• Äldre 7 Mar 15:10
    600884 visningar
    11405 svar
    11405
    600884

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • tinni7­8
    Äldre 29 Aug 12:52

    Igår var jag och fyndade på ½ priset på reapriset hos Ohlssons tyger också hade dom ½ priset på alla stuvbitar. Det blev lite fynd men hade jag bara haft mer tid hade jag nog kunnat fynda massor. Varför måste jag alltid ha familjen med mig när jag har möjlighet att komma dit.


  • tinni7­8
    Äldre 29 Aug 12:53
    lilla sol skrev 2010-08-28 12:10:41 följande:
    Tinni78: Javisst! Toppen,med grundmonster som går att variera. jmf bredd och längd på ärm med något plagg som passar, eller mät och rita.
    Tack, jag måste testa det.
  • Äldre 29 Aug 14:19

    Åh, nu var det längesen jag skrev något här. Men jag läser en massa och lär mig :)

    Idag har jag äntligen sytt färdigt en velouroverall till min gudson. Han skulle ha fått den när han döptes för två veckor sen, men en vattenskada (hantverkarna som bygger vårt badrum lyckades vattenskada köket på våningen under...) kom emellan. Men idag får han dem äntligen och det ska bli så spännande att se om jag har tänkt rätt vad det fäller mönstret. Jag har ritat själv nämligen, då jag inte hittade något bra.

    Bild finns i bloggen, så kika gärna in där och säg vad ni tycker.


    Nu har vi två mirakelkillar! www.moedesign.se
  • Pumpal­icious
    Äldre 29 Aug 14:44
    tinni78 skrev 2010-08-29 12:52:29 följande:

    Igår var jag och fyndade på ½ priset på reapriset hos Ohlssons tyger också hade dom ½ priset på alla stuvbitar. Det blev lite fynd men hade jag bara haft mer tid hade jag nog kunnat fynda massor. Varför måste jag alltid ha familjen med mig när jag har möjlighet att komma dit.


    Har dom fortfaRANDE den rean?? I sthlm?
  • Äldre 29 Aug 14:53

    Moe: jag tycker iallafall du lyckats bra med overallen, ser verkligen bra ut Glad

    Jag har tappat lusten till både än det ena än det andra. Sjuka barn i omgångar, en man som jobbar mycket kvällar och insikten att föräldraledigheten är över nu gör mig depp. .. Under tiden får jag titta in hos alla duktiga hobbysömmerskor :)

  • Nhelia
    Äldre 29 Aug 15:45

    Det verkar vara många som har tappat sylusten i sommar! Jag hittar inte heller riktigt tillbaka till min lust och kreativitet och då är det svårt att motivera till nya tyginköp (och ev en ny symaskin ) och det är ju sådant som gör att skaparlusten triggas igång tycker jag. Men snart är det syfestival här i Borås och det ska väl skänka lite inspiration hoppas jag!

  • Frosk
    Äldre 29 Aug 19:01

    Bästa tjejerna, nu behöver jag er hjälp igen!

    Hur i hela friden får man till fodret på en armlös klänning? Jag har hittat en jättefin skiss och allt, men fattar ändå inte!

  • emptyt­horn
    Äldre 29 Aug 20:10

    Var till Ohlssons i Luleå, och hittade ingenting. Det är nästan jämt en besvikelse att gå dit. Tråkigt, när man dessutom inte har nån annan bättre affär i närheten. Det får bli till att beställa..


  • tinni7­8
    Äldre 29 Aug 20:30
    Pumpalicious skrev 2010-08-29 14:44:39 följande:
    Har dom fortfaRANDE den rean?? I sthlm?
    I Örebro var det och om jag inte minns fel så var sista readagen 28/8.
  • Äldre 29 Aug 20:33

    På Ohlssons i Sickla var det också väldigt utplockat i veckan, jag hade hoppas hitta velourtyger men det fanns bara ett mönstrat kvar tror jag.  

    Sen blir jag alltid så besviken på kvalitén på tygerna där. Tygerna ser så tunna ut så jag undrar om de generellt har lite sämre tyger än en del andra affärer...?


Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd