• Äldre 7 Mar 15:10
    600258 visningar
    11405 svar
    11405
    600258

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Mayko
    Äldre 19 Apr 20:21

    Ack och ve, jag som kände mig lat idag... Nåja det är bara att häva sig ur soffan och vagga ner till tvättstugan {#lang_emotions_wink}

  • melizz­a
    Äldre 19 Apr 20:22
    yrväder skrev 2010-04-19 17:09:47 följande:
    Det var för övrigt reatygerna som hade kommit. Dom hade av nån anledning returnerats till henne, så hon hade skickat dom med schenker så att dom skulle gå att spåra. Mina fordon hade hon skickat på fredagen med schenker, så förhoppningsvis kommer dom i veckan. Schenker är ju inte direkt kända för att vara snabba, dessutom fick jag ju avin på reatygerna först idag trots att tygerna legat hos ombudet sen i torsdags.
    mailade du henne och frågade om dem eller??

    mina reatyger har ju inte heller kommit trots att hon skickade mail till mig där status leverat var ändrat på min beställning och detta var den 13/4

    ska jag maila och höra om mina tyger med kommit tillbaka till henne kanske??
    (¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)Daniela 1996 Emilia 2000 Stella 2006(¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)
  • Äldre 19 Apr 20:30
    melizza skrev 2010-04-19 20:22:58 följande:
    mailade du henne och frågade om dem eller?? mina reatyger har ju inte heller kommit trots att hon skickade mail till mig där status leverat var ändrat på min beställning och detta var den 13/4 ska jag maila och höra om mina tyger med kommit tillbaka till henne kanske??
    jo det gjorde jag.

    mitt var ju skickat som stort brev från början, och då ska det ju gå fort att få dom. Men om ditt är ett paket skickat med schenker är det inte omöjligt att det bara tar lite lång tid. schenker tar oftast 4-6 dagar.
  • Äldre 19 Apr 20:31
    melizza skrev 2010-04-19 20:22:58 följande:
    mailade du henne och frågade om dem eller?? mina reatyger har ju inte heller kommit trots att hon skickade mail till mig där status leverat var ändrat på min beställning och detta var den 13/4 ska jag maila och höra om mina tyger med kommit tillbaka till henne kanske??
    mjukatyger.blogspot.com/2010/04/paket.html
  • Äldre 19 Apr 20:38
    Tjej 83 skrev 2010-04-19 20:20:03 följande:
    hon skrev på sin blogg när hon fråga om de enfärgade tygerna matcha o de är samma.. men de kanske bara va jerseyn?
    Jamen just ja, det minns jag nu! Minnet är bra men kort...
    Fast undra om det bara var jerseyn eller om det var interlocken också?
  • Tjej 83
    Äldre 19 Apr 20:45
    Minxy skrev 2010-04-19 20:38:58 följande:
    Jamen just ja, det minns jag nu! Minnet är bra men kort... Fast undra om det bara var jerseyn eller om det var interlocken också?
    precis, ingen aning alls...  chansa?! :)

    ska tvätta mina imorn o sen se varifrån ja ska beställa enfärgad jersey..

    svåra val man har ibland 
  • Äldre 19 Apr 20:53
    Tjej 83 skrev 2010-04-19 20:45:18 följande:
    precis, ingen aning alls...  chansa?! :) ska tvätta mina imorn o sen se varifrån ja ska beställa enfärgad jersey.. svåra val man har ibland 
    Ja verkligen  *s*

    Jag visade sonen (2 år) tyget när han kom hem från dagis och han blev alldeles galen. Skulle ha tröjan NU! "Mammas vass" sa han och det betyder "Mammas symaskin" 

    Svårt att förklara för en 2-åring att man för det första måste tvätta tyget, för det andra beställa hem lite enfärgat också (eftersom mamma fick hjärnsläpp och inte beställde det på en gång) och att tröjan måste sys också.

    Kommer ta några dagar innan han får sin tröja tyvärr *suck*
  • Äldre 19 Apr 20:54

    Buäää, kom på att jag måste försöka hitta muddväv i samma turkosa färd också

    Undra om den här skulle passa?
    www.tyg.se/Tyger/Klaedtyger/Muddvaev/Stickad-muddvaev/Muddar-13.htm&SessionId=&a=article&ProdNr=37_1033_208&t=778&c=75103&p=75103

    Får ta och beställa tygprov...


  • Äldre 19 Apr 20:56
    Minxy skrev 2010-04-19 20:53:21 följande:
    Ja verkligen  *s* Jag visade sonen (2 år) tyget när han kom hem från dagis och han blev alldeles galen. Skulle ha tröjan NU! "Mammas vass" sa han och det betyder "Mammas symaskin"  Svårt att förklara för en 2-åring att man för det första måste tvätta tyget, för det andra beställa hem lite enfärgat också (eftersom mamma fick hjärnsläpp och inte beställde det på en gång) och att tröjan måste sys också. Kommer ta några dagar innan han får sin tröja tyvärr *suck*
    Men vad roligt att sonen beordrar dig till symaskinen Det händer inte här hemma kan jag tala om
  • melizz­a
    Äldre 19 Apr 20:57
    yrväder skrev 2010-04-19 20:31:21 följande:
    mjukatyger.blogspot.com/2010/04/paket.html
    tack då vet jag.....jag väntar några dagar till innan jag mailar henne då så får vi se om mitt paket dyker upp snart
    (¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)Daniela 1996 Emilia 2000 Stella 2006(¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd