• Äldre 7 Mar 15:10
    598693 visningar
    11405 svar
    11405
    598693

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Äldre 12 May 09:03

    Jag skulle behöva en rejäl spark där bak för att komma igång idag..
    Har en singoalla som ligger och väntar på köksbordet.... men så fastnade jag framför datorn... Lilltrollet är bara halvdag på dagis dessutom.


    Colin 07.12.21
  • plura
    Äldre 12 May 09:03
    mrsIce skrev 2010-05-11 19:37:46 följande:
    Gittes... färgen är verkligen hemsk, har inte ens fått tummen ur att tvätta tyget... Men nu börjar tjejen få riktigt ont om byxor i garderoben så det är väl dags att göra ngt åt det =) Måste få beklaga mig lite oxå, köpte en pyamas härom veckan och den är använd 2 ggr och tvättad en gång. Idag när jag skulle använda den lossnade 4 (!!!) av tryckknapparna i den. Livsfarligt då hon lätt skulle kunna fått dem i halsen (hon äter på allt). Uppenbarligen har fler än jag problem med att sätta fast tryckknappar i kantbandet...
    Bortsett från färgen -är den ok annars?
    Kan tänka mig att färga själv om man hittar ok kvalitet till bra pris.
  • Tjej 83
    Äldre 12 May 09:04
    melizza skrev 2010-05-11 22:37:51 följande:
    hur stor ska resåren vara då?? samma mått som mudden?? kanske några cm mindre eller?
    ingen aning inte mina mått, bara kopierade den när nån isa deno  har haft den sparad i datorn.
    men inte haft i nåt resår i mudden än.
    men jag gissar på lika stor så den inte drar ihop sig? eller kan ja ha fel..?
    jag hade nog gjort resåret lika som mudden.
  • Tjej 83
    Äldre 12 May 09:06

    väntar med på paket från Jny, men läste att hon hade massor att göra med flytt osv så då ska man räkna med lite extra tid. så jag väntar lite till, nångång borde de la komma...väntat 2 v tror ja nu..  men har ingen bråtska med tygerna så de är ok.

  • tinni7­8
    Äldre 12 May 09:07
    Pumpalicious skrev 2010-05-12 06:01:56 följande:
    Någon mer än jag som väntar paket från JNY? Betalade för 2,5 vecka sen (närmare tre faktiskt) och fortfarande inget paket. Har mailat Jenny tre gånger men inte fått svar...
    Det står i hennes blogg att det är extra långa leveranstider nu men konstigt att hon inte svarar på mailen. Jag köpte ett hemligt paket och betalade förra fredagen, det skickades nu i måndags och kom med posten igår.
  • Äldre 12 May 09:13
    plura skrev 2010-05-12 09:03:58 följande:
    Bortsett från färgen -är den ok annars? Kan tänka mig att färga själv om man hittar ok kvalitet till bra pris.
    Har inte ens tvättat den än, men jag kan meddela när tyget blivit byxor som blivit tvättade ett par gånger.
  • Tjej 83
    Äldre 12 May 09:16
    tinni78 skrev 2010-05-12 09:07:56 följande:
    Det står i hennes blogg att det är extra långa leveranstider nu men konstigt att hon inte svarar på mailen. Jag köpte ett hemligt paket och betalade förra fredagen, det skickades nu i måndags och kom med posten igår.
    de va ju konstigt men hon hade väl redan färdiga paket att skicka iväg, men våra tygr får hon klippa till, o har hon redan packar ner dem så tar de la lite extra tid o packa upp dem o klippa till..
    vet vi ju inte. men då kunde hon ha mailat o sagt de?
    hoppas de kommer snart
  • plura
    Äldre 12 May 09:21
    Tjej 83 skrev 2010-05-11 18:16:16 följande:
    har cerisa/svart o turkosa/svart fordonstygerna o ska sy tröjor.   tänkte också på linnen, till sommaren. skulle vilja ha gul kantband/interlock till den cerisa, de är fint ihop. men det har ja inte ....... o till turkosa? vad kan passa den förutom vit o svart då...??
    Håller med Mimmi, men slänger även in grönt eller mörklila till turkost. Lite kallare färger och det vill man kanske inte ha nu. Men jag tycker om dem.
    Ang. "muddtabellen" -Jag har köpt 2,5 cm bred resår (Bibbi) tar man samma längd även på resåren?
    -Är lite rädd för att det ska sitta för hårt.
    Ska nämligen sy åt systerdottern en bastant liten tjej på snart 3 -hon har lite dåligt med kläder och jag tänkte att skulle vara en överaskning.
    Så jag vill ju inte fråga om midjemått, tänkte istället ta mellan 110/116 på bredden och 104/110 på längden.
    Maken har nämligen lovat mig sytid och jag vill bli vän med den nya maskinen som jag tyvärr inte fått så mycket sytt på än 
    -Så lite massproducerande skulle vara bra -men inte till mina egna barn, då deras garderober redan är fulla.
  • plura
    Äldre 12 May 09:22
    Tjej 83 skrev 2010-05-12 09:04:11 följande:
    ingen aning inte mina mått, bara kopierade den när nån isa deno  har haft den sparad i datorn. men inte haft i nåt resår i mudden än. men jag gissar på lika stor så den inte drar ihop sig? eller kan ja ha fel..? jag hade nog gjort resåret lika som mudden.
    Ojdå det hade du redan svarat på -man ska inte göra andra saker samtidigt som man skriver inlägg -de blir lite inaktuella då
  • Äldre 12 May 09:42

    När jag sydde muddbyxor med resår i midjemudden gjorde jag så att man kan regelera längden på resåren. Praktiskt när man inte riktigt vet midjemåttet på den som ska få byxorna.


Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd