• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Bling1975

    Jag vägrar sy för hand så jag syr ihop med en stickning runt hela filten ca 0,5 cm från kanten. Har lite extra sömnsmån just där också för säkerhets skull och det har fungerat bra.


    Stitch längtar efter Lilo
  • Ullerull
    Bling1975 skrev 2010-04-27 17:14:52 följande:
    Jag vägrar sy för hand så jag syr ihop med en stickning runt hela filten ca 0,5 cm från kanten. Har lite extra sömnsmån just där också för säkerhets skull och det har fungerat bra.
    Har haft mina funderingar åt det hållet, får se om jag gör så någon gång.
  • Ullerull

    Jag har förhoppningsvis en till symaskin på ingående snart. Vet inte riktigt vart jag ska göra av den. Skulle vilja ha sån där inredning till köksbänkskåp där man kan ha en hushållsmaskin stående på en hulla med typ "armar" så man kan lyfta upp hela hyllan och maskinen i ett svep så att den fastnar i "arbetsläge". Förstår ni vad jag menar?

    Har försökt googla men hittar inget tänkbart namn. Var kan man få tag på detta? Det är ikea stomme jag har till syskåpet.

  • NCL
    Ullerull skrev 2010-04-27 18:21:19 följande:
    Jag har förhoppningsvis en till symaskin på ingående snart. Vet inte riktigt vart jag ska göra av den. Skulle vilja ha sån där inredning till köksbänkskåp där man kan ha en hushållsmaskin stående på en hulla med typ "armar" så man kan lyfta upp hela hyllan och maskinen i ett svep så att den fastnar i "arbetsläge". Förstår ni vad jag menar?Har försökt googla men hittar inget tänkbart namn. Var kan man få tag på detta? Det är ikea stomme jag har till syskåpet.
    Bänkskåp med maskinlyft tror jag det heter men om det finns någon som passar till IKEA-stommar vet jag inte.
  • madebyinferno
    Minxy skrev 2010-04-27 12:36:46 följande:
    Blää.....jag blev så inspirerad av Kaja's kisse, så jag ville snabbt börja sy en egen. Men jag går BOM på det där med mönster! Hittar inget mönster någonstans och nu har jag googlat mig blodig Ska se om man kanske kan knåpa ihop ett eget mönster....
    kanske denna kan stilla ditt begär http://www.weewonderfuls.typepad.com/wee_wonderfuls/downloads/Pointy-Kitty-Pattern.pdf
    Be the change that you want to see in the world - Gandhi
  • yrväder
    yrväder skrev 2010-04-26 15:58:13 följande:
    Usch vad jag blir less på posten eller nån..... Gjorde för ett tag sen ett byte, tyg mot tyg. Mitt skickades för 2.5 vecka sen och har kommit fram. Det tyg jag skulle fått har enligt sändaren först skickats för 2 veckor sen, och inte kommit fram ännu. Imorgon är det en vecka sen hon skickade nytt tyg, denna gång med rekat brev, som enligt postens hemsida ska vara framme nästkommande vardag,  och detta har heller inte dykt upp. Antingen har vi otur så in i norden, eller oxå så är inte sändaren helt ärlig. Det känns lite otroligt att två paket från henne till mig, varav det ena rekat ska försvinna inom loppet av två veckor.... Aja, har bett henne om spårningsnumret nu, får se om hon svarar. Det sura är att jag hade verkligen behövt detta tyg typ nu, eller egentligen tidigare och jag börjar bli rätt less.
    NU äntligen har jag fått paketet, rekat. Inlämnat igår, förmodligen efter att jag bett om spårningsnumret. Förmodligen har hon inte varit helt ärlig, och till råga på allt så fick jag mindre än vi kommit överens om, visserligen bara 1 dm (skulle fått 1 m, fick 90 cm) men ändå. Efter all denna tid, och lite uppenbara lögner på det, så hade iaf jag kompenserat åt rätt håll.

    Aja, ett arg mejl har hon då fått och jag kommer då inte att utbyta några tjänster med henne igen.
  • Skumboll
    yrväder skrev 2010-04-27 18:58:47 följande:
    NU äntligen har jag fått paketet, rekat. Inlämnat igår, förmodligen efter att jag bett om spårningsnumret. Förmodligen har hon inte varit helt ärlig, och till råga på allt så fick jag mindre än vi kommit överens om, visserligen bara 1 dm (skulle fått 1 m, fick 90 cm) men ändå. Efter all denna tid, och lite uppenbara lögner på det, så hade iaf jag kompenserat åt rätt håll. Aja, ett arg mejl har hon då fått och jag kommer då inte att utbyta några tjänster med henne igen.
    Fy så tråkigt när det blir sådär!
    ♥ Simon ♥
  • yrväder
    Skumboll skrev 2010-04-27 19:02:43 följande:
    Fy så tråkigt när det blir sådär!
    Ja det kan man lugnt säga. Hoppas hon inte beter sig sådär mot sina kunder.
  • madebyinferno
    mrsIce skrev 2010-04-27 16:10:45 följande:
    Någon som kan tipsa om vart man kan hitta mönster på en body med raglanärmar?
    funderar också på det men har inte sett något vad jag kan minnas mer än andras egna mönster, men hur svårt kan det vara att förlänga från ett tröjmönster, ska nog testa det

    men hojta gärna om du får fatt på ett mönster
    Be the change that you want to see in the world - Gandhi
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd