• Anonym (Kaffedraken)

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Anonym (Kaffedraken)
    Skumboll skrev 2010-04-20 11:51:55 följande:
    Äh, det går ju inte att citera bara för det... Lilja; Jadu, om jag ändå visste vad det var jag hade... Press och verktyg ser i alla fall ut såhär; hejelsy.wordpress.com/2010/04/20/tryckknappsh.../
    Ja det ser ju ut som en slags KAM-press om du kan mäta verktygen så vet du ju vilken storlek på knappar du behöver. Kontakta Babythings och fråga, dom kanske har sett modellen tidigare och vet ifall deras knappar passar till.
    Colin 07.12.21
  • Anonym (Kaffedraken)
    bakabakalitenkaka skrev 2010-04-20 12:16:37 följande:
    Ja det ser ju ut som en slags KAM-press om du kan mäta verktygen så vet du ju vilken storlek på knappar du behöver. Kontakta Babythings och fråga, dom kanske har sett modellen tidigare och vet ifall deras knappar passar till.
    Tack, det ska jag göra!!
    ♥ Simon ♥
  • Anonym (Kaffedraken)

    Fick svar idag om att det är en liten nyansskillnad på den enfärgade turkosa interlocken och den turkosa fordonsinterlocken....får hoppas det inte skiljer MYCKET, för nu har jag beställt den enfärgade också.


  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag fick mitt fordonstyg häromdagen och oj vad besviken jag blev Jag beställde det limegröna med lila fordon och de var ju inte lila, de ser mer bruna ut. Så tråkigt!

  • Anonym (Kaffedraken)

    Hm, kanske skulle skaffa en prym-tång?

    Jag sprättade mina muddar och använde vilsofax (eller vad det nu heter), men tyget går sönder i alla fall {#lang_emotions_cry}

    Kan det bero på tryck-knappssorten? Eller på att jag bankar fast dem?

    JAg funderar på att lägga allt syende på hyllan och lägga all energi på att lösa tyckknappseländet nu. De är ju helt meningslöst att bara öka ufohögen....

  • Anonym (Kaffedraken)
    Tokern skrev 2010-04-20 15:19:48 följande:
    Hm, kanske skulle skaffa en prym-tång? Jag sprättade mina muddar och använde vilsofax (eller vad det nu heter), men tyget går sönder i alla fall Kan det bero på tryck-knappssorten? Eller på att jag bankar fast dem? JAg funderar på att lägga allt syende på hyllan och lägga all energi på att lösa tyckknappseländet nu. De är ju helt meningslöst att bara öka ufohögen....
    satte du ett icke-elastiskt tyg mellan också?
    I won't turn my life around. Cause I like it upside down
  • Anonym (Kaffedraken)
    Mimmi 71 skrev 2010-04-20 14:37:05 följande:
    Jag fick mitt fordonstyg häromdagen och oj vad besviken jag blev Jag beställde det limegröna med lila fordon och de var ju inte lila, de ser mer bruna ut. Så tråkigt!

    ja jag såg det på hemsidan. tyget är väl helt grönt från början och sen när de tar på den lila färgen så blir det nog en färgblandning där. grönt+lila=brunt...


     


    lime med grönt, turkost med svart och rosa med röda fordon är iaf fina de snurrar i min tvättmaskin just nu. Beställde den gröna jerseyn till också. färgen matchar själva trycket fast det är en viss nyansskillnad, en helt otroligt härlig stark grön färg


     


    Passar det att sy vanlig t-shirt i så här pass tunn jersey? eller måsta man göra plagget lite tajtare? ska sy en tunika också så samma fråga gäller där. syr varken i jersey eller tunikor så har noll koll.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Pejgan, hur har du blivit Moderator??


    Sew much fabric - sew little time!
  • Anonym (Kaffedraken)
    Mimmi 71 skrev 2010-04-20 14:37:05 följande:
    Jag fick mitt fordonstyg häromdagen och oj vad besviken jag blev Jag beställde det limegröna med lila fordon och de var ju inte lila, de ser mer bruna ut. Så tråkigt!
    usch då, låter inte alls kul, och det som jag hoppades så mkt på, gillar verkligen färgkombon lime-lila....
  • Anonym (Kaffedraken)
    lindalake skrev 2010-04-20 15:49:54 följande:
    ja jag såg det på hemsidan. tyget är väl helt grönt från början och sen när de tar på den lila färgen så blir det nog en färgblandning där. grönt+lila=brunt...  
    Ja, fast det ska ju tryckstället ordna, när man trycker med sådana färger måste man testa sig fram och inte bara ta lila färg rakt av. Dåligt gjort av dom isåfall.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd