• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • uppochner
    AMDA skrev 2010-09-06 21:00:25 följande:
    jag var där förra året med och då var det faktiskt en hel del pärlor och lappteknik så jag hoppas på mer tyg försäljare i år, tjatade lite på A&H sist jag var där men de kunde inte lova nått.
    Man fick betala med kontanter där inne men det finns minuten automat i närheten så man kan gå dit. 
    Vet du vilken dag du ska dit? 
    Nej, så långt har jag inte funderat än ;) När ska du dit?
  • AMDA

    ska dit den 25 på förmiddagen sen stannar vi till 15 tiden nått sånt, då jag tar med mig min hyresvärd som oxå är sömmerska haha och hon ska på jobb senare. :_D 

    Hade varit roligt om vi var flera här inne och bloggare som kunde träffas irl 

  • Mari78 m pojktriss
    Nhelia skrev 2010-09-06 16:43:24 följande:
    Mari78: Syfestivalen i Borås är ju 24-26 september och det är ju snart! Men det kanske är för långt bort Jag är också ute efter en ny maskin och ska försöka få provsy en del på den mässan.
    Jag är fullbokad med aktiviteter nu i september redan, så den är tyvärr inte ett alternativ. Den helgen är det bl a "Ladies Night" som gäller *ler*.
  • glockenbach
    madebyinferno skrev 2010-09-06 10:05:34 följande:
    Slaktade en lammullströja som krympt och gjorde en klänning (babycool) och ett par leggings med fleece i grenen (ottobre med någon slags grenkil)! Gick superbra att köra i både OL och vanliga maskinen faktiskt, gjorde inget annat än nålade som vanligt. Ska testa en annan stickad tröja någon dag också, men då har jag funderat om jag ska ha mönstret på och "klippa ut" den med OL direkt, vi får se hur jag gör

    Lycka till!
    Tack, då syr jag bara som vanligt då. Nu väntar jag bara på att få hem dem! Kom dessutom på att man kanske kan göra nånslags lapptäcke-filt av överblivna småbitar så förspiller man inget material. Känns som ett väldigt mysigt höstprojekt.
  • sarahl

    vad tusan har hänt med min blogg, jag har inte varit innloggad på väldigt länge och idag när jag skulle in för att uppdatera lite så är min blogg helt vit. min fina bakgrunt och allt är borta. Varför tusan då?

  • ak74
    Mimmi 71 skrev 2010-09-07 08:53:13 följande:
    Spännande! Nu skickas mina nya lappar till fabriken för tillverkning. Har äntligen beställt ifrån worldwidelabel.net
    Spännande!!
    Kikade lite på hemsidan men den var lite tom... Går det att få vikta lappar? Priset var i alla fall kanon! Funkar det på ungefär samma sätt som Worldsalelable på Etsy?
  • yrväder
    sarahl skrev 2010-09-07 10:01:41 följande:
    vad tusan har hänt med min blogg, jag har inte varit innloggad på väldigt länge och idag när jag skulle in för att uppdatera lite så är min blogg helt vit. min fina bakgrunt och allt är borta. Varför tusan då?
    vet inte, men när jag går in på din blogg är det nån ruta där det står " this image has been moved or deleted" från photobucket. Kanske har du flyttat/raderat bakgrundsbilden på photobucket?
  • sarahl
    yrväder skrev 2010-09-07 10:18:46 följande:
    vet inte, men när jag går in på din blogg är det nån ruta där det står " this image has been moved or deleted" från photobucket. Kanske har du flyttat/raderat bakgrundsbilden på photobucket?
    jag får liksom inte till någon annan heller
  • Mimmi 71
    ak74 skrev 2010-09-07 10:08:24 följande:
    Spännande!!
    Kikade lite på hemsidan men den var lite tom... Går det att få vikta lappar? Priset var i alla fall kanon! Funkar det på ungefär samma sätt som Worldsalelable på Etsy?
    Mina lappar är vikta i total storlek 3,8*3,0 cm och 300 st gick på $59,95 inkl frakt. Nu ville jag ju testa dessa och se vad jag tycker om dem, men nästa gång jag beställer (och man är säker på dess utseende) så blir det nog 600 st för $79.95.

    Jag har dessutom funderingar på att beställa kombinerade tvätt/storlekslappar därifrån. Mina (vanliga tryckta) från minanamnband börjar ta slut och eftersom jag endast använder mig av dubbelstorlekar så blir det 5 olika varianter. Tar man vanliga icke vikta designade lappar från WWL så bir det ju faktiskt ett överkomligt pris på dessa och då får man ju dessutom tvättråd på lappen (som jag inte har idag). Utvärdering sker när jag får hem mitt paket.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd