• Äldre 7 Mar 15:10
    600145 visningar
    11405 svar
    11405
    600145

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Äldre 19 Apr 09:25

    ja, det är väl först idag som folk kan få sitt fordonstyg. antar att jag får vänta ytterligare nån vecka iom det orange... Men, ska man verkligen behöva gå in på hemsidan och klicka på det orange tyget för att få den infon? den infon skulle ju ha varit med i nyhetsbrevet/blogginlägget hon gjorde... jaja. bara jag får mitt tyg och det är fint så {#lang_emotions_sunny}

  • Äldre 19 Apr 09:25
    Ullerull skrev 2010-04-19 09:21:00 följande:
    Det kanske vore något, men vad kostar den ny?
    på skövde symaskiner kostar den 5995:- och då medföljer: Förlängningsbord + Clearview + Resårguide på Köpet! FRI FRAKT!
  • Äldre 19 Apr 09:38
    bakabakalitenkaka skrev 2010-04-19 07:45:11 följande:
    vi väntar allihopa. Hon började väl packa och skicka paket i torsdags, så dom första paketen kommer nog idag eller i veckan iallafall. Hoppas jag.
    Aha, jamen då har man nåt att se fram emot den här veckan iaf
  • Äldre 19 Apr 09:59
    Pejgan skrev 2010-04-19 09:13:25 följande:
    jag tycker det är snyggast med handsydd langettsöm men det är ju jobbigare.
    hihi ja men dety är uteslutet iom att jag ska göra ganska många.
    Längtar efter sommar
  • Stratu­s
    Äldre 19 Apr 10:14

    Jag vill inte förbeställa hos Mjuka Tyger. Sist jag gjorde det var det så mycket strul och det tog månader innan jag fick tygerna. Men jag hoppas att ni får dem i veckan.

    Igår sydde jag klart en brudklänning till en kompis! SÅ skönt att vara klar, och i god tid för ovanlighetens skull. Bröllopet är om en månad.

  • Kaja
    Äldre 19 Apr 10:14

    Hej svejs!

    Har precis kommit tillbaka efter en vecka i Sälen. Äckligt solbränd i ansiktet (likblek på övriga kroppen, sånär som på några blåmärken) och full av energi.

    Upptäckte att ett par mjukisbyxor till mig själv ligger på önskelistan. Och troligen på min mans lista också. Jag har ett par fina byxor, men som vanligt när det gäller trikå så blir det kortare och kortare för varje tvätt. Numera så går de lite chict över anklarna. Jättesnyggt! Not...

    Funderar lite på materialval. Antingen blir det JNY eller Mjuka tyger. Men, visst är det väl så att de använder samma grundtyg för sin interlock?? Sedan funderar jag på om man kan med att sy ett par velourisar till sig själv också. Jag är ju uppvuxen i brun velouroverall med dragkedja över magen och har haft lite jobbigt att tänka mig själv med sådant, men... man kan ju ändra sig!


    Sew much fabric - sew little time!
  • Äldre 19 Apr 10:28
    Stratus skrev 2010-04-19 10:14:30 följande:
    Jag vill inte förbeställa hos Mjuka Tyger. Sist jag gjorde det var det så mycket strul och det tog månader innan jag fick tygerna. Men jag hoppas att ni får dem i veckan. Igår sydde jag klart en brudklänning till en kompis! SÅ skönt att vara klar, och i god tid för ovanlighetens skull. Bröllopet är om en månad.
    Åh säg inte så! Jag vill ju att tygerna ska komma nu - helst igår!
    Skönt att inte behöva toksy dagen innan....
  • Äldre 19 Apr 10:38
    Kaja skrev 2010-04-19 10:14:34 följande:
    Hej svejs! Har precis kommit tillbaka efter en vecka i Sälen. Äckligt solbränd i ansiktet (likblek på övriga kroppen, sånär som på några blåmärken) och full av energi. Upptäckte att ett par mjukisbyxor till mig själv ligger på önskelistan. Och troligen på min mans lista också. Jag har ett par fina byxor, men som vanligt när det gäller trikå så blir det kortare och kortare för varje tvätt. Numera så går de lite chict över anklarna. Jättesnyggt! Not... Funderar lite på materialval. Antingen blir det JNY eller Mjuka tyger. Men, visst är det väl så att de använder samma grundtyg för sin interlock?? Sedan funderar jag på om man kan med att sy ett par velourisar till sig själv också. Jag är ju uppvuxen i brun velouroverall med dragkedja över magen och har haft lite jobbigt att tänka mig själv med sådant, men... man kan ju ändra sig!
    Jag har ett par bruna velourbrallor, världens skönaste, har dock några år på nacken så dom börjar bli lite fula. Får väl sprätta och sno mönster sen Annars skulle jag nog köpa joggingtyg. Nu är det ju lite svårt att få tag på men mjuka tyger hade fått in röd, grön samt jeansfärg nu om man inte är så kräsen i färger (bortsett från jeansfärgen då som faktiskt är ok)
  • Äldre 19 Apr 10:39
    Minxy skrev 2010-04-19 10:28:31 följande:
    Åh säg inte så! Jag vill ju att tygerna ska komma nu - helst igår! Skönt att inte behöva toksy dagen innan....
    Jag tror månaders väntan var ett undantag. Det har varit en del strul, men det är få det  tagit så lång tid för.
  • Äldre 19 Apr 10:45
    Kaja skrev 2010-04-19 10:14:34 följande:
    Hej svejs! Har precis kommit tillbaka efter en vecka i Sälen. Äckligt solbränd i ansiktet (likblek på övriga kroppen, sånär som på några blåmärken) och full av energi. Upptäckte att ett par mjukisbyxor till mig själv ligger på önskelistan. Och troligen på min mans lista också. Jag har ett par fina byxor, men som vanligt när det gäller trikå så blir det kortare och kortare för varje tvätt. Numera så går de lite chict över anklarna. Jättesnyggt! Not... Funderar lite på materialval. Antingen blir det JNY eller Mjuka tyger. Men, visst är det väl så att de använder samma grundtyg för sin interlock?? Sedan funderar jag på om man kan med att sy ett par velourisar till sig själv också. Jag är ju uppvuxen i brun velouroverall med dragkedja över magen och har haft lite jobbigt att tänka mig själv med sådant, men... man kan ju ändra sig!
    jag har velour/plysh byxor från både meandi o Gekås UNDERBART. tycker du ska sy dig ett par.
    Längtar efter sommar
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd