• Äldre 7 Mar 15:10
    600876 visningar
    11405 svar
    11405
    600876

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • uniMog
    Äldre 9 Dec 19:38
    grynet80 skrev 2010-12-09 19:26:35 följande:

    Har precis sytt ett par byxor till tjejen i strl 74 från Meedoms bok och hon kan nästan campa i dem!! Mudden blev också för stor i midjan, någon som har ett bra tips på hur jag fixar det utan att sprätta bort den?

    Nu sydde jag en ny söm innanför hela grensömmen och då känns byxorna mer lagom, blir det bra om jag syr så i mudden också? (med overlocken)
    Funderar alt på att göra hål så man kan ha snörning i eller sy fast något gummiband i mudden..


    Jag skulle antingen
    sprätta en bit, sy om overlocksömmen på insidan och sy fast igen.
    eller
    göra ett par hål och dra i en dragsko
    Forgive me, shiny special one, I beg of you to rip out my inadequate tongue
  • gewjyn
    Äldre 9 Dec 19:39
    gewjyn skrev 2010-12-08 21:14:56 följande:
    Är det någon som har köpt minikrea-mönster från NeaNobelle? Vad tycker ni om dem och vad kostar de? Kan inte hitta något pris på hemsidan. Gillade flera modeller och att dubbelstorlekarna gick "omlott" dvs 50/56, 56/62 osv. Avskyr dubbelstorlekar annars, känns som att det antingen är för litet eller för stort.
    119:- kr/st, är de värda det? Någon som har testat mönstren och kan recensera? Hur väl stämmer de med "vanliga" storlekar?
  • Äldre 9 Dec 23:23

    Ah  - äntligen sytt lite! Blev ett par manchester muddisar med lite detaljer idag (även om de var få!)! Det va skoj!!

    Det är svart tyg - men kameran ville inte riktigt!



  • emptyt­horn
    Äldre 10 Dec 06:19

    Jag fattar inte riktigt, har beställt från JNY, och brevid ordern står det: Levererad: Ja. Vad betyder det? Att den är packad och skickad?

  • camill­a178
    Äldre 10 Dec 08:47

    jag undrar om jag kan ta ett klänningsmösnter med ärm och göra det till ett utan ärm? Är det nåt jag ska tänka på?

  • Äldre 10 Dec 10:22

    Nu har min overlock kommit! 6 dagar tog det från England och levererat ända fram till dörren! Nu ska jag bara lära mig hur man gör Tungan ute


  • emptyt­horn
    Äldre 10 Dec 10:23
    emptythorn skrev 2010-12-10 06:19:16 följande:
    Jag fattar inte riktigt, har beställt från JNY, och brevid ordern står det: Levererad: Ja. Vad betyder det? Att den är packad och skickad?
    Alltså. JNY Design är ju typ allra bäst! Jag lade en beställning i onsdags, idag plingar brevbäraren på med mitt paket! Fy va bra! Och jag blev alldeles lycklig!
  • grynet­80
    Äldre 10 Dec 14:04

    Tack Pejgan, kör nog på det första.

    Du och jag, jättesnyggt!!

  • plura
    Äldre 10 Dec 14:21

    Helt ot men dumt att FL inte kan ta bort "känslor".
    Skulle läsa nån sida bakåt i en tråd. Då jag trycker på "sidknappen" så hoppar pilen upp (vår muspekare är jätteknäpp så det händer nu och då att man klickar "fel" då pilen hoppar iväg)
    Rullgardinen för "känslor" åker snabbt ner och Tack "tummen upp" hamnar ju mitt på sidknappen och vips så trycker jag alltså på Tack istället
    Känns ju lite pinsamt när det är i mest aktiva tråden på FL just nu och man tummar upp för ögonflussiga barn på dagis Skäms 
    Speciellt som den fembarnsmor man är som verkligen gillar -NOT! att ungarna blir smittade av diverse på skola och förskola.
    Anmälde mitt "tilltag" men de kunde tydligen inte ta bort den.

    Nåja bortsett från att jag både gnäller och rosar den stackars mamman, så ligger alla påbörjade projekt i träda. Tyvärr så har det varit mycket nu och jag känner att luften gått lite ur mig.
    Hoppas att den kommer åter snart, då jag har en del julklappar att sy inplanerade.
    Fick iallafall se insidan av en rättssal igår då jag var kallad som vittne -nåt man inte kunde smita undan, utan att bli hotad med vite -så det var bara att gå. 

  • grynet­80
    Äldre 10 Dec 15:04

    Hur gör man för att förminska grenet på ett byxmönster? Jag kommer ihåg att man delade mönstret på mitten för att göra benen smalare.

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd