• Äldre 7 Mar 15:10
    598796 visningar
    11405 svar
    11405
    598796

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Tjej 83
    Äldre 23 May 20:06

    Grattis till höger o vänster 
    jätteskoj med nya maskiner,  jag behåller min enkla symaskin som inte ens är min haha,,  ja syr bara till barnen ändå så, o ine så ofta heller.
    va just på gekås o köpte en massa sommarkläder så nu är garderoberna fulla!
    billigt med linnen för 20 kr! d måse man köpa 

    se när jny hinner svara på mail ang fel tyger, så man kan få rätt o tvätta o sy!
     

  • Tjej 83
    Äldre 23 May 20:08
    Skumboll skrev 2010-05-23 20:05:50 följande:
    Alltså, jnys ränder har ju fortfarande inte kommit (ja, det var ett jävla tjat från mig... ). Och man vågar ju inte att vänta att lägga order till allt finns... det tar ju slut snabbare än snabbast.  Nu har jag lagt tre ordrar och det lär väl bli ytterligare en innan det är dags för leverans. Känn sju sådär att boka upp en massa tyg i över en månad... men man riskerar ju att bli utan annars! 
    ja mailade henne ang mina o hon svara o sa hon skulle packa mina o skicka dem då den 12, fick dem i fredags,
    men det var fel, hon hade skickat 1 m interlock o 0,5 jersey, ska vara tvärtom.
    resten va rätt.
    så ja har mailat henne ang de, men inte fått svar.

    innan svara hon med en gång men inte nu..  så får la se till veckan om hon läst de då.
    o hoppas du får dina snart! men hon har tygerna på 2 ställen o måste leta upp dem, sa hon till mig men mina va lätta o hitta, kanske är svårare med dina?
  • Äldre 23 May 20:11
    Tjej 83 skrev 2010-05-23 20:08:52 följande:
    ja mailade henne ang mina o hon svara o sa hon skulle packa mina o skicka dem då den 12, fick dem i fredags, men det var fel, hon hade skickat 1 m interlock o 0,5 jersey, ska vara tvärtom. resten va rätt. så ja har mailat henne ang de, men inte fått svar. innan svara hon med en gång men inte nu..  så får la se till veckan om hon läst de då. o hoppas du får dina snart! men hon har tygerna på 2 ställen o måste leta upp dem, sa hon till mig men mina va lätta o hitta, kanske är svårare med dina?
    Nä alltså, jag har inte betalat. Jag har lagt flera ordrar men väntar fortfarande på att ränderna ska komma - sen vill jag ha leverans. Känns bara dumt att boka upp en jäkla massa meter tyg på det sättet. Nåja...
    Hoppas hon svarar på mailet snabbt och att hon rättar till felet. Har alltid fått väldigt snabba svar från henne.  
    ♥ Simon ♥
  • plura
    Äldre 23 May 20:37
    Skumboll skrev 2010-05-23 20:11:31 följande:
    Har också lagt en order och väntar på ränderna -börjar bli lite otålig.
    Såg också nu att det röda med svarta husvagnar fanns igen -är det fint?
    Gillar svart och rött -kanske måste man lägga en till order på det i väntan på ränder så att det inte tar slut.
  • Nhelia
    Äldre 23 May 20:40

    Oj jag visste inte ens att det skulle komma ränder hos JNY! Vilka färger? (just i denna sekund frågade min sambo varför jag såg så nöjd ut...nytt tyg på marknaden är alltid roligt för en tygknarkare )

    Måste också passa på att fråga hur ni förvarar era mönster. Sorterar ni efter modell eller storlek? Jag tycker det är så svårt att komma på något bra sätt och det börjar bli rätt mycket mönster nu...

  • plura
    Äldre 23 May 20:40

    Oj såg att det fanns vita med röda eller blå husvagnar -sugen!


    "If I was a rich girl nanananana"
  • Äldre 23 May 20:51
    Nhelia skrev 2010-05-23 20:40:49 följande:
    Oj jag visste inte ens att det skulle komma ränder hos JNY! Vilka färger? (just i denna sekund frågade min sambo varför jag såg så nöjd ut...nytt tyg på marknaden är alltid roligt för en tygknarkare ) Måste också passa på att fråga hur ni förvarar era mönster. Sorterar ni efter modell eller storlek? Jag tycker det är så svårt att komma på något bra sätt och det börjar bli rätt mycket mönster nu...
    Tror det ska komma i blått, grönt, rött och gult. Med vita ränder.  
    ♥ Simon ♥
  • Äldre 23 May 21:02
    Skumboll skrev 2010-05-23 20:51:59 följande:
    Tror det ska komma i blått, grönt, rött och gult. Med vita ränder.  
    Som matchar fordonen då, eller?
  • Äldre 23 May 21:03
    ak74 skrev 2010-05-23 21:02:34 följande:
    Som matchar fordonen då, eller?
    Ja, så som jag har förstått det är fordon, stjärnor och ränder i samma färger...
    ♥ Simon ♥
  • Äldre 23 May 21:11

    Kul!


    Själv la jag en beställning i fredags fast jag betalade direkt. Det blev ändå hela 12 meter tyg{#lang_emotions_surprised}
    Sen råkade jag köpa 6 meter tyg hos Znok också... Ojsan...
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd