• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • yrväder
    Tokern skrev 2010-04-18 22:10:14 följande:
    Då är der kanske det som felar, för mycket eller för lite tyg?
    Det viktiga när man sätter öljetter i ett stretchigt tyg är nog att stadga upp det med ngt så ostretchigt som möjligt.
  • Tokern
    yrväder skrev 2010-04-18 22:13:32 följande:
    Det viktiga när man sätter öljetter i ett stretchigt tyg är nog att stadga upp det med ngt så ostretchigt som möjligt.
    Det har du såklart rätt i! Jag ska sprätta och rätta imorgon {#lang_emotions_wink} Tack snälla för hjälpen!
  • oofje
    bakabakalitenkaka skrev 2010-04-17 12:26:22 följande:
    Inatt drömde jag om min nya CP, och imorgon ska jag hämta den. Gissa vad jag ska göra på måndag
    Grattis till köpet! Köpte också en CP (Janome), för snart 3 veckor sen men har inte hunnit använda den än. Drar mig lite för att lära mig en ny maskin.
  • bakabakalitenkaka
    oofje skrev 2010-04-18 22:43:43 följande:
    Grattis till köpet! Köpte också en CP (Janome), för snart 3 veckor sen men har inte hunnit använda den än. Drar mig lite för att lära mig en ny maskin.
    ja jag har hört att man tjänar på att läsa instruktionsboken, men vem har tid att göra det   Jag ska testköra min hela dagen imorgon
    Colin 07.12.21
  • Minxy
    lindalake skrev 2010-04-18 20:32:01 följande:
    förresten, vet inte om ni har diskuterat det... ni som förbeställde fordon från mjukatyger och beställde den orange. får vi vänta exra länge eller? såg på hemsidan att den färgen tydligen var felfärgad. Jag förbeställde och betalade och ansåg att det skulle hinna hem innan min son fyller år. ja, han fyller på onsdag.... så var det med den rosa t-shirten som han vill ha. nä, det får fan va med förbeställning. nu såg jag ju dessutom att det skulle komma en snygg lila också. men, spela roll egentligen. jag syr ju ändå inget *suck*
    Alltså, jag förbeställde fordonen (turkos med svarta) och betalade samma dag som fakturan kom - men än så länge har jag inte sett skymten av nåt tyg?
    Har ni andra fått ert tyg (förutom just det orangea) eller väntar alla på sina förbeställda fordon?
  • bakabakalitenkaka
    Minxy skrev 2010-04-19 00:02:21 följande:
    Alltså, jag förbeställde fordonen (turkos med svarta) och betalade samma dag som fakturan kom - men än så länge har jag inte sett skymten av nåt tyg?Har ni andra fått ert tyg (förutom just det orangea) eller väntar alla på sina förbeställda fordon?
    vi väntar allihopa. Hon började väl packa och skicka paket i torsdags, så dom första paketen kommer nog idag eller i veckan iallafall. Hoppas jag.
    Colin 07.12.21
  • 78Misan

    hej hej.


    Om man ska göra lite fleece filtar och sjalar ska man overlocka runt om och ska man ha täta eller långa stygn?
    Längtar efter sommar
  • uniMog
    78Misan skrev 2010-04-19 08:14:15 följande:
    hej hej. Om man ska göra lite fleece filtar och sjalar ska man overlocka runt om och ska man ha täta eller långa stygn?
    jag tycker det är snyggast med handsydd langettsöm men det är ju jobbigare.
    I won't turn my life around. Cause I like it upside down
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd