• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Pumpalicious

    Jag har upplevt att tidigare tyger från jofotex bleks något enormt i tvätten (landskap, elefanter), är lite orolig att köpa fåren :-/

  • aLttjolajban
    Pumpalicious skrev 2010-07-08 06:03:03 följande:
    Jag har upplevt att tidigare tyger från jofotex bleks något enormt i tvätten (landskap, elefanter), är lite orolig att köpa fåren :-/
    Jag tyckte att de blev luddiga nästan direkt.
    Här är det systopp flera månader framöver,det finns ingen tid till att sy
    Så nu håller jag på att rensar ur bland mina 70-talstyger/retrotyger
  • Pumpalicious
    aLttjolajban skrev 2010-07-08 09:48:08 följande:
    Så nu håller jag på att rensar ur bland mina 70-talstyger/retrotyger
    Något som söker ny ägare?
  • LumLumLum

    30 prinsess-strutar senare tycker inte ryggen det är ett dugg kul längre. Men vad gör det när vi idag fått besked om att vi fått lägenheten vi sökt? Från första september får jag ett alldeles eget syrum och slipper sitta i vardagsrummet och väsnas! Cool

  • aLttjolajban
    Pumpalicious skrev 2010-07-08 13:58:59 följande:
    Något som söker ny ägare?
    jeppGlad
    LumLumLum skrev 2010-07-08 14:41:22 följande:
    30 prinsess-strutar senare tycker inte ryggen det är ett dugg kul längre. Men vad gör det när vi idag fått besked om att vi fått lägenheten vi sökt? Från första september får jag ett alldeles eget syrum och slipper sitta i vardagsrummet och väsnas! Cool
    Grattis till syrummet..
    Trist att nacken och ryggen tar sådant stryk när man syr. Jag har varken tid eller ork i kroppen till att sy längreRynkar på näsan.Här har  jag 100 ideer jag sklle vilja sy,men men förhoppningsvis går det att sy om några månader
  • lindalake

    Nån som känner likadant som mig när ni ser Ruttu-Nuttus applikationer!? Liksom "Näe, lika bra att lägga ner" hon är så sjukt duktig och jag får mindervärdighetskomplex. trots att jag inte försökt mig på att sy nån riktig applikation sen jag köpte supertillbehöret totally stable. *måste* och ajdå, där kom det igen. det där måste. ja då tar det ett tag till innan jag börjar sy. måsten flyr jag gärna från

  • Jalapeno

    shadow, hon ha rbrodermaskin. det är jag säker på. Då kan du programmera in mycket i maskinen
    detta är en materialsport

    grattis till syrummet! lumlumlum

  • lindalake
    Jalapeno skrev 2010-07-09 00:07:42 följande:
    shadow, hon ha rbrodermaskin. det är jag säker på. Då kan du programmera in mycket i maskinen
    detta är en materialsport

    grattis till syrummet! lumlumlum
    ja så måste det vara! apsnyggt är det iaf
  • GOBLIgobli
    Jalapeno skrev 2010-07-09 00:07:42 följande:
    shadow, hon ha rbrodermaskin. det är jag säker på. Då kan du programmera in mycket i maskinen
    detta är en materialsport

    grattis till syrummet! lumlumlum
    Nope, det har hon inte. Hon skrev ett inlägg om sin maskin för ett tag sedan och det är en helt vanlig "coop-maskin" eller hur hon uttryckte det.
    Foot - A device for finding furniture in the dark
  • lindalake
    GOBLIgobli skrev 2010-07-09 08:12:16 följande:
    Nope, det har hon inte. Hon skrev ett inlägg om sin maskin för ett tag sedan och det är en helt vanlig "coop-maskin" eller hur hon uttryckte det.
    attans! hon är övermänsklig mao... undrar om hon äger en sprättare...
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd