• Äldre 7 Mar 15:10
    598629 visningar
    11405 svar
    11405
    598629

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Kaja
    Äldre 21 Jun 12:56
    camilla178 skrev 2010-06-21 12:05:25 följande:
    Hej
    Ny här och undrar om ni kan hjälpa mig med transfer film.
    Jag ska göra en vimpel och en lite flagga med bokstäverna MIF, jag har ingen broderimaskin och sy fast blir inte så snyggt när jag gör det. Så jag tänkte att jag kunde stryka fast bokstäverna med sån där transerfilm. Jag undrar då hur gör jag för att få vita bokstäver? Är pappret vitt från början så det är bara att klippa ut eller måste jag köra det i skrivaren! Men skrivaren har ju inget vitt i sig, så det borde ju vara vitt eller hur? Förstår ni vad jag menar? Förresten en toppentråd som jag lagt i mina favoriter.
    /Camilla
    Äsch! Gör det som en applikation i stället! Spegelvänd valfri bokstav och zick-zacka fast.

    http://4.bp.blogspot.com/_IUCSY2RVIiM/SyAjXA7ZeJI/AAAAAAAACKY/KsIEd9DG_cs/s1600-h/2009-11_bunting_kaja.jpg
    Sew much fabric - sew little time!
  • lilla sol
    Äldre 21 Jun 13:28

    Är det någon som sytt i jny djungel med tråd från Bibbi och vill tipsa om ett grönt trådfärgs nummer som passar???
    -Har rätt många olika gröna nyanser men ingen som passade för fem öre...

  • lilla sol
    Äldre 21 Jun 13:35

    Kom på en trådfråga till:

    Någon som har nummer på tråd som matchar det gula (lejon, giraff osv) i djungeltyget???

  • lilla sol
    Äldre 21 Jun 13:41
    Jalapeno skrev 2010-06-19 09:26:40 följande:
    jag satt just med en kopp kaffe och läste en intervju i tidningen med arrangören av marknaden jag ska vara med på imorgon. Jag var en av hennes två favoriter! Av 40 hantverkare. Så himla roligt!! Det där med blogganonymitet är nog kört vid det här laget.

    Toppenkul! Grattis! Dina volanger är så snygga!
    Hoppas det gick bra på marknaden!?
  • GOBLIg­obli
    Äldre 21 Jun 13:44
    lilla sol skrev 2010-06-21 13:28:48 följande:
    Är det någon som sytt i jny djungel med tråd från Bibbi och vill tipsa om ett grönt trådfärgs nummer som passar???
    -Har rätt många olika gröna nyanser men ingen som passade för fem öre...
    Jag har här använt nr. 561.
    Foot - A device for finding furniture in the dark
  • GOBLIg­obli
    Äldre 21 Jun 13:46
    lilla sol skrev 2010-06-21 13:35:13 följande:
    Kom på en trådfråga till:

    Någon som har nummer på tråd som matchar det gula (lejon, giraff osv) i djungeltyget???
    Har endast nr. 113 hemma att jämföra med och den är något ljusare men matchar bra.
    Foot - A device for finding furniture in the dark
  • lilla sol
    Äldre 21 Jun 13:50
    GOBLIgobli skrev 2010-06-21 13:46:36 följande:
    Har endast nr. 113 hemma att jämföra med och den är något ljusare men matchar bra.
    Tack för snabba svar!
    -Fyller på i beställningslistan...
  • Äldre 21 Jun 13:57
    camilla178 skrev 2010-06-21 12:05:25 följande:
    Hej
    Ny här och undrar om ni kan hjälpa mig med transfer film.
    Jag ska göra en vimpel och en lite flagga med bokstäverna MIF, jag har ingen broderimaskin och sy fast blir inte så snyggt när jag gör det. Så jag tänkte att jag kunde stryka fast bokstäverna med sån där transerfilm. Jag undrar då hur gör jag för att få vita bokstäver? Är pappret vitt från början så det är bara att klippa ut eller måste jag köra det i skrivaren! Men skrivaren har ju inget vitt i sig, så det borde ju vara vitt eller hur? Förstår ni vad jag menar? Förresten en toppentråd som jag lagt i mina favoriter.
    /Camilla
    Om det är till en vimpel som inte ska tvättas så kanske du inte behöver zick-zacka utan kan bara bara stryka dit dem med vanliga dubbelhäftande som man ändå använder innan man syr dit dem. Har suttit väldigt bra när jag har gjort så men jag antar att det inte håller för tvätt. 
    Stitch längtar efter Lilo
  • tinni7­8
    Äldre 21 Jun 14:35

    Min overlock har pajat , Höger nålen slår i undergriparen (heter det så) så att tråden går av, är det någon som vet vad det är för fel eller är det bara att lämna in den?


  • Äldre 21 Jun 14:40
    lilla sol skrev 2010-06-21 13:41:06 följande:
    Jalapeno skrev 2010-06-19 09:26:40 följande:
    jag satt just med en kopp kaffe och läste en intervju i tidningen med arrangören av marknaden jag ska vara med på imorgon. Jag var en av hennes två favoriter! Av 40 hantverkare. Så himla roligt!! Det där med blogganonymitet är nog kört vid det här laget.

    Toppenkul! Grattis! Dina volanger är så snygga!
    Hoppas det gick bra på marknaden!?
    tack!!
    njae, det störtregnade och alla människor försvann. de som sålde dyrare saker kunde ta kort och vi utan kortläsare tappade nog en del kunder på frånvaro av bankomater. men lite kläder sålde jag, bla till tjejen som hade bordet bredvid. Inga kuddar men dom var det några som fotade. Bara en liten lokalblaska som frågade om hon fick fota, flera andra halade bara upp kameran. Udda beteende.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd