• Äldre 7 Mar 15:10
    598950 visningar
    11405 svar
    11405
    598950

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • emptyt­horn
    Äldre 21 Apr 10:22
    melizza skrev 2010-04-21 10:13:34 följande:
    fixat nu så ni kan se med
    Jag vill också se! {#lang_emotions_smile}
  • melizz­a
    Äldre 21 Apr 10:23
    emptythorn skrev 2010-04-21 10:22:10 följande:
    Jag vill också se!
    självklart!
    (¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)Daniela 1996 Emilia 2000 Stella 2006(¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)
  • Zabw
    Äldre 21 Apr 10:48

    Precis, varför skulle jag inte vilja hämta ett paket som jag betalat flera tusen för??

    MEN hur som helst, jag var jätteglad att tygerna kom igår. Idag kollade jag igenom dom om allt fanns med och det stämde - förutom att det FATTAS en bit MUDD ...!!!!
    Denna mudd hade jag tänkt till ett speciellt ändamål och behöver den verkligen.

    Tror jag får nå fel på detta!!!!!!! Har jag världens otur eller vad f-n händer...???!!!??

    ------------------------------------------------------------------------------------------------

    Ska man verkligen acceptera två månaders leveranstid och att det fattas grejer när man väl får paketet???
    Jag har fått maila henne åtskilliga gånger och pratat med Schenker massa gånger. Tjatat och bråkat.
    Jag har varit tvungen att handla en del tyger lokalt så länge för att kunna genomföra beställningar så gott det går, även om alla färger inte finns här ute på landet och att det är betydligt dyrare. Men vad gör man, folk kan ju inte få vänta två månder på sina grejor..
    Kan man inte begära någon form av kompensation för detta?? Jag tycker det är förj-vligt rent ut sagt....


  • Den Osynli­ge
    Äldre 21 Apr 10:50
    stor grön drake skrev 2010-04-21 08:27:42 följande:
    puffar för min fråga; Går det att få tag på Husqvarnas bruksanvisningar på PDF eller liknande? Gäller en Husqvarna Viking Lily 555 om det gör någon skillnad
    kolla på husqvaranvikings hemsida.annars så går det att köpa bruksanvisning för ca 145 kr på husqvarna vikings symaskinsaffärer
    *En massa skratt och glädje är underbart!*
  • Äldre 21 Apr 11:23

    Jag ska sy ett par velourbyxor i stl 92, tror det är till en liten pojke på drygt 9 månader. 


    Har klipppt till en midjemudd i interlock på 37 cm, verkar det vara ett vettigt mått?? Ska jag förstärka intelocken med resår och i så fall vilken längd?
    Tycker det är så svårt att sy midjemudd när man inte vet mått på barnet som skall ha byxorna! Vet bara att beställaren sa att pojken var lite knubbig som de oftast är i den åldern ju.
  • Äldre 21 Apr 11:48
    melizza skrev 2010-04-21 10:13:34 följande:
    fixat nu så ni kan se med
    Jag vill med se
    Den Osynlige skrev 2010-04-21 10:50:13 följande:
    kolla på husqvaranvikings hemsida.annars så går det att köpa bruksanvisning för ca 145 kr på husqvarna vikings symaskinsaffärer
    Jag blir inte klok på hemsidan, det verkar mest finnas till de nya maskinerna, och finns ingen försäljare här, därav frågan.
    Nåväl, fär väll klara mig endå
    091109 ♥ Linus ♥ dragon-pup.blogspot.com
  • Äldre 21 Apr 12:02
    stor grön drake skrev 2010-04-21 11:48:28 följande:
    Jag blir inte klok på hemsidan, det verkar mest finnas till de nya maskinerna, och finns ingen försäljare här, därav frågan. Nåväl, fär väll klara mig endå
    Här då?
  • Äldre 21 Apr 12:07

    Här kan ni skriva hur ni tycker det funkar med mjuka tygers leveranser med schenker:


  • melizz­a
    Äldre 21 Apr 12:18
    Fiffa5 skrev 2010-04-21 12:07:37 följande:
    Här kan ni skriva hur ni tycker det funkar med mjuka tygers leveranser med schenker: mjukatyger.blogspot.com/2010/04/schenker.html
    jag hoppas inte hon har skickat mitt paket med schenker för det verkar ju vara hur struligt som helst ju.......

    jag har också väntat rätt länge nu och vill gärna ha mina tyger så jag kan sy mina projekt jag tänkt sy....har nästan glömt vad men det kommer väl kanske nya ideer
    (¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)Daniela 1996 Emilia 2000 Stella 2006(¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)
  • melizz­a
    Äldre 21 Apr 12:19
    stor grön drake skrev 2010-04-21 11:48:28 följande:
    Jag blir inte klok på hemsidan, det verkar mest finnas till de nya maskinerna, och finns ingen försäljare här, därav frågan.Nåväl, fär väll klara mig endå
    du är insläppt nu
    (¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)Daniela 1996 Emilia 2000 Stella 2006(¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd