• Äldre 7 Mar 15:10
    598995 visningar
    11405 svar
    11405
    598995

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Äldre 22 Apr 20:14
    Mari78 m pojktriss skrev 2010-04-22 20:12:17 följande:
    De på grön bas absolut, men jag valde att separera det turkosa från det gröna. Tror dock inte att de färgar, blev mest så för att jag har så himla mycket tvätt ändå *ler*.
    Anna sa att det gick bra att tvätta ihop, men att ta rosa i egen tvätt.

    Idag kom mina klöver från DeerDot. Oh my, vilka underbara. Kanske måste ha nån meter till
    Colin 07.12.21
  • Äldre 22 Apr 20:16

    Jag har grön/lila och rosa/röda fordonen och enfärgat grönt (mörkt och ljust), lila och rött. Då kanske det är smart att dela upp det i gröna och röda färgtoner.


    Nu ligger det lite nytt i bloggen, förresten
  • Äldre 22 Apr 20:18
    TeDrickaren skrev 2010-04-22 19:13:59 följande:
    Ingen som bor i göteborg som vill sambeställa från Znok....tycker frakten blir så himlans dyr...
    Jag ska beställa därifrån men väntar tills tygförrådet blivit lite mindre Kommer det någonsin att inträffa???
    Om jag känner mig rätt blir det så många meter tyg att frakten/meter tyg inte blir så farlig ändå... Det blir till att spara i plåskan med andra ord
  • Äldre 22 Apr 20:22

    Vem är det här inne som har en Brother 3034? Hittar inte min bruksanvisning och skulle vilja veta hur man ändrar till ???????(nu föll namnet på sömmen också bort, hmmm den som blir vågig som man bara syr med en nål).

  • Äldre 22 Apr 20:23
    bakabakalitenkaka skrev 2010-04-22 20:14:51 följande:
    Anna sa att det gick bra att tvätta ihop, men att ta rosa i egen tvätt. Idag kom mina klöver från DeerDot. Oh my, vilka underbara. Kanske måste ha nån meter till
    hur är kvaliteten på deerdot-tyget? tjockt? tunnt? stumt? stretchigt?
    ♥ Simon ♥
  • Äldre 22 Apr 20:40
    Skumboll skrev 2010-04-22 20:23:07 följande:
    hur är kvaliteten på deerdot-tyget? tjockt? tunnt? stumt? stretchigt?
    Jag skulle inte säga att det är tjockt, inte heller tunnt. Perfekt i min mening.
    Otroligt mjukt och bra strech interlock.
    Colin 07.12.21
  • Äldre 22 Apr 20:45
    ak74 skrev 2010-04-22 20:16:04 följande:
    Jag har grön/lila och rosa/röda fordonen och enfärgat grönt (mörkt och ljust), lila och rött. Då kanske det är smart att dela upp det i gröna och röda färgtoner. Nu ligger det lite nytt i bloggen, förresten
    Fin mössa och fina dregglisar - underbart med dessa starka färger nu när det går mot vår!

    Usch, jag är nervös...ska snart börja sy i mitt fordonstyg. Vill ju inte att det ska bli galet!
    Vill ha en dekorsöm på raglanärmarna och eftersom jag bara har en vanlig hushållsmaskin så tror jag jag väljer våffelsömmen och sedan sticka ned den. Vad tror ni om det? Det ser hyfsat bra ut iaf på testbitarna jag gör, men kommer det se bra ut på tröjan?
    Tänkte dessutom göra sömmarna i avvikande färg, så man vill ju verkligen att det ska bli bra....
  • TeDric­karen
    Äldre 22 Apr 20:51
    Kaja skrev 2010-04-22 19:56:40 följande:
    Om du kan hålla dig någon vecka tills ugglorna kommer in så är jag med. Vill inte ha de som finns i butiken just nu...
    Missat att det kommer ugglor vilka är de?...kan vänta några veckor!!!
    Älskade,underbara Moa, Livia & Anton
  • Lillof­ant
    Äldre 22 Apr 20:52
    Lallan skrev 2010-04-22 20:22:42 följande:
    Vem är det här inne som har en Brother 3034? Hittar inte min bruksanvisning och skulle vilja veta hur man ändrar till ???????(nu föll namnet på sömmen också bort, hmmm den som blir vågig som man bara syr med en nål).
    Jag har en 3034D. Försökte hitta min manual men hittade bara till den vanliga maskinen :/ Hittade manualen på Brothers hemsida: welcome.solutions.brother.com/bsc/public/eu/se/sv/doc/manual_index.html&c=se&lang=sv&prod=hf_3034deuk&dlid=&flang=Svenska&type2=-1 Om det är rullfåll du menar så finns beskrivningen på sidan 23.
  • Äldre 22 Apr 20:57
    TeDrickaren skrev 2010-04-22 19:13:59 följande:
    Ingen som bor i göteborg som vill sambeställa från Znok....tycker frakten blir så himlans dyr...
    kanske... länk?
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd