• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Pumpalicious

    Har fått ett riktigt bra och vänligt mail tillbaka från tygförsäljaren..

    Ett utdrag innan vi sägger punkt för denna tråkiga historia;

    "Du har rätt. Jag ska försöka tänka på hur jag skriver och ta mer tid till det. Jag hoppas jag även ska få mer tid till ”kundvård” när jag kan anställa någon på åtminstone halvtid. Det är inte illa ment från mig och jag vet att jag inte är världens bästa på att uttrycka mig i skrift även om jag skulle lägga min själ i det. Men jag ska göra så gott jag kan och tänka till lite extra. Det tråkiga är att man inte kan spola tillbaka tiden och ”göra om göra rätt”.

    Hoppas du kan förlåta mitt klumpiga mail. Det var inte meningen att göra dig ledsen eller besviken. Hoppas få se dig som kund igen."

  • Pumpalicious
    yrväder skrev 2010-08-05 22:47:29 följande:
    Znoks tyger tycker jag är super, mjuka och fina, och bra färger. Fordonen hos mjuka tyger tycker jag är bra, gillade möjligen interlocken mer än jerseyn, den kändes väl möjligen lite sladdrig. Har inte haft hem Jnys fordon, men däremot stjärnorna som är i samma färg och material och dom är jättefina, och lite mer stadig jersey.

    Skogen från mjuka tyger har jag bara haft hem i rosa men den kändes bra.

    Jofotex nattåg var oxå fina. Har bara dom gul-gröna, och dom har hållt bra i tvätt med. Däremot hörde jag att dom blå och bruna hade tappat mkt i färg....
    Jag hade blå nattåg och dom tappade massor med färg och blev luddiga nästan direkt
  • Pumpalicious

    Blev förresten glatt överraskad av tygverket! Betydligt större än jag förväntat mig, och bra grejer.
    Dock ekar det tomt i plånboken som sagt men det var ändå kul att se vad som fanns. Blir garanterat fler besök!

  • Pumpalicious

    Om tre veckor ska jag stå på en liten loppis/marknad och sälja barnkläder. Det är på en mindre ort och jag vet inte vad jag har att förvänta.

    Tänkte nog börja med höstsaker då (är det för tidigt i slutet av aug?).

    Vad tror ni om att sälja mössor, babyvantar, tossor, dreggeldukar och velourbyxor?
    Tänkte göra det enkelt för mig med ett mindre sortiment denna gång. Har ni tips på något annat som brukar sälja bra?

  • Nhelia

    Är det någon som har sytt av JNYs blå fordon på gulorange botten? Jag skulle gärna vilja se någon bild på färdigt plagg innan jag bestämmer mig för vilka färger jag ska ha! Det himmelsblå fordonstyget verkar ljuvligt

    Pumpa: Absolut inte för tidigt att sälja höstsaker redan i augusti! Däremot lite sent att sälja sommarkläder tror jag

  • yrväder
    Nhelia skrev 2010-08-06 07:51:30 följande:
    Är det någon som har sytt av JNYs blå fordon på gulorange botten? Jag skulle gärna vilja se någon bild på färdigt plagg innan jag bestämmer mig för vilka färger jag ska ha! Det himmelsblå fordonstyget verkar ljuvligt

    Pumpa: Absolut inte för tidigt att sälja höstsaker redan i augusti! Däremot lite sent att sälja sommarkläder tror jag
    blå fordon på gulorange botten? Några sådana har hon väl inte ens?
  • Nhelia
    yrväder skrev 2010-08-06 09:25:50 följande:
    blå fordon på gulorange botten? Några sådana har hon väl inte ens?
    Oj de var visst vita läste jag nu i texten. Jag tycker de ser blå ut på bilden: shop.textalk.se/se/article.php&art=4299474
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd