• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • yrväder
    AMDA skrev 2010-08-03 12:48:37 följande:
    hihi ja det var ju ett tag sen man satt där med lotterna och kollade på Loket
    Har ju inte Ohlssons här i Jönköping...har faktiskt bara 2 tygbutiker och de säljer bara fest tyger Så man blir lite låst till internet butiker och då kan man ju inte kolla stretchen vilket är lite tråkigt 
    försökte fota den bredvid jnys lila moln och stjärnor, men lyckades inte få till rätt färg, ser typ blå ut...men om jag inte minns helt bängligt så är den nog samma färg som själva bingolottologgan var i på den tiden jag tittade
  • AMDA
    yrväder skrev 2010-08-03 12:54:26 följande:
    försökte fota den bredvid jnys lila moln och stjärnor, men lyckades inte få till rätt färg, ser typ blå ut...men om jag inte minns helt bängligt så är den nog samma färg som själva bingolottologgan var i på den tiden jag tittade
    Låter ju bra Vad kostade den /meter? Hur är den i stretchen är den som mjukatygers nya eller mer som stoffochstils?
  • yrväder
    AMDA skrev 2010-08-03 12:57:58 följande:
    Låter ju bra Vad kostade den /meter? Hur är den i stretchen är den som mjukatygers nya eller mer som stoffochstils?
    Har inte käns på mjuka tygers nya, men den är lite mjukare än stoff och stils tycker jag nog. Svårt att säga, tycker stoff och stils varierar beroende på färg. MT hade en rundvävd tidigare, fanns bland annat gul som matchade piraterna, ganska lik den skulle jag säga.
    99 kr har jag för mig den kostade, den är rundvävd och typ 42 oklippt.
  • lilla sol

    Vet inte vad som är bingolotto-lila, men Jofotex har en snygg lila, motsvarande Ohlssons-kvällar (89kr, rund 2x40)

  • lilla sol

    Kvällar skulle varit kvalitet ... Ingen sytid för närvarande, men denna tråd minskar inte längtan ;)

  • yrväder
    Lallan skrev 2010-08-03 18:35:05 följande:
    Tittar på Bolibompa med sonen och programledaren har en klänning i landskapstyget
  • muldebaer
    Lallan skrev 2010-08-03 18:35:05 följande:
    Tittar på Bolibompa med sonen och programledaren har en klänning i landskapstyget
    Ja det har jag också kollat på med dottern - klänningen var jättesöt
  • Allis X

    Hejhaloj!

    Denna vår har varit full med allt annat än att blogga och prata med er här inne.
    Men nu känner jag att jag vill börja sy och skapa igen.
    Men har väll egentligen ingen tid framöver heller, då jag börjar jobba efter mammaledigheten med "Traktorn" på måndag, men jag tänkte beställa lite tyger iaf.
    Tips på bra roliga tyger, gärna sydda alster i bloggvärden skulle jag vilja kika på.
    Någon som har någon ide på vilka bloggar jag ska börja kika på? Och vlika tyger är pågång och har varit bra under den senaste tiden. (Det senaste tyget jag beställde var: Jungeltyget då det precis var nytt.)

    Kram på er

  • Du och Jag ver2
    AMDA skrev 2010-08-03 12:18:34 följande:
    hittade en bild där man ser hur den ser ut ganska bra 3.bp.blogspot.com/_A7GpubbnzTs/S1rBjHLGEaI/AA...
    Men är det där nya nyansen??  Jag hade den tidigare men fick en betydligt mörkare nu sist (max 1 mån sedan) när jag beställde.
    Det ställer ju till det liiite när man har tygprover ute - å sen skilje färgen en hel del Annars så tycker jag Stoff å Stils muddar är jättebra!!
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd