• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Fiffa5
    Pumpalicious skrev 2010-11-24 16:02:43 följande:
    Fick just ett mail som gjorde mig så så glad! Jag fick plats på en julmarknad som jag gått och hoppats på.
    Den ska äga rum utanför ett nyöppnat köpcentrum som ligger i anslutning till Coop-forum - helgen före jul. Då är ju de flesta ute och handlar klappar/julmat, så läget är verkligen perfekt och dessutom är marknaden HELT GRATIS. Har då aldrig hittat en gratismarknad i Sthlms området tidigare - jag är mer än nöjd!
    Var är den marknaden??
  • Fiffa5

    Har precis sytt en body men får inte till kantbandet bra, det veckar sig alldeles för mycket. Antar att jag drar i kantabandet för mycket när jag syr fast det då? Jag drar i det som när man syr en halslinning, men det verkar inte vara rätt.... Ska man inte dra i det alls när man syr fast det?



     
  • madebyinferno001

    Några frågor till alla proffs

    tunnt tyg som i t-shirts men i princip totalt ostretchigt - vad heter det och vad kan man sy för kul av det??

    Mönstertips eller råd om hur jag knåpar ihop en fuskpolo och ett par längre vantar, modell galonvantar som går upp över armen???? Funderade på om det gick att förlänga Bibbi´s vantmönster på något bra sätt!?

  • Pumpalicious
    Fiffa5 skrev 2010-11-24 17:36:23 följande:
    Var är den marknaden??
    Vid Port 73
  • yrväder
    madebyinferno001 skrev 2010-11-24 18:26:14 följande:
    Några frågor till alla proffs

    tunnt tyg som i t-shirts men i princip totalt ostretchigt - vad heter det och vad kan man sy för kul av det??

    Mönstertips eller råd om hur jag knåpar ihop en fuskpolo och ett par längre vantar, modell galonvantar som går upp över armen???? Funderade på om det gick att förlänga Bibbi´s vantmönster på något bra sätt!?
    tyget = singeljersey utan lycra, oftast 100 bomull, vad du kan sy vet jag inte, nåt som inte behöver vara stretchigt
  • yrväder

    Jag funderar lite halvt på skoj halvt på allvar att sy en sån heldress till mig själv ala www.onepiece.se/
    Det enda som hindrar mig nu är nog mest att det känns väääldigt bängligt att gå på toa i en sådan, och med bebisen i magen blir det några sådana Man kanske får sätta tryckknappar i grenen

  • Jalapeno

    jävla vistaprint. beställde kort för 4 v sedan att anv på julmarknaden på lördag . De skulle komma 22/11, sen kom ett email att de var tidiga, 19/11 men inga syns till och nu är det den 24/11. De erbjöd sig direkt att betala tillbaka hela summan men jag behöver kort!!!! Morr

  • Skumboll
    Jalapeno skrev 2010-11-24 18:54:10 följande:
    jävla vistaprint. beställde kort för 4 v sedan att anv på julmarknaden på lördag . De skulle komma 22/11, sen kom ett email att de var tidiga, 19/11 men inga syns till och nu är det den 24/11. De erbjöd sig direkt att betala tillbaka hela summan men jag behöver kort!!!! Morr
    Attans, ett tryckeri borde ju kunna hjälpa dig om du bara säger att det är lite brådis. Men det kanske inte är i samma prisklass som vistaprint. 
    ♥ Simon ♥
  • Ogabinne
    Fiffa5 skrev 2010-11-24 17:58:17 följande:
    Har precis sytt en body men får inte till kantbandet bra, det veckar sig alldeles för mycket. Antar att jag drar i kantabandet för mycket när jag syr fast det då? Jag drar i det som när man syr en halslinning, men det verkar inte vara rätt.... Ska man inte dra i det alls när man syr fast det?

     


     
    Åh så fint!!

    Jag vet inte hur alla gör men kantar jag en body tex så drar jag inte alls lika mkt som på en halsringning. Kantbandet runt bodyn ska ju inte vara stretchigt på samma sätt som en hals utan funkar ju mer som en dekor.
    Benringningarna gillar jag dock att dra lite, då sitter den fint runt benen och hänger inte.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd