• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Frosk

    ok, tack pejgan...bäst att dubbelkolla kanske.



    Tyckte det var kul med lite mer bilder i tråden så jag måste få skryta om mitt så gott som första alster. Jag har mest sytt om gamla saker innan, aldrig gjort nåt helt från början, det var kul att det funkade.
  • yrväder
    Fiffa5 skrev 2010-08-27 09:54:28 följande:
    Var det Mjukatyger som hade det limegröna tyget  med rosa apor på? Är det slutsålt tro för jag kan inte hitta det någonstans....
    Ja det var det. Och ja det är slutsålt, tog slut väldigt fort.
  • plura
    Kaja skrev 2010-08-27 11:42:41 följande:

    Jag kämpar desperat med att få tillbaka sylusten. Den är bara borta… Skulle behöva sy lite både till mig själv och barnen och jag har MASSOR med nya mumsiga tyger. Men det går inte….


    För ett tag sedan så härjade min man med trappan till övervåningen, vilket gjorde att det var svårt att komma upp till övervåningen, men nu har han byggt en jättefin tillfällig trappa, så jag kan inte skylla på det längre.


    Men, jag virkar i alla fall. Häromdagen blev jag klar med en jättefin rosa sjal i spetsmotiv som har tagit hela sommaren att göra. Säkert 60-80 timmar (=lite större än ett syprojekt). Och ändå så har jag blivit helt galen i detta, så nu har jag börjat på ett monsterprojekt till dottern. Det är också uppbyggt av rutor och när jag räknade lite snabbt så lär jag nog behöva en sisådär 200 rutor. Så, med lite tur så KANSKE jag hinner bli klar till hennes födelsedag i Mars… Men, då får jag nog ligga i….


    Fast det går väl lite i vågor och du sitter ju inte och rullar tummarna precis.
    Själv har jag jättemycket utklippt att sy ihop, påbörjad virkning, plus att jag vann jättefint garn i en bloggtävling och det ska bli sockar till mig själv.
    För att inte tala om hur spännande glasfusing verkar -och vad gör jag -sitter här framför datorn *suck*

    Kul med lite bilder på alster i tråden -snyggt tjejjer  
  • AMDA

    Bidrar med en bild på en av mina nya prototyper..en katt med prassel öron och bjällra i kroppen funderar på om man kan få in nån pill lapp någonstans?! AMDA lappen finns ju men den kanske inte är så rolig för små bebisar eller??


  • Allis X

    För länge sedan bloggade någon om en t-tröja som denna någon hade tryckt "solens uppgång på" (typ den bilden som är på teven då de visar vilka tiden solen går upp och ner)
    Jag tror att denna någon hängde/hänger här inne,
    Håller nu tummarna på att någon vet vad jag menar.

  • Lallan
    Allis X skrev 2010-08-27 22:50:09 följande:
    För länge sedan bloggade någon om en t-tröja som denna någon hade tryckt "solens uppgång på" (typ den bilden som är på teven då de visar vilka tiden solen går upp och ner)
    Jag tror att denna någon hängde/hänger här inne,
    Håller nu tummarna på att någon vet vad jag menar.
    Man made var det!

    AMDA: Supersöt
  • Jalapeno
    Allis X skrev 2010-08-27 22:50:09 följande:
    För länge sedan bloggade någon om en t-tröja som denna någon hade tryckt "solens uppgång på" (typ den bilden som är på teven då de visar vilka tiden solen går upp och ner)
    Jag tror att denna någon hängde/hänger här inne,
    Håller nu tummarna på att någon vet vad jag menar.
    kul, men vem är det? Hon är en av mina absoluta favoriter
  • Fiffa5
    yrväder skrev 2010-08-27 21:13:49 följande:
    Ja det var det. Och ja det är slutsålt, tog slut väldigt fort.
    Åh typiskt! Jag är ofta så seg att jag inser att jag "måste" ha ett tyg först när det nästan är slut! Vad trist!
  • virre80

    amda: supersöt kisse Glad
     
      Var syfestivalen i stockholm i nov? Gäller att lägga undan lite pengar redan nu Skrattande 

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd