• Äldre 7 Mar 15:10
    600925 visningar
    11405 svar
    11405
    600925

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • tinni7­8
    Äldre 21 Nov 19:03
    Kaja skrev 2010-11-21 18:55:13 följande:
    Tillbaka från Julmarknad på Gunnebo slott. Sålde bättre på bara idag än jag sålde på två dagar förra året. Dessutom har jag ett fulltecknat orderblock med mig hem!!  Jäklars vilken skillnad! Nu är det ju VÄRT allt det jobb att prismärka, stryka, packa upp, stå i två dagar och packa ner... Nu ångrar jag mig att jag inte bokade in mig på två helger....
    Vad kul att det gick så bra! Jag skulle också vilja stå på en julmarknad, men det blir inget med det i år iaf.
  • Äldre 21 Nov 19:12
    Kaja skrev 2010-11-21 18:55:13 följande:
    Tillbaka från Julmarknad på Gunnebo slott. Sålde bättre på bara idag än jag sålde på två dagar förra året. Dessutom har jag ett fulltecknat orderblock med mig hem!!  Jäklars vilken skillnad! Nu är det ju VÄRT allt det jobb att prismärka, stryka, packa upp, stå i två dagar och packa ner... Nu ångrar jag mig att jag inte bokade in mig på två helger....
    grattis! det verkar vara så, att människor går hem från marknader, grubblar lite och sen går direkt fram till säljarna de vill köpa av nästa gång det är samma marknad. Men jag sålde så dåligt i somras, till okända människor alltså, att jag inte har välrdens entusiasm att sy som en galning nu.

    jag satsar på kuddfodral jag kan tänka mig att ha i våra soffor om de inte säljs, mössor och kjolar som funkar osm julklappar och en hel hög dregglisar. Hoppas jag tänkt någorlunda rätt. 
  • LumLum­Lum
    Äldre 21 Nov 19:27
    sarahl skrev 2010-11-21 18:40:04 följande:
    ser att du även har en "helmer" är han rejäl eller?
    Jag tycker Helmer är bra. Han rymmer en väldig massa prylar iaf.
  • Äldre 21 Nov 20:00
    sarahl skrev 2010-11-19 21:24:21 följande:
    Är det någon härinne som har bloggen "bustråden"? jag har hittat en mössmodell på den bloggen som jag gillade o hade lite frågor om.

    Sen undrar jag oxå om någon sett nån Tutorial om hur man bandkantar i raglanärmen så man kan sätta knappar där!
    Är det hjälmmössan du tänker på eller?? (inte min blogg men jag kikade in )
  • grynet­80
    Äldre 21 Nov 20:33

    Är det ok att länka till era bloggar från sin egna?

  • Äldre 21 Nov 21:11
    Kaja skrev 2010-11-21 18:55:13 följande:
    Tillbaka från Julmarknad på Gunnebo slott. Sålde bättre på bara idag än jag sålde på två dagar förra året. Dessutom har jag ett fulltecknat orderblock med mig hem!!  Jäklars vilken skillnad! Nu är det ju VÄRT allt det jobb att prismärka, stryka, packa upp, stå i två dagar och packa ner... Nu ångrar jag mig att jag inte bokade in mig på två helger....
    Åh! Va kul!! Här gick det uruselt Jag som skyllde på dagarna innan lön....men evrkar inet vara det som var felet...
  • Kaja
    Äldre 21 Nov 22:54
    Du och Jag ver2 skrev 2010-11-21 21:11:38 följande:
    Åh! Va kul!! Här gick det uruselt Jag som skyllde på dagarna innan lön....men evrkar inet vara det som var felet...
    Lördag gick ok. Ungefär som förra året. Däremot så var det jätteskillnad på söndagen. Tydligen är det den bättre dagen på Gunnebo. Men, förra året så ÖSREGNADE det där. Vilket gjorde att jag sålde kanske hälften av vad jag gjorde på lördagen. Nu i år, så var det väl normalt på söndagen och då var det nästan dubbelt mot lördagen.

    Bordshyran är snordyr, så jag måste sälja en hel del för att gå runt. Förra året så gick jag knappast mer än plus-minus-noll, men jag tänkte ge det EN chans till och det var väl tur, för nu fick jag faktiskt in lite pengar.

    Fast. de säger att nästa helg är det bättre. Tydligen så krockar det denna helgen med den jättestora Tjolöholms slotts julmarknad. Plus helgen innan lön då.
    Sew much fabric - sew little time!
  • Äldre 22 Nov 09:25
    Kaja skrev 2010-11-21 22:54:41 följande:
    Lördag gick ok. Ungefär som förra året. Däremot så var det jätteskillnad på söndagen. Tydligen är det den bättre dagen på Gunnebo. Men, förra året så ÖSREGNADE det där. Vilket gjorde att jag sålde kanske hälften av vad jag gjorde på lördagen. Nu i år, så var det väl normalt på söndagen och då var det nästan dubbelt mot lördagen.

    Bordshyran är snordyr, så jag måste sälja en hel del för att gå runt. Förra året så gick jag knappast mer än plus-minus-noll, men jag tänkte ge det EN chans till och det var väl tur, för nu fick jag faktiskt in lite pengar.

    Fast. de säger att nästa helg är det bättre. Tydligen så krockar det denna helgen med den jättestora Tjolöholms slotts julmarknad. Plus helgen innan lön då.
    Ja, jag fick iaf iho ptill bordhyran + lite till igår - så gick ju iaf inte minus! Men, liiite mer hade ju varit trevligt att sälja...

    Men, ska stå 2 dagar im 2 veckor igen - så hoppas det går bättre då!
  • sarahl
    Äldre 22 Nov 10:08
    sarahl skrev 2010-11-21 15:59:54 följande:
    funderar på om jag skall slå till på den långa på 2 meter, då får iaf maskinerna plats!
    Jag gick in på webben för att skicka efter ett bord. Frakten skulle gp på 800 spänn. Det blir inget köp kan jag säga
  • uppoch­ner
    Äldre 22 Nov 10:20

    Jag ska stå på marknad nästa vecka och det kostar bara 25 kronor. Dessutom är det inomhus med massa trevliga studenter så det ska bara bli roligt : ) Men 25 kr är ett bra pris!


Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd