• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • plura
    Skumboll skrev 2010-05-07 15:03:21 följande:
    Man kan aldrig få för många par skor...
    Amen!
  • yrväder
    Tjej 83 skrev 2010-05-07 15:12:57 följande:
    japp sånt osm händer, samma sak soma tt ojj ja råka trycka på Köp knappen i tyg shopen  men ska man förtvätta tyll? nån som vet de?
    Nope det behöver du inte göra. Det är polyester och polyester krymper inte.
  • yrväder

    Lite störigt med Jnytygerna. Jag vill ha stjärnorna och ränderna, men dom kommer ju i olika omgångar. Har först beställt gula+röda stjärnor och nu gröna. Men jag vill ju ha alla skickade i samma paket för att minimera fraktkostnaden, så det blir ju rätt många beställningar för att inte riskera att nån tar slut innan resten kommer in.

  • Kaja

    Jag råkade köpa lite tyg till en vårkappa. Det närmar ju sig mors dag (många länder firar redan på söndag) och då vore det väl lägligt att sy något åt sig själv, eller??


    Sew much fabric - sew little time!
  • bakabakalitenkaka
    yrväder skrev 2010-05-07 16:48:08 följande:
    Lite störigt med Jnytygerna. Jag vill ha stjärnorna och ränderna, men dom kommer ju i olika omgångar. Har först beställt gula+röda stjärnor och nu gröna. Men jag vill ju ha alla skickade i samma paket för att minimera fraktkostnaden, så det blir ju rätt många beställningar för att inte riskera att nån tar slut innan resten kommer in.
    JAg gör likadant, och med fordon också Blir många beställningar på samma order. Och lite tråkigt att vänta på dom tyger som finns, medans man väntar på dom tyger som ska komma.
    Colin 07.12.21
  • Tjej 83

    bra o bo i ett hus med  stora gamla element som man kan hänga tvättade kläder o tyger på direkt utan att det är någon fara.
    så snart är tyget torrt o då ska ja sy en underkjol o en tyll kjol
    så snart ska ni få se den färdiga klääningen,
    får ta med den o maskinen till syrran nästa helg o mäta o sy ihop livet med kjolen.
    sen så.....    kommer bli riktigt snygg!

  • plura
    bakabakalitenkaka skrev 2010-05-07 17:07:48 följande:
    JAg gör likadant, och med fordon också Blir många beställningar på samma order. Och lite tråkigt att vänta på dom tyger som finns, medans man väntar på dom tyger som ska komma.
    Har också gjort så -vill ha stjärnor och ränder -väntar.....
    Tror att jag måste sy en hjälm till dottern (2år) för antingen så springer hon och faller på huvudet (nyss in i hörnet på ett skåp) eller så skallar hon golv och bord i ilska -vad månne det bliva?
    Barnen verkar trötta och sugna på att somna i tid -tyvärr deras mamma med.
  • Tjej 83
    plura skrev 2010-05-07 19:38:43 följande:
    finns frigolit hjälar o köpa :)
    men sy du en kanske mjukare o gosigare hehe..

    jaa barn i den åldern ser sig ju inte för, han er son på 2 som kastar sig utför allt.
    han kan slå sig men sen är de upp igen o göra om samma sak..
    o bara skrattar tycker de är såå kul!
    så kanske en hjälm till han med, så ja slipper oroa mig
  • madebyinferno
    Tjej 83 skrev 2010-05-07 19:41:15 följande:
    finns frigolit hjälar o köpa :)men sy du en kanske mjukare o gosigare hehe..jaa barn i den åldern ser sig ju inte för, han er son på 2 som kastar sig utför allt.han kan slå sig men sen är de upp igen o göra om samma sak..o bara skrattar tycker de är såå kul!så kanske en hjälm till han med, så ja slipper oroa mig
    Lillemans (2,5 år) nya tokiga idé är att ligga på mage och gunga på gungan (vanlig platsrektangel) och det roligaste är att ramla av, så äta gräs gör han ju var dag - vill inte fatta att mamma blir orolig för tänderna heller....

    avancerat in i syrummet nu iaf och satt maken i arbete med att göra en trevikare av min bandkantare

    Har som vanligt dock fler idéer än tid och ork....
    A creative mess is better than tidy idleness
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd