• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • linweg
    Nhelia skrev 2010-06-12 17:52:58 följande:
    Vill du ha en kantbandsapparat för att kanta med mudd och interlock måste du ha en täcksömsmaskin. Kanske fyller du år snart och kan önska dig en
    Ullerull skrev 2010-06-12 18:28:53 följande:
    Jag har velat ha en cp läääänge, nu kom jag över en till hyffsat pris på blocket (ble iof samma som att beställa från england). Måste så här i efterhand säga att jag ångrar lite att jag itne köpt en tidigare. Dt blir såååå bra, går ju inte att jämför med att göra för hand tycker jag å så är ju täcksömmarna väldigt fina.
    *lalalalalala* lyssnar inte på det där med att köpa OL  och en CP *lalalalalala*
    Funderar på hur mycket syende det kommer bli för min den när jag börjar jobba igen i augusti. Och så finns det ju inte så gott om plats här hemma...
  • Fiffa5

    Maste fraga en gang till angaende OL (texten ser lite konstig ut for jag ar i Skottland och har inget svenskt tangentbord har).

    Funderar pa att bestalla en OL fran SMD nar jag ar har. Har hittills fastand for en Janome 644D, tycker ni att den OL ar bra eller finns det ngn annan maskin i den prisklassen som ni kan rekommendera? Vilken OL hade ni kopt fran SMD om ni fick valja??


  • Nhelia

    Madebyinferno: Jag har nyligen sytt knickers till min lille i storlek 92/98. Mudd i midjan så de är sköna att ha på. Jag kortade bara av ett vanligt byxmönster och det blev toppen. Fort som attans gick det också

    Här kan du se hur det blev (tyvärr har jag inte fått till någon livebild än, men kika gärna på länken till Man Made i inlägget: krimskramsy.blogspot.com/2010/06/korta-knickersshorts.html

  • linweg
    Jalapeno skrev 2010-06-12 22:03:08 följande:
    linweg, hänger man i den här tråden skaffar man förr eller senare misnt tre maskiner
    välkommen    
    Du tror inte att det kliar i köptarmen....
    Jag försöker ju tänka rationellt och kom då fram till att en kantbandsmojäng till min vanliga maskin hade varit ekonomiskt och platsmässigt bäst! Sen kommer ni och förstör det hela med att det inte går... :)

    Har upptäckt att jag har en än så länge oanvänd knapp på min maskin, som fäster tråden när man trycker på den. Kul! Får glädjas åt den ett tag. :)
  • GOBLIgobli
    linweg skrev 2010-06-12 22:43:30 följande:
    Har upptäckt att jag har en än så länge oanvänd knapp på min maskin, som fäster tråden när man trycker på den. Kul! Får glädjas åt den ett tag. :)
    Åhh, varför finns ingen sån på cp:n??!
    Foot - A device for finding furniture in the dark
  • Mimmi 71
    Ullerull skrev 2010-06-12 18:28:53 följande:
    Jag har velat ha en cp läääänge, nu kom jag över en till hyffsat pris på blocket (ble iof samma som att beställa från england). Måste så här i efterhand säga att jag ångrar lite att jag itne köpt en tidigare. Dt blir såååå bra, går ju inte att jämför med att göra för hand tycker jag å så är ju täcksömmarna väldigt fina.
    Säger detsamma - jag funderade i flera år innan jag köpte CPn och ångrar varje dags om jag väntade Likadant med brodermaskingen. Nu har jag lärt mig av läxan och försöker unna mig eftersom sömnaden är den kart största hobbien.

    Idag är det solsken utanför fönstret men jag trotsar nog det och syr, för jag är så himla sugen på att göra det. Kanska får maskinerna flytta upp på ovanvåningen så jag åtminstone får lite dagsljus.
  • Ullerull

    Jag resonerar som såatt det är ju nu när barnen är små jag kommer sy, om intresset svalnar framöver så kan man ju säkert sälja maskinerna om man inte behöver dem längre. Värre är det kanske med hela tyglagret :-O

  • ak74

    Jag skulle helt klart behöva tyger för lite äldre barn, trots att hyllorna svämmar över av tyger

    I går eftermiddag sydde jag en t-shirt och ett linne och i dag har det blivit 2 t-shirts och en klänning. Nu när jag skulle fota kom naturligtvis ett stort moln men kanske bilderna duger ändå. Får kolla om en stund. Nu måste jag fortsätta packandet inför Danmarksresan på tisdag. 

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd