• Äldre 7 Mar 15:10
    600926 visningar
    11405 svar
    11405
    600926

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • emptyt­horn
    Äldre 5 Sep 13:23

    Hur får ni till själva krysset på kronmössorna? Vissa gånger blir det perfekt, men till nästa gång har jag glömt bort hur jag nu gjorde förra gången.

  • Nhelia
    Äldre 5 Sep 17:05

    Så roligt med lite bilder i tråden! Mer sånt tycker jag

  • Äldre 5 Sep 19:50
    Mimmi 71 skrev 2010-09-05 07:54:57 följande:
    Har fortfarande inte fotat S&S lila mudd, men när jag städade och la in tyger i gardeeroben så jämförde jag med Jnys vågade ränder och mudden är nästintill lika som de mörka lila vågorna.Här på bilden ser den lite mer blå ut än vad den är.


    Va bra! Då är den nu mer som jackansfärg (ej sydd av mig) då å inte mössan? (som är s&s). Det tycker vi om isf!!!
  • AMDA
    Äldre 5 Sep 23:29

    suttit i atéljen hela dagen idag jobbat på en stjärnomlott hoodie blir nog riktigt snygg om jag får säga det själv ...har lite kvar på den innan jag bloggar om den, hann med ett helt gäng med mössor idag med. Det märks att det börjar bli höst för det blir verkligen mer o mer mössbeställningar

    Undrar om det är någon här inne som har en bit av ooga booga tyget från mjukatyger? Hon har bara collage kvar hade velat ha en bit trikå :-S

    bjuder på en halvkass bild på en av mössorna som jag gjorde idag...japp en rosa mössa till en kille



     
  • Äldre 6 Sep 06:35
    AMDA skrev 2010-09-05 23:29:07 följande:
    suttit i atéljen hela dagen idag jobbat på en stjärnomlott hoodie blir nog riktigt snygg om jag får säga det själv ...har lite kvar på den innan jag bloggar om den, hann med ett helt gäng med mössor idag med. Det märks att det börjar bli höst för det blir verkligen mer o mer mössbeställningar

    Undrar om det är någon här inne som har en bit av ooga booga tyget från mjukatyger? Hon har bara collage kvar hade velat ha en bit trikå :-S

    bjuder på en halvkass bild på en av mössorna som jag gjorde idag...japp en rosa mössa till en kille

     


    Jättefin mössa! 

    Mössor är ngt jag inte provat att sy ännu. Är det inte svårt att få storleken rätt? 
  • Mimmi 71
    Äldre 6 Sep 07:14
    Du och Jag ver2 skrev 2010-09-05 19:50:48 följande:

     


    Va bra! Då är den nu mer som jackansfärg (ej sydd av mig) då å inte mössan? (som är s&s). Det tycker vi om isf!!!
    Ja, jag tror att det är mer likt jackan. Mössan är den sydd i S&S tidigare lila mudd? I så fall kallar jag ju den lila åt gammalrosa hållet Färg är svårt och man uppfattar alla olika.

    Mer kall lila tycker jag är att föredra, framförallt till killar.
  • Äldre 6 Sep 07:35

    Ni som syr små bebismössor, märker ni dem med storlekslappar?  

    Jag brukar köpa hos Bibbis, men där börjar ju storlekarna på 44, och jag skulle behöva 40 och 42.
    Ngn som vet om man kan få tag på det någon annan stans?
     


  • Äldre 6 Sep 07:36

    Har ni förresten sett att Bibbis fått in en hel del nyheter, bla dragkedjor med ring! 


  • AMDA
    Äldre 6 Sep 08:40
    Fiffa5 skrev 2010-09-06 06:35:51 följande:
    Jättefin mössa! 

    Mössor är ngt jag inte provat att sy ännu. Är det inte svårt att få storleken rätt? 
    jag har 3 olika storlekar då trikå är så töjbart så passar de ju ganska länge i varje storlek. Fick mitt grundmönster av Madde med MadebyMe sen har jag ändrat så de passar mig bättre. den här är en baggy modell.
  • plura
    Äldre 6 Sep 08:49
    AMDA skrev 2010-09-06 08:40:42 följande:
    jag har 3 olika storlekar då trikå är så töjbart så passar de ju ganska länge i varje storlek. Fick mitt grundmönster av Madde med MadebyMe sen har jag ändrat så de passar mig bättre. den här är en baggy modell.
    Får man fråga vilka de strl är? 
    Hade huvudmätning igår på alla barnen och mig själv, bara maken kvar.
    Hoppas kunna sy till oss senare idag (måste handla mat först -blä) 
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd