• Äldre 7 Mar 15:10
    598740 visningar
    11405 svar
    11405
    598740

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Äldre 11 May 09:35
    Kaja skrev 2010-05-11 08:14:09 följande:
    Gomorron! Är det någon som gillar att tävla?? Jag fyller ett år och firar lite!
    Grattis! Har redan anmält mig!! !
  • Stratu­s
    Äldre 11 May 09:56

    Ingen här idag?

  • Stratu­s
    Äldre 11 May 09:57

    Ojdå, jo det var det. Vad konstigt, senaste inlägget jag såg var från igår kväll.

  • Kaja
    Äldre 11 May 10:24

    Jag skulle behöva en ny bordsduk. Hur är Stoff&Stils vaxduk??


    Sew much fabric - sew little time!
  • Stratu­s
    Äldre 11 May 10:52

    Jag köpte alldeles nyss en snygg duk av vaxad bommul på Åhlens. Den ser ut som en enkel linneduk, inga mönster inget bjäfs. Jag gillar inte bjäfs. Den finns beige, svart och vit. Det var inte svar på din fråga Kaja, men ett tips.

  • Mimmi 71
    Äldre 11 May 10:57
    Kaja skrev 2010-05-11 10:24:30 följande:
    Jag skulle behöva en ny bordsduk. Hur är Stoff&Stils vaxduk??
    Jag har köpt S&S superbilliga prickiga vaxdukar och säger att man får det man betalar för Som ombyte är de ju roliga men hållbarheten är inget vidare. Räkna med att den slits ut på några månader.
  • Kaja
    Äldre 11 May 10:58

    Jag var rädd för det. Men, jag har testat med vaxade dukar och det funkar sådär hos oss... Så det är bättre med riktig vaxduk. Och förresten så har vår DYRA vaxduk från Åhléns också gett sig. Den var ändå ny i höstas.


    Sew much fabric - sew little time!
  • LumLum­Lum
    Äldre 11 May 11:30

    Vad svårt det är att få något vettigt gjort ibland. Är hemma idag eftersom vi har lämnat in bilen på service. Jag hade ingen lust att cykla 7 mil till jobbet imorse...

    Men min ensamma förmiddag blir bara upphackad. Först skulle det lämnas på dagis, så skulle bilen lämnas in och nu är det snart dags att hämta på dagis igen. Har hunnit sy fast applikationerna på en tunika till dottern, och sytt ihop densamma. Men allt annat lull på den är ju kvar. Plus att jag har ytterligare en tunika ligger hopsydd, men utan lull som fållar och halsringning. Men till den hade jag ingen vettig tråd, så jag har hunnit med en beställning till Bibbi under förmiddagen också.

    Nå, får väl försöka få något klart under eftermiddagen ändå, trots att jag har barn hemma.

  • Katten­Korven
    Äldre 11 May 11:37

    Vad tycker ni om Prymtången som Bibbi säljer? Är den lätt att använda?


    Karla, född 21 november 2009.
  • uniMog
    Äldre 11 May 11:51
    KattenKorven skrev 2010-05-11 11:37:32 följande:
    Vad tycker ni om Prymtången som Bibbi säljer? Är den lätt att använda?
    JA!
    I won't turn my life around. Cause I like it upside down
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd