• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Mari78 m pojktriss
    Mimmi 71 skrev 2010-04-20 14:37:05 följande:
    Jag fick mitt fordonstyg häromdagen och oj vad besviken jag blev Jag beställde det limegröna med lila fordon och de var ju inte lila, de ser mer bruna ut. Så tråkigt!
    Jag håller med. Trycket var inte så snyggt i färgen direkt. Däremot är den enfärgade lila jerseyn kanonsnygg! Jag har båda här hemma nu.
  • melizza

    idag blev jag äntligen färdig med snickarbyxorna och tröjan  som kusinbarnet ska få i födelsedagspresent.........puh vad jobbigt det var att sy dem byxorna

    här finns bilder på nysydda grejer om nån vill se: http://www.familjeliv.se/hem/melizza/galleri.php?cur_album=Hemmasytt

    jag har sytt en byxdress som jag sa att jag skulle visa er när den var klar......hur enkel som helst att sy.......tog bara ett byxmönster och förlängde rakt upp så mycket som man vill ha då och sen sydde jag smocksömmen i livet och sen satte på hängslen med gummiband inuti för att lättare få av dem vid toabesök

    idag sydde jag en singoalla med och det var nog det jobbigaste tyget jag sytt i.....superelastiskt så det var jättesvårt att fålla


    (¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)Daniela 1996 Emilia 2000 Stella 2006(¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)
  • LumLumLum

    Och jag bara jobbar och jobbar och hinner inte med ngt annat. Dessutom har jag överansträngt högerhanden och har nu problem med att den gör ont. Blä! Hinner med nöd och näppe med att läsa den här tråden, har ungefär 400 blogginlägg i Reader att läsa. "Tur" jag inte har ngt jobb nästa vecka, vad jag vet nu.

  • yrväder
    melizza skrev 2010-04-20 20:01:39 följande:
    idag blev jag äntligen färdig med snickarbyxorna och tröjan  som kusinbarnet ska få i födelsedagspresent.........puh vad jobbigt det var att sy dem byxorna här finns bilder på nysydda grejer om nån vill se: www.familjeliv.se/hem/melizza/galleri.php?cur... jag har sytt en byxdress som jag sa att jag skulle visa er när den var klar......hur enkel som helst att sy.......tog bara ett byxmönster och förlängde rakt upp så mycket som man vill ha då och sen sydde jag smocksömmen i livet och sen satte på hängslen med gummiband inuti för att lättare få av dem vid toabesök idag sydde jag en singoalla med och det var nog det jobbigaste tyget jag sytt i.....superelastiskt så det var jättesvårt att fålla
    Jag är oinbjuden till ditt konto så jag kan inte se bilden.
  • melizza
    yrväder skrev 2010-04-20 20:38:31 följande:
    Jag är oinbjuden till ditt konto så jag kan inte se bilden.
    testa nu då
    (¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)Daniela 1996 Emilia 2000 Stella 2006(¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)
  • melizza
    Fiffa5 skrev 2010-04-20 21:04:57 följande:
    Får jag med kika in?
    självklart!!
    (¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)Daniela 1996 Emilia 2000 Stella 2006(¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)
  • PajaS

    Jag såg i nån blogg att SoS pingvintyg finns i lila också. Är det någon som vet artikelnumret till det?

    Stoff o Stil har ju förövrigt årtiondets sämsta hemsida. Fullkomligt galna kategorier och omöjlig sökfunktion. Gah!

  • plura

    Ser att ni kommer med tvättråd.


    Så här kommer en dum ( ) fråga. 
    Om jerseyn drar sig lite, vid första tvätt och torkning hur gör nu då? - sprayar på lite vatten, ångar med strykjärnet eller ingenting för nu har det sin rätta form....
    (värsta "vi i femman" här)
    Vet inte hur jag ska lägga mönstret på ett "skevt" tyg.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd