• Äldre 7 Mar 15:10
    600241 visningar
    11405 svar
    11405
    600241

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Mimmi 71
    Äldre 21 Apr 12:39
    Zabw skrev 2010-04-21 10:48:37 följande:
    Precis, varför skulle jag inte vilja hämta ett paket som jag betalat flera tusen för?? MEN hur som helst, jag var jätteglad att tygerna kom igår. Idag kollade jag igenom dom om allt fanns med och det stämde - förutom att det FATTAS en bit MUDD ...!!!!Denna mudd hade jag tänkt till ett speciellt ändamål och behöver den verkligen.Tror jag får nå fel på detta!!!!!!! Har jag världens otur eller vad f-n händer...???!!!??-------------------------------------------------- ----------------------------------------------Ska man verkligen acceptera två månaders leveranstid och att det fattas grejer när man väl får paketet???Jag har fått maila henne åtskilliga gånger och pratat med Schenker massa gånger. Tjatat och bråkat. Jag har varit tvungen att handla en del tyger lokalt så länge för att kunna genomföra beställningar så gott det går, även om alla färger inte finns här ute på landet och att det är betydligt dyrare. Men vad gör man, folk kan ju inte få vänta två månder på sina grejor..Kan man inte begära någon form av kompensation för detta?? Jag tycker det är förj-vligt rent ut sagt....
    Du är väl tyvärr inte ensam om att ha haft leveransproblem vid beställning av Mjuka Tyger, även om det verkar som det har fungerat bättre på sista tiden.

    http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=19207

    Ibland kan jag själv inte motstå frestelsen och beställer. Nu senast blev det ju som sagt lime/lila fordon som jag blev lite besviken över den lila färgen (som enligt mig är brun). Jag köpte ju dessutom lite mer tyg så att det skulle räcka till fler kläder än de lilleman behöver . Som Yrväder skrev så kunde man kanske reklamera det hela, men jag orkar inte stöka och accepterar som det är. Jag försöker undvika beställning pga tidigare strul, men ibland blir lockelsen för stor särskilt när det gäller design av Johanna Ahlard.
  • Äldre 21 Apr 13:19

    Jag kan inflika att jag beställde från mjukatyger igår och fick paketet idag, så ibland går det supersnabbt också


  • Äldre 21 Apr 14:40
    Mimmi 71 skrev 2010-04-21 12:39:49 följande:
    Du är väl tyvärr inte ensam om att ha haft leveransproblem vid beställning av Mjuka Tyger, även om det verkar som det har fungerat bättre på sista tiden.www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=19207Ibland kan jag själv inte motstå frestelsen och beställer. Nu senast blev det ju som sagt lime/lila fordon som jag blev lite besviken över den lila färgen (som enligt mig är brun). Jag köpte ju dessutom lite mer tyg så att det skulle räcka till fler kläder än de lilleman behöver . Som Yrväder skrev så kunde man kanske reklamera det hela, men jag orkar inte stöka och accepterar som det är. Jag försöker undvika beställning pga tidigare strul, men ibland blir lockelsen för stor särskilt när det gäller design av Johanna Ahlard.
    Jag skrev till Mjuka tyger om att tyget var brunt i webbutiken och hon svarade att fordonen var mörklila precis som det var tänkt...
    Jag tycker inte att den bilden på webbutiken stämmer överens med den bild jag fick se när jag beställde den färgen...hmm
    Men det kanske är bra om det är mer än jag som visar att vi inte riktigt tycker det är samma som vi beställde.
    Få se när jag får mina fordon, enligt henne var de skickade.
    Kika gärna in i min blogg
  • Äldre 21 Apr 15:59
    Fiffa5 skrev 2010-04-21 12:02:47 följande:
    Tack, ska be mannen kolla upp sidan på lördag när han kommer hem, de krävde medlemskap, så den som har bättre koll på vad mman bör (och framför allt inte bör) klicka i får ta över
    melizza skrev 2010-04-21 12:19:04 följande:
    du är insläppt nu
    Den gröna fordonströjan blev jag lite kär i
    091109 ♥ Linus ♥ dragon-pup.blogspot.com
  • Äldre 21 Apr 16:33
    Fiffa5 skrev 2010-04-21 11:23:26 följande:
    Jag ska sy ett par velourbyxor i stl 92, tror det är till en liten pojke på drygt 9 månader.  Har klipppt till en midjemudd i interlock på 37 cm, verkar det vara ett vettigt mått?? Ska jag förstärka intelocken med resår och i så fall vilken längd? Tycker det är så svårt att sy midjemudd när man inte vet mått på barnet som skall ha byxorna! Vet bara att beställaren sa att pojken var lite knubbig som de oftast är i den åldern ju.
    37 cm lät lite till storlek 92, men å andra sidan lät storlek 92 väldigt stort till nån på 9 månader. Jag skulle absolut förstärka en midjemudd interlock med resår, för interlock håller inte upp brallorna.
  • Äldre 21 Apr 16:59
    yrväder skrev 2010-04-21 16:33:35 följande:
    37 cm lät lite till storlek 92, men å andra sidan lät storlek 92 väldigt stort till nån på 9 månader. Jag skulle absolut förstärka en midjemudd interlock med resår, för interlock håller inte upp brallorna.
    Tack! Ja, tycker också att 92 låter stort för en 9-månaders. Min flicka som fyller två i slutet av juni har fortfarande 86  
    Men jag kanske ska göra midjemudden lite större då, ett par centimeter bredare?
  • Äldre 21 Apr 17:46

    Jag tänkte sy en filt o ge bort i doppresent. Velour på ena sidan och interlock på andra, men vad ska jag använda till kantband? Muddväv eller interlock??


  • GOBLIg­obli
    Äldre 21 Apr 18:08
    Fiffa5 skrev 2010-04-21 17:46:50 följande:
    Jag tänkte sy en filt o ge bort i doppresent. Velour på ena sidan och interlock på andra, men vad ska jag använda till kantband? Muddväv eller interlock??
    Interlock. Annars får du en manet. http://2.bp.blogspot.com/_J-wDSc0hdgY/S7ERUyS3nzI/AAAAAAAADEQ/j4WXLkSRuWg/s1600/band.jpg
    Foot - A device for finding furniture in the dark
  • Mimmi 71
    Äldre 21 Apr 18:31
    Titinea skrev 2010-04-21 14:40:24 följande:
    Jag skrev till Mjuka tyger om att tyget var brunt i webbutiken och hon svarade att fordonen var mörklila precis som det var tänkt...Jag tycker inte att den bilden på webbutiken stämmer överens med den bild jag fick se när jag beställde den färgen...hmmMen det kanske är bra om det är mer än jag som visar att vi inte riktigt tycker det är samma som vi beställde.Få se när jag får mina fordon, enligt henne var de skickade.
    Det tycker jag var en konstig kommentar i och med att hon sa att de enfärgade tygerna skulle matcha - den enfärgade lila är ju betydligt mycket mer lila.
  • Äldre 21 Apr 18:40
    GOBLIgobli skrev 2010-04-21 18:08:28 följande:
    Interlock. Annars får du en manet. 2.bp.blogspot.com/_J-wDSc0hdgY/S7ERUyS3nzI/AA...
    Ojdå, hihi  Tack,då vet jag det!   
    Ska man ändå sträcka interlocken lite? 
    Tänker på som när man kantar en tröjhals o mudden är ca 70% av halshålets längd...  Ska interlocken runt filten vara kortare än själva filten med?? Eller blir det manet då med kanske??
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd