• Äldre 7 Mar 15:10
    598614 visningar
    11405 svar
    11405
    598614

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Ulleru­ll
    Äldre 10 May 23:10

    Nu finns en inte allt för välsydd kudde att beskåda på en plats dära dig MEN det lär vara IKEAS snyggaste tyg för tillfället, enligt mig i alla fall. La även in två bilder på vad vi gjorde i fredags...helsjukt i maj månad.

  • plura
    Äldre 10 May 23:24
    Ullerull skrev 2010-05-10 23:10:24 följande:
    Nu finns en inte allt för välsydd kudde att beskåda på en plats dära dig MEN det lär vara IKEAS snyggaste tyg för tillfället, enligt mig i alla fall. La även in två bilder på vad vi gjorde i fredags...helsjukt i maj månad.
    Hihi antar att du bor längre norrut än mig.
    Visst är tyget fiiint -vi har det på väggen vid dotterns säng
  • Ulleru­ll
    Äldre 10 May 23:33
    plura skrev 2010-05-10 23:24:10 följande:
    Hihi antar att du bor längre norrut än mig. Visst är tyget fiiint -vi har det på väggen vid dotterns säng
    Mmm....allt för långt dessvärre..här fnns inga vitsipor

    Det fanns ett till liknande med merabarnmotiv, det ska jag göra småtavlor av till barnens rum tänkte jag. Jättefina är de.
  • tinni7­8
    Äldre 11 May 00:20

    Värst vad ni har skrivit mycket sedan i torsdags, det tog hur lång tid som helst att läsa ikapp. Jag hade tänkt att sy massor i kväll men dotterns nattning tog över 2 timmar... Jag gick iaf klippt ut 7 dregglisar när hon väl hade somnat.


  • Mimmi 71
    Äldre 11 May 06:41
    Jalapeno skrev 2010-05-10 21:19:52 följande:
    tanken att byta jobb med mimmi har slagit mej Jag är ledig imorrn eftermiddag. Säg till om du vill fika. jag lovade damerna, aka styrolitligisterna, att fika på prinsen. Alltså, inte byta sysselsättning jsut imorrn då  Jag åker så långt någon vecka då och då och förra v var det bara två dagar. Nästa gång blir i sommar. Jag åkte inte alls i höstas. Om jag inte hade ett suveränt jobb så hade jag aldrig stått ut. annamamma, jag syr med overlocken och draaaar
    Jag finns på plats på Rogge, tis-ons. Fika vore toppen, men jag kan inte lämna stället så det får bli på deras café i så fall. Det är bara att dyka upp!
  • Mimmi 71
    Äldre 11 May 06:42
    Annamamma 83 skrev 2010-05-10 20:01:30 följande:
    hur syr ni era muddar i benslut?på overlock eller maskin, var ett jäkla pill o sy på mudden med overlocken på byxor i storlek 50.  hur mkt ja än drog ville de sig inte!!!!!!!!!!!!!!!!
    Säger detsamma som Jalopenjo - syr på OL och draaaaaar.
  • Mimmi 71
    Äldre 11 May 06:46

    Igår blev det inget sytt har fortfarande 9 st byxor och 5 kjolar som skall vara klara (helst ikväll ) men inser att de nog får sys nästa vecka om jag inte kan övertala sambon att vi får plats med 2 maskiner i bilen på väg ned till Smögen .

  • Kaja
    Äldre 11 May 08:14

    Gomorron! Är det någon som gillar att tävla?? Jag fyller ett år och firar lite!


    Sew much fabric - sew little time!
  • Ulleru­ll
    Äldre 11 May 08:34
    Kaja skrev 2010-05-11 08:14:09 följande:
    Gomorron! Är det någon som gillar att tävla?? Jag fyller ett år och firar lite!
    oj så trevligt, grattis.
  • GOBLIg­obli
    Äldre 11 May 09:32

    Supergrattis Kaja!!


    Foot - A device for finding furniture in the dark
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd