• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • madebyinferno
    Jalapeno skrev 2010-04-10 22:59:24 följande:
    inferno, turkosa! min mamma sydde världens snyggaste velourdress med huva till äldsta tjejen i en udda mörkbrun med turkosa detaljer. Skitsnyggt.  Barnens rum har vita väggar men lite bräckt färg. En dutt gult och två rött. Det ser kritvitt ut men varmare. I rummet de sover satte jag upp cellplast från byggmax osm jag klädde med 70-talspåslakan. Det blev som en stor  färgglad ljuddämpande tavla.  naimas blogg är en av mina absoluta favorietr och självklart inreder hon lika bra som hon syr naimasdesign.blogspot.com/2008/07/rummet-r-kl...
    Hos Naima har jag inte kikat in hos länge, ska genast surfa in där...

    Hur mycket är en dutt?? För det är just det kalla jag är "rädd" för, hade blått i olika nyanser när stora sonen var liten och det var INTE en varmt o mysigt rum.

    Turkost har faktiskt blivit min nya favvofärg gärna ihop med blodröd och de står högst upp på att köpa listan så fort mitt köpstopp är upphävt

    Cellplast, typ frigolit eller??? Har haft tankarna på någon slags tygtavla faktiskt...
    Catwomen07 skrev 2010-04-10 23:09:21 följande:
    vimplar är ju många som har en fin röd lampa röda hyllor på väggarna nån tygtavla Boklister som målats röda. några förslag
    Ja lime är snyggt, även de flesta andra gröna nyanser också - grönt är skönt

    Vimplar ja, det kanske vore något fast jag aldrig fattat hur de ska hänga för att det ska se bra ut...

    Sydde iaf en kort kappa av IKEAs röda tyg m vita flodisar idag så det inte ser föööör tomt ut, blev riktigt bra måste jag säga fast jag avskyr att sy gardiner, dukar mm.
    Be the change that you want to see in the world - Gandhi
  • lindalake

    jag kan förhoppningsvis också inreda ett barnrum snart. Vi får reda på i morgon eller på tisdag om vi står först i kön till en fyra eller inte sen vill/får man ju inte göra riktigt som man vill i en hyreslägenhet men man kan ju sätta upp tavlar, hyllor och sy ett par gardiner iaf

  • madebyinferno
    lindalake skrev 2010-04-11 20:34:03 följande:
    jag kan förhoppningsvis också inreda ett barnrum snart. Vi får reda på i morgon eller på tisdag om vi står först i kön till en fyra eller inte sen vill/får man ju inte göra riktigt som man vill i en hyreslägenhet men man kan ju sätta upp tavlar, hyllor och sy ett par gardiner iaf
    Håller tummarna då, alltid gott att få mer plats
    Be the change that you want to see in the world - Gandhi
  • ak74
    madebyinferno skrev 2010-04-11 20:27:39 följande:
    Ja lime är snyggt, även de flesta andra gröna nyanser också - grönt är skönt Vimplar ja, det kanske vore något fast jag aldrig fattat hur de ska hänga för att det ska se bra ut... Sydde iaf en kort kappa av IKEAs röda tyg m vita flodisar idag så det inte ser föööör tomt ut, blev riktigt bra måste jag säga fast jag avskyr att sy gardiner, dukar mm.
    madebyinferno:
    Om man köper väggfärg som är antikvit eller tonad vit så är den varmare i kulören. Mitt tips är att måla väggarna och sätta upp wallies (finns på www.inreda.com) Dessa kan man lätt ta bort om man inte vill ha dem längre. En annan grej jag precis köpt till min lillkille är en board som man kan klistra på exempelvis garderoben  som man kan måla på med tavelkritor. Det är en rulle som är 45 cm bred och 1,5 meter lång. Kostade ca 55 kr på colorama.
  • madebyinferno

    Vad tror ni om dessa kombos i barnens rum?

    lilltösen(1); rött och vitt
    lillgrabben(3); limegrönt, vitt och mörkbrunt/svart
    stora tjejen(5); roooosa, vitt och brunt
    stora grabben(10); svart, vitt, grått och turkost

    kom också på att det troligtvis blir svårt att måla väggarna i alla barnens rum för i de tre äldsta så är det border uppsatta, någon som har en lösning?? de sitter som berget har försökt väta dem och dra loss utan resultat...


    Be the change that you want to see in the world - Gandhi
  • madebyinferno
    ak74 skrev 2010-04-11 20:44:44 följande:
    madebyinferno: Om man köper väggfärg som är antikvit eller tonad vit så är den varmare i kulören. Mitt tips är att måla väggarna och sätta upp wallies (finns på www.inreda.com) Dessa kan man lätt ta bort om man inte vill ha dem längre. En annan grej jag precis köpt till min lillkille är en board som man kan klistra på exempelvis garderoben  som man kan måla på med tavelkritor. Det är en rulle som är 45 cm bred och 1,5 meter lång. Kostade ca 55 kr på colorama.
    aha, då slipper man skoltavelfärgen alltså

    Hittade bilbana på rulle som jag blev sugen på också
    Be the change that you want to see in the world - Gandhi
  • lindalake

    madebyinferno: låter som fina färgkombos tycker jag


    har du provat att slipa ner dem då? har ingen direkt erfarenhet av tapeter och grejer, men hör i "tapetaffären"

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd