• Äldre 7 Mar 15:10
    598762 visningar
    11405 svar
    11405
    598762

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Äldre 26 Apr 17:17

    Behöver lite hjälp när ja ska beställa tyg här.
    Det varju jag som tjata om mönster till muddbyxor.
    Jag får väl som sagt testa mig fram lite.

    MEN, hur mkt tyg tror ni de går åt till ett par byxor i storlek 98, då ja ska ha mudd upptill och benslut????

    Tacksam för snabbt svar

  • Äldre 26 Apr 17:34
    Annamamma 83 skrev 2010-04-26 17:17:01 följande:
    Behöver lite hjälp när ja ska beställa tyg här. Det varju jag som tjata om mönster till muddbyxor. Jag får väl som sagt testa mig fram lite. MEN, hur mkt tyg tror ni de går åt till ett par byxor i storlek 98, då ja ska ha mudd upptill och benslut???? Tacksam för snabbt svar
    Du behöver lika mycket tyg som byxornas längd (sen får du lite över vid sidan )
  • Tjej 83
    Äldre 26 Apr 17:46
    yrväder skrev 2010-04-26 15:58:13 följande:
    Usch vad jag blir less på posten eller nån..... Gjorde för ett tag sen ett byte, tyg mot tyg. Mitt skickades för 2.5 vecka sen och har kommit fram. Det tyg jag skulle fått har enligt sändaren först skickats för 2 veckor sen, och inte kommit fram ännu. Imorgon är det en vecka sen hon skickade nytt tyg, denna gång med rekat brev, som enligt postens hemsida ska vara framme nästkommande vardag,  och detta har heller inte dykt upp. Antingen har vi otur så in i norden, eller oxå så är inte sändaren helt ärlig. Det känns lite otroligt att två paket från henne till mig, varav det ena rekat ska försvinna inom loppet av två veckor.... Aja, har bett henne om spårningsnumret nu, får se om hon svarar. Det sura är att jag hade verkligen behövt detta tyg typ nu, eller egentligen tidigare och jag börjar bli rätt less.
    så surt!  man tänker ju att om den andre personen har en syblogg, o man snackar genom bloggarna o kommenterar till varandra så "känner" man ju varann lite iaf.
    så då ska man ju kunna lita på varandra med.
    men har hon skickat med REk så är de ju inga problem! hoppas det är så nu o hon är ärlig...

    själv väntar ja på paket från en butik som lova mig i fredags men de kom inte då o inte idag heller.  får hoppas på imorn då! skulle haft de i fredags senast men jaja...
  • Äldre 26 Apr 17:57
    ak74 skrev 2010-04-26 17:34:38 följande:
    Du behöver lika mycket tyg som byxornas längd (sen får du lite över vid sidan )
    Tusen tack!
    Då borde det räcka med en halvmeter när man har muddar, då blir det rimligt pris, så kanske jag t om har tur och får ut ett par till lillebror i 62 också {#lang_emotions_laughing}
  • Äldre 26 Apr 17:58

    Blä, tror jag säljer mina kläder för billigt.
    Har bett om ca 170:- för en tröja, men med tanke på att det går ½ meter till ärmarna (fordon) och ½ meter till fram- och bakstycke så hamnar ju själva tygkostnaden på 160:-! Då är inte muden inräknad....sedan så har ju jag betalat frakten för tyget, har köpt tråden mm mm mm.
    Känns som om jag går back.


  • Äldre 26 Apr 17:59
    Tjej 83 skrev 2010-04-26 17:46:19 följande:
    så surt!  man tänker ju att om den andre personen har en syblogg, o man snackar genom bloggarna o kommenterar till varandra så "känner" man ju varann lite iaf. så då ska man ju kunna lita på varandra med. men har hon skickat med REk så är de ju inga problem! hoppas det är så nu o hon är ärlig... själv väntar ja på paket från en butik som lova mig i fredags men de kom inte då o inte idag heller.  får hoppas på imorn då! skulle haft de i fredags senast men jaja...
    Jo precis, det känns ju lite så, som att man lär känna varann via bloggar och forum. Men man vet väl aldrig....tror väl eg inte att det är så att hon isåfall medvetet struntar i att skicka, utan isåfall tror jag väl snarare att nåt kommit emellan, men då kan man ju säga det isåfall....
  • Äldre 26 Apr 18:00
    Minxy skrev 2010-04-26 17:58:24 följande:
    Blä, tror jag säljer mina kläder för billigt. Har bett om ca 170:- för en tröja, men med tanke på att det går ½ meter till ärmarna (fordon) och ½ meter till fram- och bakstycke så hamnar ju själva tygkostnaden på 160:-! Då är inte muden inräknad....sedan så har ju jag betalat frakten för tyget, har köpt tråden mm mm mm. Känns som om jag går back.
    Ja, fast det blir ju tyg över på sidan, och nu får vi ju inte diskutera priser, men lite i underkant är det väl beroende på sömnadskunskap.
  • Äldre 26 Apr 18:03
    yrväder skrev 2010-04-26 18:00:50 följande:
    Ja, fast det blir ju tyg över på sidan, och nu får vi ju inte diskutera priser, men lite i underkant är det väl beroende på sömnadskunskap.
    Får tänka så - ju duktigare jag blir desto mer blir folk villiga att betala
    Jag har totalt missat orsaken till att vi inte får diskutera priser - VARFÖR får vi inte det?
  • Äldre 26 Apr 18:08

    Några sidor tillbaka pratades det om att (relativt) billiga namnband fanns att köpa via etsy, någon som har en mer exakt länk? etsy är stort...


    091109 ♥ Linus ♥ dragon-pup.blogspot.com
  • Äldre 26 Apr 18:13
    Minxy skrev 2010-04-26 18:03:05 följande:
    Får tänka så - ju duktigare jag blir desto mer blir folk villiga att betala Jag har totalt missat orsaken till att vi inte får diskutera priser - VARFÖR får vi inte det?
    Minns faktiskt inte varför, men det anses väl som reklam lr nåt.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd