• Äldre 7 Mar 15:10
    600065 visningar
    11405 svar
    11405
    600065

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Tjej 83
    Äldre 11 May 18:16

    har cerisa/svart o turkosa/svart fordonstygerna
    o ska sy tröjor.   tänkte också på linnen, till sommaren.

    skulle vilja ha gul kantband/interlock till den cerisa, de är fint ihop.
    men det har ja inte {#lang_emotions_wink} .......
    o till turkosa? vad kan passa den förutom vit o svart då...??

  • Mimmi 71
    Äldre 11 May 18:28
    Tjej 83 skrev 2010-05-11 18:16:16 följande:
    har cerisa/svart o turkosa/svart fordonstygernao ska sy tröjor.   tänkte också på linnen, till sommaren.skulle vilja ha gul kantband/interlock till den cerisa, de är fint ihop.men det har ja inte .......o till turkosa? vad kan passa den förutom vit o svart då...??
    Turkos/rött eller turkos/orange är mina favoriter.
  • Tjej 83
    Äldre 11 May 18:51
    Mimmi 71 skrev 2010-05-11 18:28:35 följande:
    Turkos/rött eller turkos/orange är mina favoriter.
    oranget låtet fint...

    har ingen gul eller orange interlock  o kanta 2 linnen med...
    får köpa hem de då,  bara vitt o svart som är på väg nu.
    vart  har de finast gult o oranget?

    om ingen har en liten bit över som vill bli av me de?
  • Äldre 11 May 19:13

    Någon som kan tipsa om en fin och bra brun färg att färga tyg med? Köpte stretchfrotté som hade otroligt ful brun färg...

  • Knastr­oll82
    Äldre 11 May 19:18

    Håller på och syr ett par byxor åt sonen i lite mörkare turkos stretchfrotté, men vad ska jag har för färg på mudden?
    Har turkos (inte perfect match), lime, orange, svart, vit, brun, senapsgul, mörkröd, gräsgrön och kakigrön hemma.
    Hjälp!


  • Nhelia
    Äldre 11 May 19:20
    mrsIce skrev 2010-05-11 19:13:29 följande:
    Någon som kan tipsa om en fin och bra brun färg att färga tyg med? Köpte stretchfrotté som hade otroligt ful brun färg...
    Har tyvärr inget tips men var köpte du den stretchfrottén? (så vi andra kan undvika den ) Jag blev också chockad av de stooora ugglorna från Znok, men väldigt fina
  • Äldre 11 May 19:37
    Nhelia skrev 2010-05-11 19:20:44 följande:
    Har tyvärr inget tips men var köpte du den stretchfrottén? (så vi andra kan undvika den ) Jag blev också chockad av de stooora ugglorna från Znok, men väldigt fina
    Gittes... färgen är verkligen hemsk, har inte ens fått tummen ur att tvätta tyget... Men nu börjar tjejen få riktigt ont om byxor i garderoben så det är väl dags att göra ngt åt det =)

    Måste få beklaga mig lite oxå, köpte en pyamas härom veckan och den är använd 2 ggr och tvättad en gång. Idag när jag skulle använda den lossnade 4 (!!!) av tryckknapparna i den. Livsfarligt då hon lätt skulle kunna fått dem i halsen (hon äter på allt). Uppenbarligen har fler än jag problem med att sätta fast tryckknappar i kantbandet...
  • Äldre 11 May 19:40
    mrsIce skrev 2010-05-11 19:37:46 följande:
    Gittes... färgen är verkligen hemsk, har inte ens fått tummen ur att tvätta tyget... Men nu börjar tjejen få riktigt ont om byxor i garderoben så det är väl dags att göra ngt åt det =) Måste få beklaga mig lite oxå, köpte en pyamas härom veckan och den är använd 2 ggr och tvättad en gång. Idag när jag skulle använda den lossnade 4 (!!!) av tryckknapparna i den. Livsfarligt då hon lätt skulle kunna fått dem i halsen (hon äter på allt). Uppenbarligen har fler än jag problem med att sätta fast tryckknappar i kantbandet...
    Jisses! Du borde reklamera helt klart, oavsett om du köpt i affär eller av nån som syr.
  • Äldre 11 May 19:43
    yrväder skrev 2010-05-11 19:40:02 följande:
    Jisses! Du borde reklamera helt klart, oavsett om du köpt i affär eller av nån som syr.
    Den är köpt på lindex och som tur är så har jag sparat kvittot. Piggarna på ringdelen var extremt mjuka och gick av bara man tog i dem... Ska nog köpa hemmasydda pyamaser i forsättningen
  • Mari78 m pojktr­iss
    Äldre 11 May 21:20

    Nu behöver jag hjälp att tänka till! Jag skall göra tags att fästa på mina plagg. Men vad behöver jag ha på dem? Jag kommer använda mitt visitkort så kontaktinfo kommer finnas, på andra sidan skall jag fästa klisteretiketter med varans namn samt tvätt-och torkråd hade jag tänkt. Men mer då? Behövs det något annat? Kanske tygets materialsammansättning?

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd