• Äldre 7 Mar 15:10
    598616 visningar
    11405 svar
    11405
    598616

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Äldre 17 May 11:13

    Hittade en sajt som säljer ekologiska tyger och annat. Har någon annan köpt härifrån eller kikat på sidan?

    http://www.arbrinic.com/index.php


    Kika gärna in i min blogg
  • Stratu­s
    Äldre 17 May 12:54

    Jag köper också 1,5 m, om jag inte vet på rak arm vad det ska bli. Förut köpte jag 1m, men ni börjar barnen bli så stora så jag har gått upp lite. 1,5 m räcker till något åt båda barnen och något extra. Jag är också så att jag tröttnar snabbt på tygerna. När jag har sytt något i ett tyg vill jag testa ett nytt.

  • LumLum­Lum
    Äldre 17 May 18:34

    Måste bara hurra lite för Jofotex serviceanda. Beställde lite tyger därifrån i förra veckan, och när jag fick hem dom upptäckte jag att det var hål i det ena. Mailade med dom och får nu en halvmeter av valfritt tyg som kompensation. Tyget med hålet i är ju ändå användbart, även om det kanske innebär lite mer pusslande när jag ska klippa i det.

  • Äldre 17 May 19:12

    Min lilla tjej önskar sig en "trasig klänning som den som snövit har i början när hon får städa". Vi hade lånat filmen tidigare men har inte kvar den och jag kan inte komma ihåg hur den klänningen ser ut. Är det någon som vet? Funderar på att försöka sy något liknande om jag har något tyg som passar.

    Kan tipsa om en sida som jag just beställt från. De säljer endel tyger (www.sydrommar.se). och har rabatt just nu. Blir sugen på att köpa fler tyger men måste försöka sy upp dem jag har i garderoben någon gång...


  • Katten­Korven
    Äldre 17 May 19:25

    Bixa: Snövit städar väl inte? Eller så minns jag fel. Menar hon kanske Askungen?


    Karla, född 21 november 2009.
  • klara0­7
    Äldre 17 May 19:29
    KattenKorven skrev 2010-05-17 19:25:28 följande:
    Bixa: Snövit städar väl inte? Eller så minns jag fel. Menar hon kanske Askungen?
    Min första tanke var också Askungen, om det är den så finns den här bilden.
    4.bp.blogspot.com/_tnX7da7ciLY/R7arm0GEGoI/AAAAAAAAATA/8-nqlyTx5fQ/s400/askungen%282%29.jpg
  • klara0­7
    Äldre 17 May 19:32
  • Tjej 83
    Äldre 17 May 20:11
    KattenKorven skrev 2010-05-17 19:25:28 följande:
    Bixa: Snövit städar väl inte? Eller så minns jag fel. Menar hon kanske Askungen?
    jo i styvmoderns hus innan hon rymde o jägaren skulle skjuta henne men kom hem med ett hjärta från ett rådjur?!

    visst städade hon? eller?
    inte sett den på många år men tror hon städa.
    kanske städa hon hos dvärgarna med?
  • Äldre 17 May 20:19

    åh så synd att min femåring precis tystnade, hon har råkoll på samtliga disneyprinsessor. Råkoll.

  • Äldre 17 May 20:41

    Jag tror det var i början av filmen. Har själv inte så stor koll. Hon är bestämd att det ska vara snövit.

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd