• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Fiffa5
    Mari78 m pojktriss skrev 2010-09-06 13:33:27 följande:
    Gaaahhhh! Jag har fått för mig att jag vill byta overlocken. Jag är inte på något vis missnöjd med den, utan trivs bra, men nu vill jag prova något nytt. Och så har jag så klart snöat in på overlockernas Rolls Roys: Baby Lock och framför allt så en Imaginé Wave. Mer än så har jag nog omöjligt råd med just nu även om kombinationsmaskinen lockar *skratt*. Ordpris för raringen verkar ligga kring 15000:- , men det finns en och annan shop som har dem för 12000:- i alla fall just nu. Och så finns det då SMD där den skulle kosta ungefär 9000:- inkl frakt. Orkar jag vänta till Syfestivalen så jag kan känna ordentligt på den? Det är ju hela två månader dit *suck*. Vill ha, vill ha vill ha! Problemet är ju bara att pengarna saknas just nu...om jag inte lyckas med en övertalningskampanj gentemot maken
    Du lär ju knappast ångra dig om du köper den nu och inte inväntar syfestivalen.  KÖÖÖÖP!!!  
  • Mari78 m pojktriss
    Fiffa5 skrev 2010-09-06 13:36:45 följande:
    Du lär ju knappast ångra dig om du köper den nu och inte inväntar syfestivalen.  KÖÖÖÖP!!!  
    *skratt* nä, antagligen inte...Jag får ta mig en rejäl funderare. Det är mycket pengar bara så där. Fast maken säger inte så mkt...hans hobby handlar ju om motorcyklar (enduro/cross) och där rinner det lätt iväg en och annan skön slant .
  • Knastroll82

    Är detta en bra maskin till ett bra pris? Hjälp denna oinvigde!
    Husqvarna Huskylock 580D säljes för 2950:-


  • Knastroll82

    Annars, vad tror ni om denna?
    En Elina 634 overlock för 3500 inklusive massa trådrullar och andra tillbehör.


  • Du och Jag ver2
    Mimmi 71 skrev 2010-09-06 07:14:11 följande:
    Ja, jag tror att det är mer likt jackan. Mössan är den sydd i S&S tidigare lila mudd? I så fall kallar jag ju den lila åt gammalrosa hållet Färg är svårt och man uppfattar alla olika.

    Mer kall lila tycker jag är att föredra, framförallt till killar.
    Vad bra! Ja, den är ifrån i somras - så jag bli glad om den nya är som jackan istället!!!
  • Mimmi 71
    Du och Jag ver2 skrev 2010-09-06 14:48:22 följande:
    Vad bra! Ja, den är ifrån i somras - så jag bli glad om den nya är som jackan istället!!!
    Då tror jag du tycker om den nya färgen!
  • Nhelia

    Mari78: Syfestivalen i Borås är ju 24-26 september och det är ju snart! Men det kanske är för långt bort Jag är också ute efter en ny maskin och ska försöka få provsy en del på den mässan.

  • AMDA
    Nhelia skrev 2010-09-06 16:43:24 följande:
    Mari78: Syfestivalen i Borås är ju 24-26 september och det är ju snart! Men det kanske är för långt bort Jag är också ute efter en ny maskin och ska försöka få provsy en del på den mässan.
    åh ska du till Borås med Det ska jag med tänkte fira min 29års dag där den 25e
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd