• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • klara07
    AMDA skrev 2010-08-03 12:31:00 följande:
    var så lite måste säga att stoff och stils mudd är nog en av de bästa jag testat, har testat ganska många
    En annan som har bra mudd är Andersson och Hjalmarsson men de har ju ingen internet butik

    Själv letar jag efter LILA mudd verkar inte finnas någonstans?!?! Vill den ska vara bingolottolila någon som har tips på var jag kan hitta det? 
    MG har ju en del lila mudd i sitt sortiment.
  • AMDA
    klara07 skrev 2010-08-04 12:45:14 följande:
    MG har ju en del lila mudd i sitt sortiment.
    Har aldrig provat deras mudd hur är den i stretchen?
    Blir den slapp efter att man töjt den en gång eller den går tillbaka till sin ursprungs storlek igen?
  • Pumpalicious

    satte mig vid symaskinen och tänkte få lite beställningar avklarade. Men det gick käpprent åt h-vete. Har tappat lusten helt. Hur får man tillbaka den?

  • Knastroll82
    AMDA skrev 2010-08-04 12:52:40 följande:
    Har aldrig provat deras mudd hur är den i stretchen?
    Blir den slapp efter att man töjt den en gång eller den går tillbaka till sin ursprungs storlek igen?
    Jag har köpt mudd därifrån, och de är jämförbara med Ohlssons muddar, alltså bra mudd.
  • Nhelia
    Pumpalicious skrev 2010-08-04 13:22:22 följande:
    satte mig vid symaskinen och tänkte få lite beställningar avklarade. Men det gick käpprent åt h-vete. Har tappat lusten helt. Hur får man tillbaka den?
    För mig hjälpte det med ett ordentligt uppehåll i beställningar och sedan bara sy det jag hade lust med vilket råkade vara varma lapptäcken mitt i sommaren
  • Pumpalicious
    Nhelia skrev 2010-08-04 14:10:31 följande:
    För mig hjälpte det med ett ordentligt uppehåll i beställningar och sedan bara sy det jag hade lust med vilket råkade vara varma lapptäcken mitt i sommaren
    Hade uppehåll från Januari till Maj.
    Behöver sy klart de beställningar som ligger innan jag tar ett sånt stort beslut igen!
  • ak74
    Pumpalicious skrev 2010-08-04 13:22:22 följande:
    satte mig vid symaskinen och tänkte få lite beställningar avklarade. Men det gick käpprent åt h-vete. Har tappat lusten helt. Hur får man tillbaka den?
    Vet inte... Min lust försvann före midsommar...
    Nu springer jag runt som en osalig ande hemma, rastlös som satan, har inte lust med något och får inget vettigt gjort överhuvudtaget. Behöver verkligen hitta de roliga sakerna i livet igen...
  • Litenloppa84

    hej, måste man verkligen ha en cover pro för att kunna ha en bandkantarsmakkapär?
    jag ruttnar på att kanta manuellt=(
    jag hittar ingen vettig info någonstans.. 

  • yrväder
    Litenloppa84 skrev 2010-08-04 19:17:02 följande:
    hej, måste man verkligen ha en cover pro för att kunna ha en bandkantarsmakkapär?
    jag ruttnar på att kanta manuellt=(
    jag hittar ingen vettig info någonstans.. 
    Det finns kantbandspressarfot till vanliga maskiner, men dom funkar bara på snedslå, dvs kantband gjord på stum bomullsväv. Jag har testat köra trikå i den, det gick inte alls. Så ja, man måste ha en coverpro, eller annan täcksömsmaskin för att ha en bandkantare.
  • Litenloppa84
    yrväder skrev 2010-08-04 19:33:06 följande:
    Det finns kantbandspressarfot till vanliga maskiner, men dom funkar bara på snedslå, dvs kantband gjord på stum bomullsväv. Jag har testat köra trikå i den, det gick inte alls. Så ja, man måste ha en coverpro, eller annan täcksömsmaskin för att ha en bandkantare.
    satans j*va skit, det var som jag trodde=(
    får väl fortsätta för hand,tror inte det blir poppis med ännu än symaskin här hemma.
    tack för hjälpen
     
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd