar med etsy? får du nåt sålt? Dina gardenerbyxor är ju helt ljuvliga men det var ganska länge sen du bloggade om dom. Har du sytt fler eller säljer det dåligt? 

  • Äldre 10 Apr 13:22

    Hej på er! Är igång med mina tunikor... En varsin till tjejerna och en present till i morgon. Det är ju så roligt! Men svårt med små "stjälpredor"... E har precis klippt fina hack i nederkant på ena tunikan...suck, så nu måste jag kmpromissa på något sätt... Jag gör egna kantband, fanns det någon "mojjäng" för det? Det är lite pilligt tycker jag. Sen när jag syr fast dem vill jag ju att sömmen skall löpa så nära kanten som möjligt och då missar jag ibland kantbandet på insidan...om ni förstår... Tips?


  • Mimmi 71
    Äldre 10 Apr 13:34
    mage06 skrev 2010-04-10 13:22:48 följande:
    Hej på er! Är igång med mina tunikor... En varsin till tjejerna och en present till i morgon. Det är ju så roligt! Men svårt med små "stjälpredor"... E har precis klippt fina hack i nederkant på ena tunikan...suck, så nu måste jag kmpromissa på något sätt... Jag gör egna kantband, fanns det någon "mojjäng" för det? Det är lite pilligt tycker jag. Sen när jag syr fast dem vill jag ju att sömmen skall löpa så nära kanten som möjligt och då missar jag ibland kantbandet på insidan...om ni förstår... Tips?
    Bibbi kan jag rekomendera gällande sybehör, jag tror hon har kantbandsvikare också.

    http://www.sysidan.se/company/view.htm?ID=10

    Det finns några här i tråden som använder sig av kantbandspressarfot till sina maskiner, själv har jag inte testat. I övrigt så är det nog devisen "övning ger färdighet" som gäller.
  • Äldre 10 Apr 13:40
    Mimmi 71 skrev 2010-04-10 13:34:21 följande:
    Bibbi kan jag rekomendera gällande sybehör, jag tror hon har kantbandsvikare också. www.sysidan.se/company/view.htm?ID=10 Det finns några här i tråden som använder sig av kantbandspressarfot till sina maskiner, själv har jag inte testat. I övrigt så är det nog devisen "övning ger färdighet" som gäller.
    Tack för tipsen! Jo, så är det nog, jag tror ofta att jag kan allt i en handvändning när det kommer till pyssel och snickeri, *hahaha*. Det fungerar ok men skulle vilja effektivisera det lite och så klart få med hela kantbandet i sömmen
  • Äldre 10 Apr 13:55

    man kan stryka kantbandet så att det ligger perfekt när det är dubbelvikt. Foten funkar inte i alla svängar.

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd