• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • GOBLIgobli
    ak74 skrev 2010-07-18 17:46:00 följande:
    Jag har inte ens tittat på mina symaskiner sedan midsommar. Har ingen lust längre...
    Nu har jag flytt hemmet ett par dagar. Ska låta sambon få känna av hur det är att vara hemma ensam med 3 barn och ett levande kaos och ingen sambo som alltid finns och ställer upp.
    Förhoppningsvis ska jag få tillbaka livslusten och inspirationen och framför allt tron på mig själv.
    Förstår verkligen om du inte har lust att sy. Men jag tycker du gör rätt som åker iväg för dig själv för om din man aldrig varit med hem och barn på det sättet så kommer han nog få upp ögonen för både ett och annat. Ibland behövs drastiska åtgärder.

    Jag och mannen har tagit det där med behov av seriös egentid på allvar. Han åker upp i norr för att fiska några dagar t.ex. och förra året åkte jag till vart-jag-ville (bl.a. Jofotex ) och sov på hotell helt för mig själv. Jag menar, bara att få glo i en vägg om man vill utan att bli konstant avbruten är helt underbart! Man behöver vara fullblodsegoist då och då för att ladda batterierna och åter kunna fungera både som förälder och make/maka. (Tror jag predikade om samma sak redan förra sommren. )

    Hoppas allt löser sig för er. Kram.
    Foot - A device for finding furniture in the dark
  • Mimmi 71
    GOBLIgobli skrev 2010-07-18 12:25:50 följande:
    Hehe, ett delikat dilemma.
    Hmmmm, just det
  • Mimmi 71
    ak74 skrev 2010-07-18 17:46:00 följande:
    Jag har inte ens tittat på mina symaskiner sedan midsommar. Har ingen lust längre...
    Nu har jag flytt hemmet ett par dagar. Ska låta sambon få känna av hur det är att vara hemma ensam med 3 barn och ett levande kaos och ingen sambo som alltid finns och ställer upp.
    Förhoppningsvis ska jag få tillbaka livslusten och inspirationen och framför allt tron på mig själv.
    Hoppas och tror verkligen att dina avsikter  "går vägen". Bra att visa "vad man går misste om".

    Håller tummarna för dig!
  • Ullerull
    GOBLIgobli skrev 2010-07-18 19:29:45 följande:
    Förstår verkligen om du inte har lust att sy. Men jag tycker du gör rätt som åker iväg för dig själv för om din man aldrig varit med hem och barn på det sättet så kommer han nog få upp ögonen för både ett och annat. Ibland behövs drastiska åtgärder.

    Jag och mannen har tagit det där med behov av seriös egentid på allvar. Han åker upp i norr för att fiska några dagar t.ex. och förra året åkte jag till vart-jag-ville (bl.a. Jofotex ) och sov på hotell helt för mig själv. Jag menar, bara att få glo i en vägg om man vill utan att bli konstant avbruten är helt underbart! Man behöver vara fullblodsegoist då och då för att ladda batterierna och åter kunna fungera både som förälder och make/maka. (Tror jag predikade om samma sak redan förra sommren. )

    Hoppas allt löser sig för er. Kram.
    Amen!
  • Ullerull

    gobli...menade att det är klokt..tror att man behöver ha lite egentid för att orka med och framförallt för att få ett gemensamt ansvar och förståelse för varandra.

    Jag har inte så jättemånga intressen som man kan göra utanför hemmet, så då och då saknar jag en en vrå där jag kan stänga in mig själv och bara vaaaara...Alt dit mina symaskiner skulle få flyttal ite nu och då.

  • Mimmi 71
    Jalapeno skrev 2010-07-18 21:27:38 följande:
    www.ottobredesign.blogspot.com/
    har ni sett den här? verkar kul
    iallafall roligare än att rita av mönster..... 
    Roligare att sy en tunika än att rita mönster så kan jag hålla med. Snygg tunika dessutom som skulle passa mig som handen i handsken.

    Gobli: Jag var på möhippa för någon vecka sedan som var alldeles förträffligt som egentid. En heldag med både lektion i highheel (högklackat), hinderbana och som avslutning en sen kväll på Café Opera (jag som brukar somna innan 2200). Sedan hade jag hyrt rum på Scandic Anglais, ett billigt rum utan fönster. Utan fönster passade mig perfekt för jag sov till 9.30 när väckarklockan ringde (jag som brukar gå upp senast 0600).
  • Jalapeno

    härligt, mimmi!
    du får gärna föra vidare lite höghälskunskap till mej. Min man säger som sagt var att jag ser ut som en transa när jag har höga klackar. Jag kan absolut inte gå utan att knäa 

  • Mimmi 71
    Jalapeno skrev 2010-07-18 21:53:32 följande:
    härligt, mimmi!
    du får gärna föra vidare lite höghälskunskap till mej. Min man säger som sagt var att jag ser ut som en transa när jag har höga klackar. Jag kan absolut inte gå utan att knäa 
    Nämnde jag att jag var proffas Ah, när läraren sa att det det är bättre att minska klackhöjden än att se ut som en hösäck så tittade han på mig

    ... och du behöver ju inte gå i höga klackar för att få längd (ta det nu på ett positivt sätt för kommentaren är inte illa ment, förstår att man kan få många kritiska kommentaren, natuirligtvis skall man som lång få kunna gå i highheels.)
  • Jalapeno

    haha det är lugnt
    jag är ärligen talat lite sotis på er normallånga som "får/kan" gå i höga klackar för det är så förbannat snyggt. Allt blir snyggare, mage, bak, ben, hållning osv. JAg ser verkligne ut som en transa. Men vad gör eg 7 cm till på mej? Ingen större skillnad förutom att gången och kroppen blir snyggare

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd