• Äldre 7 Mar 15:10
    598966 visningar
    11405 svar
    11405
    598966

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Nhelia
    Äldre 13 May 07:51
    virre80 skrev 2010-05-13 07:14:45 följande:
    linjo985: himla snygg applikation, jag har inte riktigt vågat mig på det än  men snart så    Är det någon som har något bra förslag hur man kan kanta svängar på typ hängselbyxor i mjukt tyg utan att det drar ihop sig?
    Här finns ett tips som kanske kan hjälpa dig: kokalal.blogspot.com/2009/01/hngselbyxor-och-fiffig-kantning-av-bjar.html
  • Äldre 13 May 09:28

    Tackar så mycket, har prövat en variant på den nu, bildbevis kommer senare {#lang_emotions_smile}

    Hur är det med upprättsskyddat material, tex om jag ritar av musse pigg och gör en applikation på det, och kanske ger bort eller säljer,  får man göra så? Är inte så insatt i dessa frågor...

  • Äldre 13 May 09:31
    virre80 skrev 2010-05-13 09:28:41 följande:
    Tackar så mycket, har prövat en variant på den nu, bildbevis kommer senare Hur är det med upprättsskyddat material, tex om jag ritar av musse pigg och gör en applikation på det, och kanske ger bort eller säljer,  får man göra så? Är inte så insatt i dessa frågor...
    Det är inte tillåtet att sälja upphovsrättsskyddat material, men det är sällan du åker dit. det är nog bara sanrio som har bla hello kitty som verkligen letar efter de som anv deras figurer.
  • tinni7­8
    Äldre 13 May 10:37
    Supersmurfen skrev 2010-05-12 20:12:01 följande:
    Tusen tack för tipset! Och nybörjare som jag är ber jag genast om mer råd.. Tanken är att jag ska sy en mössa, lite lik Villervallas toppluvor. Funkar det där tyget tror du/ni?
    Ja det tyget går det att sy mössa av, blir säkert jättesnyggt.
  • tinni7­8
    Äldre 13 May 10:38
    Brooks skrev 2010-05-12 22:26:02 följande:
    Jag har förresten bloggat om min första riktiga applikation! Man är ju ingen Ruttu-Nuttu direkt dock :-P Dock är jag tokigt nöjd och stolt, har redan flera nya på G
    Vad fin den blev, jag sydde också min första applikation i förra veckan men det vara bara en stjärna så den var betydligt enklare .
  • Äldre 13 May 10:44

    Någon som kan tipsa om var jag hittar billiga namnband. Att sy på de jag sytt.
    de ska vara litet,dubbelvikt och text på ena sidan...
    tips?

  • Äldre 13 May 10:56

    En snabb fråga - om man ska sy på ett par fyrkantiga fickor på ett trikåtyg, vilken söm ska man använda då??


    Jag sydde med tvillingnål men skulle gärna ha en enkel söm bara. Men vanlig raksöm är väl inte bra på trikåplagg? Ska man använda den förstärkta raksömmen i stället??  
    Tyckte tvillingsömmen drog mycket i tyget på fickan, hur undviker man det?
  • Äldre 13 May 10:59
    Annamamma 83 skrev 2010-05-13 10:44:07 följande:
    Någon som kan tipsa om var jag hittar billiga namnband. Att sy på de jag sytt. de ska vara litet,dubbelvikt och text på ena sidan... tips?
    i TS finns en länk till billiga sådana
    091109 ღ Linus ღ dragon-pup.blogspot.com
  • Äldre 13 May 12:06
    stor grön drake skrev 2010-05-13 10:59:26 följande:
    i TS finns en länk till billiga sådana
    Tack!
    Ibland ligger svaret nämre än man tror =)
  • Äldre 13 May 12:20

    Eftersom jag har så tråkigt och vanligt förnamn, (Anna).
    Så vill jag ha nåt roligare o personligt namn på sakerna jag sytt.
    Jag tänkte då bilda ett namn med första bokstaven på alla familjemedlamar.
    S,A,J,V,A.
    Vilket tycker ni är bäst, Svaja eller Svaaj?
    Jag tror jag väljer Svaja,men kan va kul o höra vad andra tycker!

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd