• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Jalapeno
    m o e skrev 2010-07-12 22:31:11 följande:
    Byta nål är nog det enda jag inte har testat än, så det får bli imorn. Inställningar har jag testat det mesta. Trådspänningar, pressarfotstryck mm. Det är inga tjockare partier jag syr i nu, fållar bara i trikå.

    Vad menar du med att trycka in nålarna så långt jag kan? Menar du där de sitter fast? Jag trycker alltid in nålarna max innan jag skruvar fast dem. Eller menar du något annat?
    jag menade precis det. nålar helt intryckta. Det var så jag fick min 936 att sluta gör hoppstygn
  • m o e
    Jalapeno skrev 2010-07-12 22:50:04 följande:
    jag menade precis det. nålar helt intryckta. Det var så jag fick min 936 att sluta gör hoppstygn
    Ja, jag får göra ett nytt försök igen imorn. Hjärnan blir ju så seeg i den här värmen så jag orkar inte så länge innan jag ger upp. Men jag ska vinna över maskinen! :)
    Nu har vi två mirakelkillar!
  • Pumpalicious
    Fiffa5 skrev 2010-07-12 22:34:29 följande:
    Finns det ngt skojsigt ställe med REA på tyger nu?? Jag hinner inte sy så mycket just nu  men jag är shoppingsugen
    Fick mail om att sydrömmar har rea.
  • Sandrakim

    Hoppas det finns många stockholmare här!
    Om man har tid att besöka endast EN tygaffär i stockholm, vilken rekommenderar ni?
    Det jag köper är tyger till barnkläder.

  • mlu0914
    Sandrakim skrev 2010-07-13 12:39:26 följande:
    Hoppas det finns många stockholmare här!
    Om man har tid att besöka endast EN tygaffär i stockholm, vilken rekommenderar ni?
    Det jag köper är tyger till barnkläder
    Jag känner till tre tygaffärer i Stockholm. Två ohlssons tyger. En på Sveavägen och en i Sickla köpkvarter. Den i Sickla har jag aldrig varit till så den kan jag inte uttala mig om men den på Sveavägen tycker jag har dåligt med barntyger speciellt trikåtyger.

    I Sundbyberg ligger däremot en tygaffär med massa tyger som har mer barntyger än ohlssons på Sveavägen. Så den skulle jag rekomendera men de finns kanske fler som jag inte känner till som är ännu bättre.
  • Jalapeno

    eller tygverket på söder, på StPausgatan, ganska nära slussen. Inte helt billiga men jättebra sortiment av allt

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd