• Äldre 7 Mar 15:10
    598618 visningar
    11405 svar
    11405
    598618

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • sarahl
    Äldre 19 May 10:00

    är det någon som har en bit cerise velour som matchar de cerisa husvagnarna från jny, skall sy en present och har gjort en body men står utan velour.

  • sarahl
    Äldre 19 May 10:02
    sarahl skrev 2010-05-19 10:00:16 följande:
    är det någon som har en bit cerise velour som matchar de cerisa husvagnarna från jny, skall sy en present och har gjort en body men står utan velour.
    skall räcka till ett par muddisar i strl 56
  • uniMog
    Äldre 19 May 10:03
    TeDrickaren skrev 2010-05-19 09:59:00 följande:
    Jo, det borde ju funka. Kan man köpa i vanliga tygaffärer?
    Kolla mans-dagisarna Jula, Clas ohlsson....

    Tygaffärerna har säkert plastspännen annars. Eller kom förbi mig så kan du rota i mina lådor jag har säkert.
    I won't turn my life around. Cause I like it upside down
  • Stratu­s
    Äldre 19 May 10:18

    Biltema har gott om karbinhakar.

  • Tjej 83
    Äldre 19 May 11:30

    www.coolest-homemade-costumes.com/images/coolest-homemade-alien-costumes-10-31520.jpg
    gröna kläder
    ett ufo på magen
    o atenner på huvet?
    svårt med ufo?!  :)  hoppas du kommer på nåt bra


    sarahl skrev 2010-05-19 09:07:20 följande:
    igår kom sonen hem och påminde mig om att det är maskerad på skolan på fredag, med tema UFO. tips på något snabbt jag kan fixa åt honom som utklädning.
  • Äldre 19 May 11:33
    TeDrickaren skrev 2010-05-19 09:52:58 följande:
    Såna "snapp" fästen, som man har på ex väskor, i plast.
    jag ska fixa ett nytt spänne till korgen under vår dubbel-UJ innan vi säljer den (många saker jag ska göra men skjuter på) men då tar jag ett spänne från sån här reklam-nyckelkedja folk har runt halsen
  • Äldre 19 May 11:34

    här har jag gjort en ny piratkostym på morgonen ty det är piratdag på dagis imorrn. Men nu vägrar fröna prova grejjerna. 

  • Äldre 19 May 11:43
    sarahl skrev 2010-05-19 09:07:20 följande:
    igår kom sonen hem och påminde mig om att det är maskerad på skolan på fredag, med tema UFO. tips på något snabbt jag kan fixa åt honom som utklädning.
    Sån där duschmössa som man hade i skolan på 80-talet med tittruta
  • plura
    Äldre 19 May 12:22
    Tjej 83 skrev 2010-05-19 11:30:26 följande:
    www.coolest-homemade-costumes.com/images/cool... gröna kläder ett ufo på magen o atenner på huvet? svårt med ufo?!  :)  hoppas du kommer på nåt bra
    Hihi -söta
    Jalapeno skrev 2010-05-19 11:34:24 följande:
    här har jag gjort en ny piratkostym på morgonen ty det är piratdag på dagis imorrn. Men nu vägrar fröna prova grejjerna. 
    Åh kan man få tjuvkika på den? -inspiration.
    Vi har sjörövar tema om 2 veckor och jag har lite svårt att komma på vad dottern ska vara för en slags pirat.
    Har riktigt svårt att bestämma mig för om jag vill vika banden eller ej -namnet är en kombo på de 3 stora barnens namn, hade tänkt ta en symbol med, för de 2 mindre -men det går ju inte om jag vill vika dem.
    Eller gör det kanske det?
    Får kolla -symbol på ena sidan och text på andra.
  • Näbbgä­dda
    Äldre 19 May 12:24

    Hej tjejer. Jag skrev här för ett par dagar sedan då jag var måttligt irriterad på mina solhattar. Det löste sig och den blev kanonfin! Nu är jag tillbaka, om än mer irriterad. Sonen har lyckats ta av min pressarfot och nu hittar jag inte den. Jag har försökt fråga honom var han lagt den och visat honom på maskinen vad jag visar, men han är 2 år och svarar "Inteking" vilket för honom betyder ingenting. Han har gömt den ingenting. Snarare - han förstår ingenting. Min maskin är ingen märkesmaskin, det är en Linnea från Coop Forum, o de säljer inga pressarfötter. Vad gör jag nu?

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd