• Äldre 7 Mar 15:10
    598851 visningar
    11405 svar
    11405
    598851

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • plura
    Äldre 15 Jun 17:15

    Nu är jag ägare till en Prymtång, men blev i ärlighetens namn för snål för att köpa knappar. 50 spänn för 10 st! Det fanns inte större förp.
    Ok jag visste att de var dyra, men 5 kronor knappen -på en omlottbody går det ju 8st.
    Var köper ni tryckknappar Etsy, E-bay? Gärna i färg.
     

  • tinni7­8
    Äldre 15 Jun 17:53
    plura skrev 2010-06-15 17:15:51 följande:
    Nu är jag ägare till en Prymtång, men blev i ärlighetens namn för snål för att köpa knappar. 50 spänn för 10 st! Det fanns inte större förp.
    Ok jag visste att de var dyra, men 5 kronor knappen -på en omlottbody går det ju 8st.
    Var köper ni tryckknappar Etsy, E-bay? Gärna i färg.
     
    Visst är dom svindyra men tången är kanonbra, jag köper knappar hos Bibbis textil.
  • Äldre 15 Jun 18:42

    det här med bloggkommentarer, jag blir glad bara någon tagit sig tid att skriva något. Men jag blev lite full i fniss när den där tjejen skev som hon gjorde. Det är fullt begripligt att hon skrev att hon inte delar min smak för att det är absolut färre som gillar hysteriska 70-talsbroderier på brun bakgrund jämfört med mängden människor som tex gillar snirkliga väggord

    stort tack för komplimangerna! 

    nu borde jag syyyyy 

  • Ulleru­ll
    Äldre 15 Jun 18:56

    Har bibbi knappar som passar prymtången till vettigt pris?

    Önska jag med kan få sy....snart inne på 6e dygnet med magskuka (tjejerna, inte jag eller gubben ÄN) inen rast ingen ro...

  • Äldre 15 Jun 18:58

    usc, stackars er alla ullerull! 

  • Äldre 15 Jun 19:55

    Idag kom min OL jag bestallde igar fran SMD!!! Harligt att fa packa upp den men tyvarr hinner jag inte provsy forran jag kommer hem fran semestern. LANG vantan!!!


  • Ulleru­ll
    Äldre 15 Jun 21:28

    Jaaaa..idag kom mitt superfina tyg från Klara med K, lyckades se att hon skulle sälja lite av  detta underbara tyg, samma som polarn och pyret har haft på sina kläder. Har en t-shirt och tights från pop som tjejan haft, en favorit...Undra vad jag ska göra för fint av detta...Tjejen ville ha en kjol..

  • Knastr­oll82
    Äldre 15 Jun 21:42

    På Lördag (19/6) är det dags igen för SyLan!
    Vi träffas vid 15 tiden på hotell Bergmästarens konferenslokal i Falun och syr/snackar skit/äter mat tills vi kroknar.
    Middagsbuffé kommer serveras till en kostnad av 85:- exklusive dryck.
    Intresserad?
    Skicka ett PM!


  • tinni7­8
    Äldre 15 Jun 21:45
    Jalapeno skrev 2010-06-15 18:42:23 följande:
    det här med bloggkommentarer, jag blir glad bara någon tagit sig tid att skriva något. Men jag blev lite full i fniss när den där tjejen skev som hon gjorde. Det är fullt begripligt att hon skrev att hon inte delar min smak för att det är absolut färre som gillar hysteriska 70-talsbroderier på brun bakgrund jämfört med mängden människor som tex gillar snirkliga väggord

    stort tack för komplimangerna! 

    nu borde jag syyyyy 
    Ja det är verkligen kul när någon tar sig tid och skriver bloggkommentarer. Extra kul när hon tog sig tid även fast det inte var en stil hon skulle välja. Men så är det ju med olika stilar man kan ju gilla det utat vilja ha det själv.
    Ullerull skrev 2010-06-15 18:56:27 följande:
    Har bibbi knappar som passar prymtången till vettigt pris?

    Önska jag med kan få sy....snart inne på 6e dygnet med magskuka (tjejerna, inte jag eller gubben ÄN) inen rast ingen ro...
    Vettigt pris är det väl inte men billigare än i vanlig syaffär.

    Hoppas barnen kryar på sig.

    Nu ska jag tillbaka till syrummet efter 1½ timmas nattning av dottern, här sys det blöjfodral idag. 
  • Ulleru­ll
    Äldre 15 Jun 21:58

    tinni:
    Det här med stil är ju absolut så. Här hemma har det bara blivit vitt vitt vitt lite chabby chic blandat med några "moderna" inslag ehh..ja förstår ni? Men jag tycker att det är lika fint med helt 50-tals inspirerat och massor färg, MEN det går inte så bra att blanda, har försökt!

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd