• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • LumLumLum
    Näbbgädda skrev 2010-06-12 09:14:15 följande:

    Jag är också lite intresserad av att få veta hur jofotex enfärgade velour är. Är den tjockare än sos? Håller den färg och form bra? Den är ju lite dyrare men äntligen hittade jag olivgrön som jag letat efter!


    Jag har inte så himla mycket annat att jämföra med, men jag upplever att Jofotex velour är jättebra. Har sytt byxor till dottern som hon använt flitigt hela vintern och känns och ser ut som nya.
  • lilla sol

    Ang velour på Jofotex: Toppenkvalitet på dem jag köpt. Brukar handla i butiken och kan "känna in den". De brukar ha olika prisklasser och därmed olika kvalitet / tjocklek.

  • lilla sol

    (citera vill ej...) Ang färg på velournyxor: Jag tycker ofta det blir toksnygga byxor med avvikande miss och detaljer,men med samma färg blir de lättmatchade.

  • Ullerull

    Jofotex dyrare velour är helt fantastisk, kommer nog aldrig köpa någon annan, har köpt på ohlssons här i stan, ojojoj, efter bara några få använningar har all ludd försvunnit på knät. Det blir dyra byxor då, om man måste göra flera, lönar sig nog att satsa på bättre tyg i slutändan.

    Det är jättesnyggt med mudd i avvikande färg men som sagt, det är svårmatchat.

    För några dagar sedan sydde jag första riktiga plagget med kantbandaren, åååå så bra det blev, ser ju helt köpt ut och inte ett enda hoppstygn...me like!

    För övrigt så är det magsjuka här som  gäller, fy attans så dåliga barnen varit, på bättringsvägen men väldigt spaka är de...

  • Jalapeno

    mina barn har använt sina muddbyxor med avvikande färg och långa muddar väldigt mycket. De väljer sina kläder själva och jag har sagt många ggr o nu igen att det borde finnas en lite skylt att hänga runt halsen på barnen "mina föräldrar har ingenting med min klädsel att göra"

  • linweg

    hmm.. jag vill också ha en kantbandarmojäng. Finns det till en vanlig symaskin? Jag kollade lite på Husqvarnas site och såg något där men det såg mer ut att vara till vanligt köpekantband, jag vill ju ha snygga mudd och interlockkanter. :)

  • Nhelia
    linweg skrev 2010-06-12 17:38:15 följande:
    hmm.. jag vill också ha en kantbandarmojäng. Finns det till en vanlig symaskin? Jag kollade lite på Husqvarnas site och såg något där men det såg mer ut att vara till vanligt köpekantband, jag vill ju ha snygga mudd och interlockkanter. :)
    Vill du ha en kantbandsapparat för att kanta med mudd och interlock måste du ha en täcksömsmaskin. Kanske fyller du år snart och kan önska dig en
  • Ullerull
    linweg skrev 2010-06-12 17:38:15 följande:
    hmm.. jag vill också ha en kantbandarmojäng. Finns det till en vanlig symaskin? Jag kollade lite på Husqvarnas site och såg något där men det såg mer ut att vara till vanligt köpekantband, jag vill ju ha snygga mudd och interlockkanter. :)
    Jag har velat ha en cp läääänge, nu kom jag över en till hyffsat pris på blocket (ble iof samma som att beställa från england). Måste så här i efterhand säga att jag ångrar lite att jag itne köpt en tidigare. Dt blir såååå bra, går ju inte att jämför med att göra för hand tycker jag å så är ju täcksömmarna väldigt fina.
  • madebyinferno

    tips på enkla snygga shortsmönster till en i strl 98??

    Har meedoms alla böcker men blir inte klok på vilken form jag ska köra och om och när jag ska lägga till eller dra ifrån i midjan för kanal resp. mudd, grabben har ff blöja förresten!?

    älskar jeansshorts, helst lite halvlånga men blir galen på att de för det första är såååå stora i midjan med knappresår som skaver när man dragit åt så de passar för att inte tala om alla tusen totalt onödiga tunga bäljfickor som tydligen är såååå modernt grabben som är ganska smal och inte vill att det klämmer och bara har blöjan att hänga upp byxorna på går ju omkring med både shorts och blöja i något gällivarehäng!! ;-(


    A creative mess is better than tidy idleness
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd