• Äldre 7 Mar 15:10
    599013 visningar
    11405 svar
    11405
    599013

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • GOBLIg­obli
    Äldre 9 Jul 09:04
    lindalake skrev 2010-07-09 08:30:47 följande:
    attans! hon är övermänsklig mao... undrar om hon äger en sprättare...
    Japp! Jag blir alldeles matt av hennes blogg.
    Foot - A device for finding furniture in the dark
  • Äldre 9 Jul 09:52
    GOBLIgobli skrev 2010-07-09 08:12:16 följande:
    Nope, det har hon inte. Hon skrev ett inlägg om sin maskin för ett tag sedan och det är en helt vanlig "coop-maskin" eller hur hon uttryckte det.
    åh shit. Hahaha
    jag brukar alltid tänka att det som är för bra för att vara sant - oftast är just det
  • Äldre 9 Jul 09:53

    dom där finska bloggarna är som bilderböcker för mej

  • gewjyn
    Äldre 9 Jul 18:48

    Nu har jag äntligen fått nya maskinen att sy OL Mamma var här och skulle hjälpa mig och vi trädde och trädde, men det blev ingen söm. Rätt var det var hittade jag en spak att flytta på och då hoppade den övre griparen i rätt läge och sömmen funkade! Inte var det tack vare bruksanvisningen iaf :-/  För den där spaken stod det bara om i samband med kedjesöm... nu skulle man ju bara ha obegränsat med tid att klippa ut delar och sedan sy så det ryker

  • GOBLIg­obli
    Äldre 9 Jul 18:48

    Jag tycker det är rätt kul att det verkar finnas en viss trend länderna emellan när det kommer till vilken stil saker sys i. Finnarna gör applikationer, norrmännen gör en vis stil av spetshuvor och hjärtan, gärna i fleece och ull och för att inte tala om tyskarnas übersyglädje! Massor med färger, band, sömmar, broderier, helt underbara tycker jag. En av mina favvisar: http://5005sabine.blogspot.com/


    Foot - A device for finding furniture in the dark
  • Äldre 9 Jul 18:59
    GOBLIgobli skrev 2010-07-09 18:48:37 följande:
    Jag tycker det är rätt kul att det verkar finnas en viss trend länderna emellan när det kommer till vilken stil saker sys i. Finnarna gör applikationer, norrmännen gör en vis stil av spetshuvor och hjärtan, gärna i fleece och ull och för att inte tala om tyskarnas übersyglädje! Massor med färger, band, sömmar, broderier, helt underbara tycker jag. En av mina favvisar: 5005sabine.blogspot.com/
    håller verkligen med dej!
    vad är då den svenska trenden? Långärmade tröjor och muddbyxor i jny och mjukatyger? eller är det a-linjeklänningar i 70-talspåslakan? Svårare att se "inifrån" 
  • Ulleru­ll
    Äldre 9 Jul 19:09

    Jag ska starta massproduktion av små vantar utan tumme.


    Lilltjejen på 11 månader klämde fingrarna i vagnen igår så att ringfingernageln slets loss från halva ungefär och långfingernageln saknas helt. HOPPAS HOPPAS att hon kommer att få en ny nagen bara.

    Tänkte sy ett gäng med tunna vantar utan tumme som hon kan ha över kompressen. Hon ska typ ha så i ett par månader.


     

  • Äldre 9 Jul 19:14
    Ullerull skrev 2010-07-09 19:09:21 följande:

    Jag ska starta massproduktion av små vantar utan tumme.


    Lilltjejen på 11 månader klämde fingrarna i vagnen igår så att ringfingernageln slets loss från halva ungefär och långfingernageln saknas helt. HOPPAS HOPPAS att hon kommer att få en ny nagen bara.

    Tänkte sy ett gäng med tunna vantar utan tumme som hon kan ha över kompressen. Hon ska typ ha så i ett par månader.


     


    uuuusch, stackars liten!
  • Ulleru­ll
    Äldre 9 Jul 20:03
    Jalapeno skrev 2010-07-09 19:14:11 följande:
    uuuusch, stackars liten!
    Ja fy, det måste göra hur ont som helst. Samtidigt har hon en ordentlig förkylning och har tappat rösten, vissa stunder nästan helt, hon har nyss lärt sig så (2 dagar sedan) och hon håller på att få mer eller mindre alla oxeltänder på samma gång + förkylningsblåsor i munnen så hon kan itne ha tutten. Till råga på allt två ordentligt klämda fingrar.

    Ibland är det itne lätt att vara liten. Hon har väldigt svårt att komma till ro nu och vaknar flera gånger varje natt stckarn.

    Sorry lite ot!
  • uniMog
    Äldre 9 Jul 20:04

    AAAAh rosa! Rosetter! Mönster! *blind*


    Forgive me, shiny special one, I beg of you to rip out my inadequate tongue
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd