• Äldre 7 Mar 15:10
    598642 visningar
    11405 svar
    11405
    598642

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Äldre 29 Apr 18:38
    GOBLIgobli skrev 2010-04-29 18:28:44 följande:
    *vinkar till vän* Hos frissan. Har haft syorken lite vid fotknölarna på det senaste men jobbar på´t.
    Ahhh snygging där...
    Själv har man haft ett barn och en sjuk man (=ett extra barn) hemma hela dagen. Hur mycket blir det gjort då tror ni? Hoppas kunna gömma mig i systugan senare i kväll en stund... Men nu är det dax att grädda pannkakor så barnen kan somna sött.
  • sarahl
    Äldre 29 Apr 19:23

    vilken färgkomination hos mina namnband är bäst tycker ni? det skall synas väl och passa de flesta kläder och plagg.

  • Äldre 29 Apr 19:39
    TeDrickaren skrev 2010-04-29 18:25:13 följande:
    Jag har ett sykonto De pengar jag får in "återanvänds" i nya tyger
    Så är det tänkt att jag ska göra också, men det innebär ju att innan man kommit igång och verkligen börjat sälja saker så har man liksom inget att handla för...
  • Äldre 29 Apr 19:53
    Pejgan skrev 2010-04-29 09:42:56 följande:
    höhö.... kunde blivit en kul episod om någon auktoritetsperson sett det. "jahaaa...vad har vi här då?" "tyg?" "jaja... den har vi hört för.. öppna påsen" *förvånad plis* "Men.. det är ju bara tyg?" "Ja?"
    PajaS skrev 2010-04-29 10:26:54 följande:
    Haha! Men det är då bättre att säga bara tyg än "Jo, lite kaniner, flodhästar och en å annan elefant..."
  • Äldre 29 Apr 19:57
    Kaja skrev 2010-04-29 12:57:09 följande:
    Oj! Dottern fick ett paket med mini-garner från Järbo igår när jag shoppade garn. Ägaren tyckte att hon var så söt när hon stod och pratade och lekte med en skål med mini-garner som stod på disken, så hon fick ett eget paket. Tänk, hon kanske åker dit för langning av pysselmaterial till minderåriga!
    min äldsta tror att alla loppisar i trakten går i konken om jag skulle få slut på pengar till tyger och andra fynd. Det är medkänsla det
  • GOBLIg­obli
    Äldre 29 Apr 19:59
    ak74 skrev 2010-04-29 18:38:29 följande:
    Ahhh snygging där... Själv har man haft ett barn och en sjuk man (=ett extra barn) hemma hela dagen. Hur mycket blir det gjort då tror ni? Hoppas kunna gömma mig i systugan senare i kväll en stund... Men nu är det dax att grädda pannkakor så barnen kan somna sött.
    {#lang_emotions_kiss}
    Foot - A device for finding furniture in the dark
  • Äldre 29 Apr 20:02
    sarahl skrev 2010-04-29 19:23:47 följande:
    vilken färgkomination hos mina namnband är bäst tycker ni? det skall synas väl och passa de flesta kläder och plagg.
    jag har grått med vit text. inte så roligt men funkar till allt. Svarta band blir lite hårt på barnkläder tycker jag. Annars gillar jag orange.
  • Äldre 29 Apr 20:08
    sarahl skrev 2010-04-29 19:23:47 följande:
    vilken färgkomination hos mina namnband är bäst tycker ni? det skall synas väl och passa de flesta kläder och plagg.
    Bruna band med vit text är ju väldigt neutralt och passar till det mesta, men kan kännas tråkigt ibland.
    Jag har sådana nu, men funderar på att köpa nya - bruna med orange text.
  • Tjej 83
    Äldre 29 Apr 20:14

    själv hemma, barnen åkte med mormor för en stund sen, o sambon är inte hemma innan 2 inatt.
    vad gör ja?  ingenting! ingen sylust, orka inte göra nåt smycke som ja måste!!
    inget skoj o va själv.
    men måste duscha, lägga bort kläder, äta nåt, osv..... 
    imorn är de jobb till 17, fy för o säga ja till jobb när ja kunde slutat 13 men extra pengar är alltid bra sen är ja så snäll o de hade ingen annan.... hmm

    ja ja ville emd att jny skulle ha mindre hemliga paket.
    om hon hade reat ut tygerna en o en hade de ändå gått åt! eller hur!
    folk köper som galningar....  inte ni men andra    haha

  • Äldre 29 Apr 20:52
    Tjej 83 skrev 2010-04-29 20:14:57 följande:
    själv hemma, barnen åkte med mormor för en stund sen, o sambon är inte hemma innan 2 inatt.vad gör ja?  ingenting! ingen sylust, orka inte göra nåt smycke som ja måste!!inget skoj o va själv.men måste duscha, lägga bort kläder, äta nåt, osv.....  imorn är de jobb till 17, fy för o säga ja till jobb när ja kunde slutat 13 men extra pengar är alltid bra sen är ja så snäll o de hade ingen annan.... hmmja ja ville emd att jny skulle ha mindre hemliga paket.om hon hade reat ut tygerna en o en hade de ändå gått åt! eller hur!folk köper som galningar....  inte ni men andra    haha
    ja men gött med extra pengar så du har råd med tygknarket
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd