• Äldre 7 Mar 15:10
    598688 visningar
    11405 svar
    11405
    598688

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Emster­salste­r
    Äldre 30 Apr 08:04

    Iiiii, idag kommer min Janome 644d, ska bli så kul!

    Jag gillar mina band, naturvita med brun text, tvärtom är också fint, rätt så neutralt. Jag höll på att beställa blå med gul text men hejdade mig i sista stund. Det hade säkert blivit färgglatt och roligt men lite mycket kanske.


  • Catwom­en07
    Äldre 30 Apr 08:11
    Tjej 83 skrev 2010-04-30 08:01:09 följande:
    vart bor du?
     
    tror vi bor i närheten av varandra, i Varberg nämligen. Min mamma visade dina jackor på FB en gång.
  • Äldre 30 Apr 08:44
    Mimmi 71 skrev 2010-04-30 07:41:28 följande:
    När jag sydde v-ringat så valde jag att göra kantband istället för bred mudd för att det inte skulle dra sig. Tycker det blev snyggt det också. Nere i v-et så gjorde jag en stickning för att få till. 1.bp.blogspot.com/_FREOH7nOP6E/S2hka9O3ydI/AA...
    Ja det var ju jättefint, var ju inte alls vågigt eller så.
    Men jag som vill ha mudd...
    Hmm....
  • Äldre 30 Apr 08:55
    Minxy skrev 2010-04-30 08:44:39 följande:
    Ja det var ju jättefint, var ju inte alls vågigt eller så.Men jag som vill ha mudd... Hmm....
    dra i mudden över axlarna men dra inget nere i själva v-et så ligger den snyggt över axlarna men tröjtyget bubblar inte upp vid sidan av v-et.

    jag har gjort ganska många med bred mudd men när jag frågade i bloggen om någon ville ha en tutorial var ingen intresserad. Med lite träning får du till det.
  • Äldre 30 Apr 09:28
    Jalapeno skrev 2010-04-30 08:55:13 följande:
    dra i mudden över axlarna men dra inget nere i själva v-et så ligger den snyggt över axlarna men tröjtyget bubblar inte upp vid sidan av v-et. jag har gjort ganska många med bred mudd men när jag frågade i bloggen om någon ville ha en tutorial var ingen intresserad. Med lite träning får du till det.
    va?! ingen som var intresserad! det måste jag ju ha missat isf. jag är intresserad iaf :)
  • Emster­salste­r
    Äldre 30 Apr 09:37

    Jag har för mig att det var MissIce som undrade lite närmare om trikåhalsduken jag gjorde för ett tag sen. Nu finns en liten beskrivnig på bloggen.

    www.emstersalster.bloggsida.se


  • Äldre 30 Apr 10:07
    Emstersalster skrev 2010-04-30 09:37:06 följande:
    Jag har för mig att det var MissIce som undrade lite närmare om trikåhalsduken jag gjorde för ett tag sen. Nu finns en liten beskrivnig på bloggen.www.emstersalster.bloggsida.se
    TACK!!!
  • Äldre 30 Apr 10:09
    Jalapeno skrev 2010-04-30 08:55:13 följande:
    dra i mudden över axlarna men dra inget nere i själva v-et så ligger den snyggt över axlarna men tröjtyget bubblar inte upp vid sidan av v-et. jag har gjort ganska många med bred mudd men när jag frågade i bloggen om någon ville ha en tutorial var ingen intresserad. Med lite träning får du till det.
    Aha, ska ta mig i kragen och provsy en ny ikväll. Eller det lär ju inte hända...det är ju sista april och dags för majbrasa!
    Men imorrn då

    Jag är intresserad av en tut iaf
  • melizz­a
    Äldre 30 Apr 10:22
    Jalapeno skrev 2010-04-30 08:55:13 följande:
    dra i mudden över axlarna men dra inget nere i själva v-et så ligger den snyggt över axlarna men tröjtyget bubblar inte upp vid sidan av v-et. jag har gjort ganska många med bred mudd men när jag frågade i bloggen om någon ville ha en tutorial var ingen intresserad. Med lite träning får du till det.
    jag är med intresserad av en sån tutorial det måste du fixa nu Jalapeno
    (¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)Daniela 1996 Emilia 2000 Stella 2006(¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)
  • melizz­a
    Äldre 30 Apr 10:27

    jag sydde en hoddie till min stora dotter men den blev ju jättestor så den tom passade mig och var tom stor för mig som har strl 38 i vanliga fall och detta var strl 170........mönstret var från ottobre 1/2010

    hur kan jag göra nu för att förminska den??? det känns lite waist av tyg liksom
     och min dotter vill inte ha den så stor.........fasen vad sur jag blir på ottobre


    (¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)Daniela 1996 Emilia 2000 Stella 2006(¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd