• Äldre 7 Mar 15:10
    600948 visningar
    11405 svar
    11405
    600948

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Äldre 22 Jun 15:33

    Glömde bort att skriva om dragkedjorna från zipperstop som jag beställde. Beställde den 9 juni, den 10 skickade dom. Sen var vi borta tills den 16:e men då hade dom kommit. Så med andra ord så skickade dom torsdag, och senast onsdag hade jag dom.  Snabba ryck måste jag säga med tanke på att det var från usa.

    Sen att det inte var det lättaste att välja färg utifrån skärmen var en annan femma, men jag beställde 3 st, och 2 matchade perfekt! Den tredje var dock mkt mer illgrön än jag hade tänkt mig men den funkar säkert till nåt annat.

  • Näbbgä­dda
    Äldre 22 Jun 15:43

    Hej  tjejer!!

    Hur är det i sommarvärmen?
    Märkligt nog får jag mer sytt under sommaren än övriga året, fastän man skulle tycka att det vore vara tvärtom. På något sätt är det roligare att sy när kläderna syns och inte göms under overaller och jackor.

    I morgon ska vi på 6 års kalas hos en liten kille, och mamman önskade honom ett mjukt paket från oss eftersom han skulle få så mycket leksaker. Jag har total idé torka, och så klart är jag ute i sista minuten, var annars. vad syr man till en 6 åring? Kläder låter inte kul att få även om mamman skulle uppskatta det. Jag funderade på att sy en stor kudde i form av hans första bokstav, och en till lillebror med eftersom de igår fick hem sina nya sängar och kanske skulle bli glada av att få dekorera dom, men jag vet inte. Det låter verkligen skittråkigt.

    Hjälp?

  • tinni7­8
    Äldre 22 Jun 15:43

    Tack för tipsen om att det kunde vara böjd nål som var probelmet med min overlock, jag bytade nålarna och nu går den fint igen. Men tyvärr ska symaskinsaffären här i stan lägga ner , så i fortsättningen har jag inte någonstans att gå med strulande maskiner.


  • Kaja
    Äldre 22 Jun 16:03
    GOBLIgobli skrev 2010-06-22 14:46:00 följande:
    Ang de där små söta hårspännena, TACK Kaja!!
    Det kom ju ett par röda med vita pyttehjärtan på posten och "lillbäban" slet åt sig dem direkt och ville dessutom öppna övrig post (fönsterkuvert) för det kunde ju finnas fler.
    Foot - A device for finding furniture in the dark
    Tja. Karma... Är man snäll så får man fina presenter! Tusen tack för shoppinghjälp.

    Sedan måste man ju få klaga lite på Posten.  Tänk att det ska ta nästan en hel månad innan hårspännena kommer ner i kuvertet...
    Sew much fabric - sew little time!
  • aLttjo­lajban
    Äldre 22 Jun 18:28

    Halloj alla syglada

    Vet någon i tråden vart man kan hämta hem bruksanvisning på nätet via PDF?
    Det gäller en husqvarna 500 computer
    På husqvarnaviking finns det ingen länk till bruksanvisningar Rynkar på näsan

  • imse vimse
    Äldre 22 Jun 18:42

    Hej!


    Är det någon som vet var man kan köpa mjukt jeanstyg? Min dotter hatar "hårda" byxor så jag tänkte att jag skulle sy ett par muddbyxor i jeanstyg. Får se om det passar unga damen, det är så tråkigt att alltid sätta på henne mjukisbyxor.

  • klara0­7
    Äldre 22 Jun 19:25
    imse vimse skrev 2010-06-22 18:42:53 följande:

    Hej!


    Är det någon som vet var man kan köpa mjukt jeanstyg? Min dotter hatar "hårda" byxor så jag tänkte att jag skulle sy ett par muddbyxor i jeanstyg. Får se om det passar unga damen, det är så tråkigt att alltid sätta på henne mjukisbyxor.


    Jag har köpt det här, verkar bra men jag har inte tvättat el sytt nåt ännu.
    www.ohlssonstyger.se/TriggerShop/Artikel/Mode/Vardag/Stretchdenim__76_76_3667.aspx
  • Äldre 22 Jun 20:19

    näbbgädda, utklädning? indianponcho, riddar-nånting, kungamantel, yediriddarmantel?

    tinni, skönt att det inte var värre!

    kaja, ska genast kolla din tut

    brisling med ett s, definitivt! 

  • Äldre 22 Jun 20:23

    gillar ni att läsa 7 fakta om folk? jag har hittills smitit undan men nu funderar jag på att faktsikt svara, frågan är mest om det är intressant för andra eller om det bara är jag som är så perverst nyfiken att jag alltid läser dom där uppräkningarna

  • plura
    Äldre 22 Jun 20:40
    Jalapeno skrev 2010-06-22 20:23:47 följande:
    gillar ni att läsa 7 fakta om folk? jag har hittills smitit undan men nu funderar jag på att faktsikt svara, frågan är mest om det är intressant för andra eller om det bara är jag som är så perverst nyfiken att jag alltid läser dom där uppräkningarna
    Nej jag läser dem med -och jag är inte ens i bloggsvängen -Är dessutom sjukt nyfiken på hur många barn och hur gamla folk är

    ak:
    Brisling

    Tinni:
    Tur att det bara var nålarna, visst är det trist när det bara läggs ner.

    Kaja:
    Tack för tuten -Underbara!
    Synd bara att jag inte lyckats få tag på "råvaror" till dem.
    Får väl ta mig tid nån kväll att leta runt.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd