• Äldre 7 Mar 15:10
    598630 visningar
    11405 svar
    11405
    598630

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Tjej 83
    Äldre 12 May 12:45

    kan göra vad som just nu! för sonen sover i 1,5 tim o dottern är med sin pappa i källaren o grejjar.
    men jag orkar ingenting höll på o somna innan...  tråkigt när de är så.! när man verkligen har tid!
    o ut kan ja inte gå när de ösregnar..   tråkig...
    ska fålla klänningen o kjolen så syrran får dem imorn.

    ska till 5! olika secong hand butiker på lörda o kika, de är skoj! länge sen ja gjorde de sist, se om de finns nåt roligt där...
    kanske några fina tyger o sy kjolar av till sommaren, för j ahittar aldrig några fina o köpa..

  • Supers­murfen
    Äldre 12 May 12:59

    Hej,
    Helt ny på det här med att sy men väldigt sugen på en massa olika projekt. Tänkte höra om någon av er har nått tips på var man kan hitta enfärgad interlock i mörk men ändå ganska klar lila..

    Någon?

  • Äldre 12 May 13:27

    Hur är det nu igen när man syr på kantband i hals (mudd vikt 3 ggr) och jag syr med tvillingnål - ska jag sträcka tyget eller ej!??


  • lilla sol
    Äldre 12 May 13:38
    tinni78 skrev 2010-05-11 21:49:22 följande:
    Idag kom mitt stuvpaket från JNY Design, det var mycket fina tyger men vad annat hade man väntat sig . Jag fick svarta, blå, orange och röda moln, gula stjärnor, vit och grön farm, en bit djungeltyg, en pyttebit med gula fordon och två enfärgade tyger.
    Ooh låter toppen. Molnen är ett av mina favorittyger. Beställde inget stuvpaket denna gång men det lockade...

    Märktes det att tygerna var bortsorterade på något annat sätt än att det var diverse längder?
  • lilla sol
    Äldre 12 May 13:41
    Fiffa5 skrev 2010-05-12 13:27:46 följande:
    Hur är det nu igen när man syr på kantband i hals (mudd vikt 3 ggr) och jag syr med tvillingnål - ska jag sträcka tyget eller ej!??
    Jag brukar sträcka i innerkurvor (som exempelvis hals) och släppa efter i ytterkurvor (ex bodyflärp).
  • Kaja
    Äldre 12 May 13:43

    Var det någon Göteborgare som ville handla från Znok? AK? Skulle vilja ha lite ugglor...


    Sew much fabric - sew little time!
  • lilla sol
    Äldre 12 May 14:06
    Mari78 m pojktriss skrev 2010-05-12 12:22:01 följande:
     Nej, nu är det dags att sätta knappar på bodys igen. Vore skönt att bli färdig idag
    Har du något bra tips för att få knapparna rakt i grenen?
    Jag tycker jag brukar mäta men väldigt ofta känns det som att ena "benet" blir större än det andra. Antar att jag borde nåla där jag tänker sätta knapparna och försöka känna att de är lika stora
  • Mimmi 71
    Äldre 12 May 14:21
    lilla sol skrev 2010-05-12 14:06:41 följande:
    Har du något bra tips för att få knapparna rakt i grenen? Jag tycker jag brukar mäta men väldigt ofta känns det som att ena "benet" blir större än det andra. Antar att jag borde nåla där jag tänker sätta knapparna och försöka känna att de är lika stora
    Jag brukar mäta och rita dit markeringar med en penna som försvinner om en stund. Vad är det den heter?
  • Stratu­s
    Äldre 12 May 14:39

    Nu ska jag hem och banka i lite knappar! Och kanske brodera en flamingo.

  • Mimmi 71
    Äldre 12 May 15:09
    Stratus skrev 2010-05-12 14:39:56 följande:
    Nu ska jag hem och banka i lite knappar! Och kanske brodera en flamingo.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd