• Äldre 7 Mar 15:10
    598725 visningar
    11405 svar
    11405
    598725

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • melizz­a
    Äldre 23 Apr 20:58
    Jalapeno skrev 2010-04-23 20:56:33 följande:
    precis, så gjorde jag iallafall
    tack smart ska prova det men har slut på mönsterpapper men ska köpa mer imorgon tror jag om jag hinner
    (¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)Daniela 1996 Emilia 2000 Stella 2006(¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)
  • Äldre 23 Apr 23:49

    Håller på med en klänning/tunika. Jad har rynkat för första gången Helt plötsligt fick jag ett sug att göra toppar/klänningar med puffärmar! jag som alltid har avskytt det. Är väldigt nöjd än så länge. Imorgon ska den fållas...

  • Äldre 24 Apr 07:42

    Är det bara jag här som inte gillar overlock? Jag har tillgång till min mammas när jag vill, men vi kommer inte överäns. Det är så illa att jag hellre kör på sick-sack och raksöm/trikåsöm än använder overlocken...
    Vilken tur att det går bra att sy mössor utan
    dragon-pup.blogspot.com/2010/04/poster-boy.html


    091109 ♥ Linus ♥ dragon-pup.blogspot.com
  • Mari78 m pojktr­iss
    Äldre 24 Apr 07:58
    stor grön drake skrev 2010-04-24 07:42:47 följande:
    Är det bara jag här som inte gillar overlock? Jag har tillgång till min mammas när jag vill, men vi kommer inte överäns. Det är så illa att jag hellre kör på sick-sack och raksöm/trikåsöm än använder overlocken...Vilken tur att det går bra att sy mössor utan dragon-pup.blogspot.com/2010/04/poster-boy.ht...
    Har man en bra overlock som man trivs med så finns det inget som slår den vid ihopsömnad utav plagg. Det går mycket, mycket snabbare och blir snyggare och hållbarare framför allt i trikåtyger. Syr man mest i stumma tyger så är trotjänaren vanlig hushållsmaskin lika bra, fast det är ju bra smidigt med overlock då också eftersom kanterna kastas om och klipps i ett moment.
  • Äldre 24 Apr 08:52

    det är inga fel på mammas maskin, men jag kan bara inte med den (den är av dyrare sort  och hon älskar den) utan kör hellre med "overlock"söm på vanliga maskinen min.


    091109 ♥ Linus ♥ dragon-pup.blogspot.com
  • tinni7­8
    Äldre 24 Apr 09:10
    stor grön drake skrev 2010-04-24 07:42:47 följande:
    Är det bara jag här som inte gillar overlock? Jag har tillgång till min mammas när jag vill, men vi kommer inte överäns. Det är så illa att jag hellre kör på sick-sack och raksöm/trikåsöm än använder overlocken...Vilken tur att det går bra att sy mössor utan dragon-pup.blogspot.com/2010/04/poster-boy.ht...
    Jag är precis tvärtom och ändå har jag den enklaste overlocken och en lite bättre hushållsmaskin men den kommer jag inte riktigt överens med.
  • Ulleru­ll
    Äldre 24 Apr 10:54

    Me löööööv overlock, ibland kan jag försöka sy plagg bara på den för att den är så trevlig att sy på.
    Funderar på att byta ut min nuvarande och jag vet inte hur jag ska kunna skiljas från den.

    Skönt att du (Wingtear) inte behöver ha massa olika maskiner, det är väl det som är nackdelen tycker jag att de tar plats.

  • Ulleru­ll
    Äldre 24 Apr 10:58

    Å så några cp frågor till. Vad är den egentliga skillnaden på janomes CP (den vanliga) och CPX (den nyare modellen) (DX finns ju också och det är en vanlig CP men det följer med adjustable seam guide och clearview foot) ------------------------------------------ Jag har mailat så mycket med smd nu att de måste bli galna på mig. Frågar detta här istället om det är någon som vet. Om jag köper en cp där ifrån och vill ha en kantbandsguide också, måste jag betala exra frakt för den skickar de den i samma paket?

  • siriiu­s
    Äldre 24 Apr 11:07

    Vart köper ni mönstrat/rutat mönsterpapper för någonstans? 


    *~ Loke 070721 ~*~ Lithea 090517~*
  • Äldre 24 Apr 14:31
    Ullerull skrev 2010-04-24 10:58:42 följande:
    Å så några cp frågor till. Vad är den egentliga skillnaden på janomes CP (den vanliga) och CPX (den nyare modellen) (DX finns ju också och det är en vanlig CP men det följer med adjustable seam guide och clearview foot) ------------------------------------------ Jag har mailat så mycket med smd nu att de måste bli galna på mig. Frågar detta här istället om det är någon som vet. Om jag köper en cp där ifrån och vill ha en kantbandsguide också, måste jag betala exra frakt för den skickar de den i samma paket?
    Nej, det tillkommer ingen extra frakt för tillbehör du beställer tillsammans med maskinen.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd