• Äldre 7 Mar 15:10
    600236 visningar
    11405 svar
    11405
    600236

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Ulleru­ll
    Äldre 24 Apr 14:45
    yrväder skrev 2010-04-24 14:31:06 följande:
    Nej, det tillkommer ingen extra frakt för tillbehör du beställer tillsammans med maskinen.
    Vad bra!
  • Äldre 24 Apr 14:45
    Ullerull skrev 2010-04-24 10:58:42 följande:
    Å så några cp frågor till. Vad är den egentliga skillnaden på janomes CP (den vanliga) och CPX (den nyare modellen) (DX finns ju också och det är en vanlig CP men det följer med adjustable seam guide och clearview foot) ------------------------------------------ Jag har mailat så mycket med smd nu att de måste bli galna på mig. Frågar detta här istället om det är någon som vet. Om jag köper en cp där ifrån och vill ha en kantbandsguide också, måste jag betala exra frakt för den skickar de den i samma paket?
    CPX har svarta vred istället för lila. Och så finns ett snabbreglage för trådspänningen när man syr i tjocka tyger. Men det är så vitt jag vet de enda skillnaderna.
    ♥ Simon ♥
  • Ulleru­ll
    Äldre 24 Apr 14:46

    Lite OT:

    Jag skulle vilja kunna lyssna på spotify när jag syr....

    NÅGON SOM HAR EN INVITE ÖVER?

    Hittar ingen någonstans...

  • Äldre 24 Apr 14:52
    Ullerull skrev 2010-04-24 14:46:17 följande:
    Lite OT: Jag skulle vilja kunna lyssna på spotify när jag syr.... NÅGON SOM HAR EN INVITE ÖVER? Hittar ingen någonstans...
    Ska se, har ingen aning om hur man gör dock eller om alla som har spotify får dom.
  • Äldre 24 Apr 14:55
    yrväder skrev 2010-04-24 14:52:06 följande:
    Ska se, har ingen aning om hur man gör dock eller om alla som har spotify får dom.
    Står att jag har slut....mysko, för jag har aldrig invitat nån, men det kanske är så att man inte får några med gratisversionen.
  • Ulleru­ll
    Äldre 24 Apr 15:00
    Skumboll skrev 2010-04-24 14:45:35 följande:
    CPX har svarta vred istället för lila. Och så finns ett snabbreglage för trådspänningen när man syr i tjocka tyger. Men det är så vitt jag vet de enda skillnaderna.
    Tack för svaret...ja det är nog det enda, jag tycker det var svårt att hitta vad det var för skillnad mer än färgen.
    yrväder skrev 2010-04-24 14:55:56 följande:
    Står att jag har slut....mysko, för jag har aldrig invitat nån, men det kanske är så att man inte får några med gratisversionen.
    Åh, synd, tack för att du kollade, jag har sökt som en tok på nätet i flera timmar n men jag hittar inget.
  • Äldre 24 Apr 15:36

    Hej! Kan någon av er hjälpa med ett par amatörfrågor...? 1. Trådspänningen sträcker sig från 1-5. När använder jag vad? 2. Kan man spänna både över och undertråd? I så fall hur med undertråden? På förhand tack!

  • Äldre 24 Apr 15:38
    Ullerull skrev 2010-04-24 15:00:04 följande:
    Jag har en invite
  • Äldre 24 Apr 15:40

    Är det förresten någon som vet vart man kan få tag på mellantjock skumgummi? Jag tänkte sy en dyna till dotterna barnstol, men vet inte vart man köper det..?

  • Äldre 24 Apr 16:13
    mrsIce skrev 2010-04-24 15:40:20 följande:
    Är det förresten någon som vet vart man kan få tag på mellantjock skumgummi? Jag tänkte sy en dyna till dotterna barnstol, men vet inte vart man köper det..?
    jag gillar fibervadd bättre till det, och det smular inte när man jobbar med det här finns både skumgummi och fibervadd på tygbutiken
    091109 ♥ Linus ♥ dragon-pup.blogspot.com
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd