• Äldre 7 Mar 15:10
    600245 visningar
    11405 svar
    11405
    600245

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Stratu­s
    Äldre 19 Apr 15:53

    Tack.  Men så är det den 7e jag syr också, jag blir bara bättre och bättre. Den första var också fin, men nu törs jag ta ut svängarna mer och testa. Korsettlivet jag har själv gjort till exempel, i mönstret är det dragkedja från början.

  • Äldre 19 Apr 16:47

    Kan man tvätta fordonen tillsammans?


    Colin 07.12.21
  • Äldre 19 Apr 17:09
    yrväder skrev 2010-04-19 11:35:02 följande:
    Däremot ser jag nu att min reabeställning från mjuka tyger skickades redan den 6 april. Den har dock inte kommit fram än Har säkert försvunnit med posten, första gången isf. Hoppas den dyker upp....
    Det var för övrigt reatygerna som hade kommit. Dom hade av nån anledning returnerats till henne, så hon hade skickat dom med schenker så att dom skulle gå att spåra. Mina fordon hade hon skickat på fredagen med schenker, så förhoppningsvis kommer dom i veckan. Schenker är ju inte direkt kända för att vara snabba, dessutom fick jag ju avin på reatygerna först idag trots att tygerna legat hos ombudet sen i torsdags.
  • Äldre 19 Apr 19:34

    Jag har en såndär stor tryckknappspress, men jag behöver knappar till den. Var hittar jag och hur vet jag att det passar min makapär?


    ♥ Simon ♥
  • Tjej 83
    Äldre 19 Apr 19:44

    med fått fordon idag! tänkte inte ens på de o fundera på om ja skulel hämta posten eller inte... inte alltid ja orkar  även om lådan bara är nån meter bort....
    men så gjorde ja de o är va ju ett svart paket!
    barnen blev såååå glada! hehe men att de skulel va 180 brett hade ja missat,,  oj va tyg de kom o ja ska bara göra 2 små tröjor 

    så ja har ju lite tyg över blå/svart och cerise/svart om nån vill byta mot grönt kanske???

    om ja inte hitta på nåt annat o sy...  imorn åker de i tvätten iaf!

  • Mayko
    Äldre 19 Apr 20:07

    Hej!


    Här kommer en nybörjarfråga. Har precis fått en overlockmaskin i födelsedagspresent och funderar på att inviga den snarast möjligt {#lang_emotions_smile}. Köpte ett superfint äppelgrönt velourtyg idag och har ett bebisbyxmönster som jag tänkte försöka med, men måste jag förtvätta tyget först? Har ingen egen tvättmaskin och vill egentligen inte alls vänta tills tvättstugan är ledig, men det kanske är dumt att chansa? 
  • Äldre 19 Apr 20:10

    Någon som vet om mjukatygers turkosa interlock färgmatchar de turkosa fordonen?


  • Äldre 19 Apr 20:15
    Stratus skrev 2010-04-19 13:28:10 följande:
    pysselptorp.blogspot.com/2010/03/here-comes-b...
    Wow vilket handverk! Snygg! Vad duktig du är!
  • Äldre 19 Apr 20:16
    Mayko skrev 2010-04-19 20:07:01 följande:
    Hej! Här kommer en nybörjarfråga. Har precis fått en overlockmaskin i födelsedagspresent och funderar på att inviga den snarast möjligt . Köpte ett superfint äppelgrönt velourtyg idag och har ett bebisbyxmönster som jag tänkte försöka med, men måste jag förtvätta tyget först? Har ingen egen tvättmaskin och vill egentligen inte alls vänta tills tvättstugan är ledig, men det kanske är dumt att chansa? 
    Ja man ska förtvätta tygerna. Oftast krymper dom på längden, men d är olika.
  • Tjej 83
    Äldre 19 Apr 20:20
    Minxy skrev 2010-04-19 20:10:57 följande:
    Någon som vet om mjukatygers turkosa interlock färgmatchar de turkosa fordonen?
    hon skrev på sin blogg när hon fråga om de enfärgade tygerna matcha o de är samma.. men de kanske bara va jerseyn?
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd